Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Nessa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Nessa »

Sara schreef: 07 mei 2021, 12:59 @Nessa

ik weet niet of dit helemaal van toepassing is op jouw situatie, maar Professor Bart van Wijmeersch (MS centrum Hasselt) reageerde in dit twitterdraadje https://twitter.com/MSWarriorMJ/status/ ... 3652313092
Dank je Sara voor het meedenken!

Alleen werkt Ocrevus niet op de T-cellen (lymfocyten) maar op de B-cellen. En juist die B-cellen zijn cruciaal voor een goede immuunrespons op het vaccin.
Billy

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Billy »

@raimonnea ja maar met de taxi duurt het naar de dichtsbijzijnde locatie al uren. Vandaar dat ik niet naar een andere wil.
Billy

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Billy »

@D-Cheryl ik heb het probleem van online geen afspraak kunnen maken opgelost, ik open een incognito venster
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Fijn Billy! Nu nog een oplossing voor de reistijd...

Het zal hier ook niet makkelijk zijn. OV is hier niet goed, de ene bus die we hebben tussen de steden doet alleen nog maar de randen van de dorpen aan, àls hij er nog komt. Fietsen is misschien sneller of zelfs comfortabeler, maar kost je dan gelijk weer een dag aan energie.
Maar ik heb nog geen uitnodiging dus kan het nog even verder afwachten.
Zonnetje79

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Zonnetje79 »

Was gisteren avond bij meldpunt van max over de werking van het vaccin wanneer je weerstand onder drukkende medicijnen gebruikt.
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

Zonnetje79 schreef: 08 mei 2021, 06:59 Was gisteren avond bij meldpunt van max over de werking van het vaccin wanneer je weerstand onder drukkende medicijnen gebruikt.
@Zonnetje79 is dat deze?

https://www.maxmeldpunt.nl/gezondheid/w ... uunziekte/

wat werd er in besproken? (ik heb het nog niet gezien)
Zonnetje79

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Zonnetje79 »

Ja helemaal. Dank je wel klick!

Maar goed. We weten natuurlijk al dat als je D.M.T medicatie gebruikt dat de verwachting is dat het vaccin minder kan werken.
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

dan ga ik het zo ff bekijken.

ja dat is bij sommige dmt’s idd zo, maar niet bij allemaal dacht ik.
het is compleet afhankelijk van hoe de dmt werkt.

weet iemand welke dmt ervoor kan zorgen dat een vaccin (welke?) minder werkzaam is?

— edit
ik heb het gezien, voor mij niet echt nieuws, ja dat ze het aan het onderzoeken zijn. Dat vind ik al heel wat, ben benieuwd naar de resultaten en ook of er in het buitenland al mensen zijn onderzocht op antistoffen. want die kunnen ze gewoon meten dacht ik. Dus die vrouw uit het filmpje kunnen ze wel inzicht geven dacht ik.
Almond

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Almond »

Vanmorgen de eerste vaccinatie gehad (Astrazeneca). Een van de bijwerkingen kan een paar dagen koorts zijn. Dat is niet iets dat je met MS wilt hebben, want dan gaan je oude symptomen weer opspelen en je hebt meer kans op een hub, volgens mij. Ik hoor daar niets over van officiële kanalen. Jullie wel?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp