Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rijbewijs verlengen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Annemieke

Bericht door Annemieke »

[QUOTE]Maar goed of het nu drie óf 5 jaar wordt, ik mag binnenkort gelukkig weer gewoon rijden [/QUOTE]

En dat is het belangrijkste!;)
Marion1966

Bericht door Marion1966 »

Ook bij mij duurde het lang om alles te regelen bij het cbr. Nadien nog een klacht ingediend wat dit vinden ze niet leuk.
Ik heb mijn rijbewijs maar voor 3 jaar gekregen. vanwege de kosten die nu elke 3 jaar terugkomen ben ik het er niet mee eens.
Ik moet naar een neuroloog die zegt 5 jaar. Degene die de rijtest afnam zegt 5 jaar en toch krijg ik maar 3 jaar. Waarom moet ik dan naar een neuroloog als er toch niets mee gedaan wordt. Mijn grootste beperking is mijn linkerbeen daarom rijd ik nu alleen automaat. In mijn ogen hef ik hiermee de beperking van mijn linkerbeen op. In mijn omgeving rondgevraagd maar het lijkt wel willekeur voor hoe lang je het rijbewijs krijgt.
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Annemieke;996398]
Ja, ze zijn erg traag bij het CBR.
Ik adviseer je degene die de rijtest afneemt, vriendelijk doch dringend te vragen dezelfde dag nog een mail te sturen naar de medische dienst van het CBR.
De dag daarna naar de Gemeente en met een spoedprocedure een rijbewijs aan te vragen.

Zo heb ik het dus gedaan en had ik 2 dagen na de rijtest weer een rijbewijs.
[/QUOTE]

Het leek dus te mooi om waar te zijn. Ik belde net, op advies van de man die me gisteren de rijtest afnam, het CBR om te vragen of ik al een nieuw rijbewijs kon gaan aanvragen.

Niet dus :grrr:
De rapportage van de rijtest was gisterenmiddag in goede orde ontvangen maar ............ het kan nu nog een dag of 10 duren voordat er een besluit is genomen :huilen::slecht:

Er ligt een positief advies van de keurende neuroloog, er ligt een positief advies van de rijdeskundige.

Waarom moet het dan in vredesnaam nog weer zó gruwelijk lang duren voordat er groen licht gegeven kan worden.

Dit begint echt op klantje pesten te lijken want het kan dus nog zo maar twee weken (of langer) duren voor ik weer mag rijden.

Het is echt om moedeloos van te worden :moe: bah, want ik kan intussen geen kant op.
Suzan

Bericht door Suzan »

Belachelijk.... Hoe lang kun je iets uitsmeren? :slecht:
Annemieke

Bericht door Annemieke »

@Knillis;

ja, dit begint verdacht veel te lijken op treiterijen.

Blijkbaar kunnen ze zich bij het CBR slecht inleven in de klant, althans ze doen niet erg hun best ervoor te zorgen dat jij je rijbewijs zo snel mogelijk krijgt.

Ze hechten inderdaad weinig waarde aan positieve rapporten; ze hebben een machtspositie die ze misbruiken!

Ik hoop voor jou dat het geen 10 [U] werkdagen [/U]worden.

Sterkte met wachten!:aai:
Brains

Bericht door Brains »

@Knillis,

Ooit wel eens gedacht om de Nationale Ombudsman in te schakelen?
Dat heeft bij mij drie jaar geleden erg goed geholpen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Daar heb ik wel aan gedacht Brains maar er lijken veel mensen dergelijke problemen te ondervinden en klagen bij het CBR, contact zoeken met consumentenprogramma's geeft geen enkel resulaat.

Dus ontbrak me de moed het dan eens via de ombudsman te proberen, niet eens voor een oplossing op dit moment maar in een poging het nu voor eens en voor altijd te verbeteren voor alle mensen met een handicap die keer op keer door deze "mangel" moeten.

Daarbij ook de willekeur die er lijkt op te treden te stoppen.

Zo heeft de keurend neuroloog (een door het CBR aangewezen neuroloog) mij op 11 november gekeurd en in zijn verslag stond dat ik medisch gezien wat hem betreft weer 5 jaar mag rijden.

Vervolgens duurt het tot 5 januari tot ik een rijtest mag doen. Na de test kreeg ik van de deskundige te horen dat er geen enkel probleem is mij weer voor 5 jaar de weg op te laten gaan. Het is, zegt hij, zelfs niet nodig in een automaat te rijden (ik heb momenteel toevallig wel een automaat).

Als ik dan een dag later het CBR bel is het advies binnen maar kan het nog 10 dagen duren want de CBR arts moet de uiteindelijke eindbeslissing maken.


Je snapt dan dus echt niet meer waarom je zo'n dure medische keuring moet ondergaan en ook een advies van een deskundige op het gebied van autorijden nodig is.

Je zou verwachten bin twee volledig positieve rapportages is het een kwestie van afstempelen en klaar.

Als jij meer dan 5 berichten op het forum geplaatst hebt ben je junior deelnemer af en kun je ook privéberichten plaatsen en ontvangen.

Misschien wil je mij eens nader informeren t.z.t. over jouw ervaringen met het CBR en wat de ombudsman voor jou heeft kunnen doen.

Maar wellicht kunnen we elkaar hier over en weer informeren of met meerdere mensen richting ombudsman dit punt onder de aandacht brengen?
mari

Bericht door mari »

Mij wacht deze weg van de zomer, wat zal mij het gaan brengen?

Een vriendin van mij, soortgelijk klachtenpatroon etc kreeg d'r rijbewijs weer voor 5 jaar, zonder rijtest en alleen keuring van neuro.

Echt willekeur lijkt het, maar juist dat moet niet kunnen.
Sara

Bericht door Sara »

Allemachtig Knillis,

wat een gedoe :(. Proberen ze daar bij het CBR iemand ervan te overtuigen dat ze méér mensen nodig hebben ofzo, met dit langzaamaan-gedoe? Je snapt 't anders toch niet?
Brains

Bericht door Brains »

@Knillis,

Ik heb meer dan 5 berichten (ooit) geplaatst maar toch staat mijn aantal nog op vier. Zal dat veranderen en dan antwoord ik je via
priveberichten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp