MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Catoooo schreef: 07 mei 2021, 11:42 Zijn er geen reacties met tysabri en t vaccin? Voor mij zou t dus ook Pfizer of Moderna worden.
Van de Engelse MS vereniging:

"Ga door met uw behandeling tegen de ziekte (DMT) tenzij uw MS-zorgverlener u adviseert hiermee te stoppen of dit uit te stellen. Het abrupt stoppen van sommige DMT's kan leiden tot ernstige toename van invaliditeit met nieuwe laesies op MRI. Gebaseerd op gegevens uit eerdere studies van andere vaccins en DMT's, is het krijgen van het COVID-19 vaccin terwijl u een DMT gebruikt veilig. Sommige DMT's kunnen het vaccin minder effectief maken, maar het zal nog steeds enige bescherming bieden.

Voor degenen die Kesimpta, Lemtrada, Ocrevus of Rituxan gebruiken, kunt u overwegen de timing van uw vaccin af te stemmen op de timing van uw DMT-dosis. Werk samen met uw MS-zorgverlener om het beste schema voor u te bepalen. Bekijk onze overwegingen over de timing van MS-medicijnen met deze vaccins."
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
Catoooo

Bericht door Catoooo »

@D-Cheryl

Dit was ik alweer vergeten..
Thanks dat je dat ff weer omhoog haalt 🙂

Nouja, en als ik weet straks dat mensen geen gekkigheid krijgen bij t vaccin door de combi, dan moet ik m maar nemen dan denk ik.
raimonnea

Bericht door raimonnea »

@Billy Kun je geen gratis vervoer krijgen van je gemeente? Of in ieder geval hulp erbij?
Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... riklocatie

Hulp bij vervoer naar priklocatie.
Heeft u geen eigen vervoer en kunt u niet met het openbaar vervoer naar de GGD-priklocatie of huisarts? Dan kunt u hulp vragen aan iemand die u kent. Er zijn ook vrijwillige initiatieven en organisaties voor vervoer, zoals ANWB AutoMaatje. Als u wel eens gebruik maakt van gemeentelijke vervoersvoorzieningen of Valys-vervoer dan kunt u deze gebruiken om naar de vaccinatielocatie te komen. Informeer in dat geval goed naar de voorwaarden:

Draag een medisch mondneusmasker (type II of IIR);
Er mag 1 persoon per rij stoelen of bank zitten. Dit geldt ook als u in een rolstoel zit;
Ga niet recht achter elkaar of achter de chauffeur zitten;
Bij reizigers die niet in staat zijn tot het dragen van medisch mondneusmasker moet er voldoende afstand tot anderen zijn.

Bel het landelijk telefoonnummer bij geen vervoer.
Heeft u een afspraak gemaakt bij de GGD voor vaccinatie, maar kunt u geen vervoer regelen naar de priklocatie? Belt u dan naar het landelijk telefoonnummer 0800-1351.

of

Vaccinatie door huisarts.
Blijkt uit het gesprek met iemand van het landelijk telefoonnummer dat u alleen een vaccinatie aan huis kunt krijgen? Neem dan contact op met uw huisarts. Zodra uw huisarts een geschikt vaccin voor u heeft kunt u een afspraak maken voor vaccinatie.

Bel die landelijk nummer en vraag of de huisarts jou thuis mag prikken met de vaccin die jij wilt hebben, overleg en zet er druk op. Of vraag eens aan je huisarts of hij/zij jou wilt vervoeren naar de priklocatie in de buurt... :?:
Vegetariër🍏 Empathie dieren/natuur💑 Anti-Specism🐮 Autarkie🌞 Besef het Geweten💡
www.paardenkamp.nl www.pleegzorg.nl www.ikzoekbaas.nl www.proefdiervrij.nl
Nessa

Bericht door Nessa »

Sara schreef: 07 mei 2021, 12:59 @Nessa

ik weet niet of dit helemaal van toepassing is op jouw situatie, maar Professor Bart van Wijmeersch (MS centrum Hasselt) reageerde in dit twitterdraadje https://twitter.com/MSWarriorMJ/status/ ... 3652313092
Dank je Sara voor het meedenken!

Alleen werkt Ocrevus niet op de T-cellen (lymfocyten) maar op de B-cellen. En juist die B-cellen zijn cruciaal voor een goede immuunrespons op het vaccin.
Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat - zolang je maar niet opgeeft.
Billy

Bericht door Billy »

@raimonnea ja maar met de taxi duurt het naar de dichtsbijzijnde locatie al uren. Vandaar dat ik niet naar een andere wil.
Afbeelding
Billy

Bericht door Billy »

@D-Cheryl ik heb het probleem van online geen afspraak kunnen maken opgelost, ik open een incognito venster
Afbeelding
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Fijn Billy! Nu nog een oplossing voor de reistijd...

Het zal hier ook niet makkelijk zijn. OV is hier niet goed, de ene bus die we hebben tussen de steden doet alleen nog maar de randen van de dorpen aan, àls hij er nog komt. Fietsen is misschien sneller of zelfs comfortabeler, maar kost je dan gelijk weer een dag aan energie.
Maar ik heb nog geen uitnodiging dus kan het nog even verder afwachten.
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Was gisteren avond bij meldpunt van max over de werking van het vaccin wanneer je weerstand onder drukkende medicijnen gebruikt.
Klick

Bericht door Klick »

Zonnetje79 schreef: 08 mei 2021, 06:59 Was gisteren avond bij meldpunt van max over de werking van het vaccin wanneer je weerstand onder drukkende medicijnen gebruikt.
@Zonnetje79 is dat deze?

https://www.maxmeldpunt.nl/gezondheid/w ... uunziekte/

wat werd er in besproken? (ik heb het nog niet gezien)
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Ja helemaal. Dank je wel klick!

Maar goed. We weten natuurlijk al dat als je D.M.T medicatie gebruikt dat de verwachting is dat het vaccin minder kan werken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp