Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Balen voor je @leeuwtje-nl :( !
Maar als je weet dat er een 2e corona-uitbraak is zou je daar, los van het risico dat je loopt, toch ook niet lekker/ontspannen zitten lijkt me :hmmm: ..

@D-Cheryl Hoe is het daar aan de kust? Altijd leuk om de capriolen te zien van de kite surfers e.d. :) !

raimonnea

Bericht door raimonnea »

https://nos.nl/artikel/2341733-onderzoe ... rgert.html

Onderzoekers Radboudumc vinden defect gen dat corona verergert.

Onderzoekers van het Radboudumc in Nijmegen hebben een defect in de genetische code van een aantal coronapatiënten ontdekt dat verklaart waarom sommige jonge mensen ernstig ziek worden van het coronavirus.

Het team concludeerde dat het gen TLR7 kennelijk essentieel is om het coronavirus te detecteren. Hoischen: "Het lijkt erop dat het virus gewoon zijn gang kan gaan omdat het immuunsysteem geen bericht krijgt dat het virus is binnengedrongen. Dat zou weleens de reden van het ernstige ziekteverloop kunnen zijn."

Mannen zijn extra gevoelig voor de fout in de genetische code. Vrouwen hebben met twee X-chromosomen ook twee exemplaren van het TLR7-gen. Omdat mannen er maar één hebben, is er geen tweede gen dat de rol van het defecte TLR7 kan overnemen zoals bij vrouwen.
Vegetariër🍏 Empathie dieren/natuur💑 Autarkie🌞 Besef het Geweten💡
www.paardenkamp.nl www.pleegzorg.nl www.ikzoekbaas.nl www.proefdiervrij.nl

D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

@Marina het was zeker mooi aan zee!
Betrekkelijk rustig in de trein, in het OV droeg iedereen gewoon een kapje, centrum Den Haag viel me mee: hier in het dorp loopt men vandaag weer schouder aan schouder, maar dat was de afgelopen dagen in Den Haag echt niet zo.
Ook op het strand veel ruimte, hoewel de boulevard met zonsondergang wat drukker was. Alleen in het museum viel het me tegen: direct om tien uur was het prima, maar een per kwartier een nieuwe groep mensen is blijkbaar toch vrij krap. We konden namelijk geen rondje lopen, maar na de tweede of derde kamer ging je door de eerste kamer weer naar de gang. En dan kom je dus de nieuwe groep tegen en loop je toch met veel mensen door elkaar.

Geen kitesurfers gezien, wel redelijk wat beginnende surfers. :haha:
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed

raimonnea

Bericht door raimonnea »

https://people.com/health/three-quarter ... ths-later/

Afbeelding

(engelse artikel)
Driekwart van de herstelde coronaviruspatiënten heeft maanden later hartschade, zo blijkt uit onderzoek.

Van de 100 onderzochte patiënten hadden er 78 aanhoudende hartschade, ondanks dat ze 'vooral gezond waren ... voorafgaand aan hun ziekte'.
Vegetariër🍏 Empathie dieren/natuur💑 Autarkie🌞 Besef het Geweten💡
www.paardenkamp.nl www.pleegzorg.nl www.ikzoekbaas.nl www.proefdiervrij.nl

Marina

Bericht door Marina »

@D-Cheryl fijn dat het je meegevallen is, de drukte aan zee :).

Dango

Bericht door Dango »

Job schreef:Of zijn ze in het westen van het land asocialer w.b.t. mondkapjes gebruik en krijgt de HC een grote mond of klappen als deze er wat van zegt?

Nee, wij in het westen zijn niet a-socialer en wij delen ook geen klappen uit als we ergens op gewezen worden. Wat een vervelende bevooroordeelde suggestie. Bovendien is het helemaal niet nodig om alle westerlingen over één kam te scheren.

Extra opletten dan maar, en desnoods verplaatsen in de trein als ik iets/iemand niet vertrouw!

Als ik iemand niet vertrouw? Is dat aan de buitenkant te zien dan?
Ik schrik van deze vooroordelen hier op het forum. Het is hopelijk niet zo bedoeld, maar het komt kwetsend en discriminerend over.
Hallo Job ,

Ik spreek regelmatig collega's bij NS en dat is het beeld en de ervaring welke hun hebben als ze de ritten door het land (en in het westen) moeten maken.

Discriminatie kaart zou ik niet trekken maar het is niet mijn bedoeling geweest iemand te kwetsen dus mijn excuses.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp