Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
leeuwtje-nl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door leeuwtje-nl »

Volgens mijn app wederom geen uitnodiging bij de post vandaag. Ik word inmiddels echt pissig van alle berichtgeving: "Deze groep is nu volledig uitgenodigd, we gaan door met de volgende groep." Het gaat me niet eens om het vaccin zelf, maar om de planning en berichtgeving. Ik zal toch echt op de brief moeten wachten, en mag op zijn vroegst donderdag de huisarts pas weer bellen. :grrr:
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

ik heb net pfizer gekregen en gebruik tecfidera.
mijn ms gaat langzaam achteruit, is rr maar vermoeden sp.

heb nu nog nergens last van, we gaan het meemaken.
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb nu 2 dagen na vaccinatie (Pfizer, ik gebruik ook Tec) wel een reactie op de prikplaatts: spierpijn, en een warm klein bultje dat af en toe jeukt.

Heb beide nachten een paracetamolletje genomen voor het slapengaan, verder nergens last van.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Toeter »

Hoera! Hij zit erin!

Misschien een beetje raar maar het voelt echt een beetje feestelijk! Eindelijk iets concreet kunnen doen om samen uit deze ellende te komen.

Ik gebruik Tecfidera en heb Pfizer gekregen. Het was vanochtend, dus over bijwerkingen kan ik nog niet zoveel zeggen: vooralsnog merk ik niks.
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Ik vond zondag ook dat ik wel een appelflap verdiend had.
Ook kleine feestjes mag je vieren. :lekker:
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Toeter »

Catoooo schreef: 17 mei 2021, 19:59
Ik had ookgehoopt dat er hier nog wat reacties zouden komen van tysabri ervaringen die mij en anderen wat gerust konden stellen :ja:
Mijn vriendin gebruikt Tysabri.

Er is gemerkt dat de immuunrespons bij Tysabri gebruikers wat minder is.

Zij plant haar prikafspraak, dus precies tussen 2 Tysabri-giften in. Dat is haar eigen logica, geen officieel advies.

Haar redenering: als je het vlak na de Tysabri-gift doet heb je nog veel Tysabri in je bloed, waardoor het vaccin minder goed werkt.

Als je het vlak voor de Tysabri-gift doet, heeft het vaccin niet genoeg tijd om in te werken, voordat er weer een stoot Tysabri toegediend wordt.

Dus plant ze de vaccinatie in het midden.
Roadrunner

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Roadrunner »

Bij mij ook de 1e erin, Moderna! Helemaal blij inderdaad.
En ook gelijk gevierd met taart, zeker een feestje waard!
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Nessa schreef: 17 mei 2021, 17:56 Vanaf vandaag is het advies bij Ocrevus om niet te vaccineren minimaal 4 weken voor of minimaal 4 weken na een gift.
Correct, mijn ms-vp noemde dit vanochtend ook.
Het advies van 3 maand was overgenomen vanuit het algemene advies vanwege een lagere telling van de B-cellen na een Ocrevus-gift, maar deze gaan na 7-8 maanden pas weer omhoog (en na 6 maand krijg je alweer een volgende gift). Dus of je nou 1, 3, of 5 maand wacht, dat maakt voor de B-cellen niet uit.

De werking van Ocrevus wordt er niet anders (slechter òf beter) van, andersom is enkel de werking van het vaccin misschien wat minder sterk door de Ocrevus - maar dat kan met al onze medicijnen gebeuren.
maryn

Ervaringen Covid vaccinatie

Bericht door maryn »

Goedenavond iedereen,

ik ben op zoek naar mensen met ms die al een covid vaccin hebben gehad. Zelf wil ik ook graag maar ben toch huiverig. Ik gebruik Fampyra als medicijn. Zouden jullie je ervaringen willen delen?
leeuwtje-nl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door leeuwtje-nl »

Hallo Maryn, welkom hier. Er loopt al een uitgebreid topic over de vaccinaties, ik heb je bericht daar aan toegevoegd. Je kunt hier al ontzettend veel lezen. En als je alsnog vragen hebt, dan kun je die hier natuurlijk altijd nog stellen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp