Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rijbewijs verlengen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Het is alweer een jaar geleden dat ik mijn rijbewijs voor 5 jaar heb gekregen en eigenlijk nooit naar het rijbewijs gekeken tot vandaag en dan zie ik dat deze 10 jaar geldig is.

Hebben jullie dit ook? Ik had verwacht dat het voor 5 jaar geldig zou zijn.
Knillis

Bericht door Knillis »

Je zou de brief van het CBR die je vorig jaar ontving waarin staat dat je een nieuw rijbewijs kunt gaan bestellen bij de gemeente er bij moeten zoeken.

Daarin staat hoeveel jaar het nieuw te bestellen rijbewijs geldig zal zijn.

Misschien is er een foutje gemaakt (in jouw voordeel) maar het zou ook kunnen dat het je destijds niet opgevallen was.

Overigens dacht ik dat mensen met MS alleen voor 1, 3 of 5 jaar een rijbewijs konden krijgen. Maar ik zou er lekker van genieten als ik jou was!
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik weet niet precies waar je naar gekeken hebt.
Op de voorzijde van mijn rijbewijs staat ook dat hij 10 jaar geldig is.

Als ik hem dan omdraai zie ik dat ik 10 jaar met een bromfiets mag rijden. Bij de auto, categorie B staat de datum 01-10-2018.
Dat is precies de 3 jaar waarvoor het CBR zijn goedkeuring heeft gegeven.

Ik zou zeggen check nog even je rijbewijs en als er echt ook op de achterzijde 10 jaar staat, geniet ervan :)
mari

Bericht door mari »

Ik dacht dat ook heel blij, maar dat was de voorkant, voor de categorie auto op de achterkant van het rijbewijs is het echt maar 5 jaar.

Bromfiets en tractor (ja, echt waar) wel voor 10 jaar :haha:
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Dat krijg je als je niet verder kijkt dan je neus lang is...achterkant staat inderdaad tot 1.12.2019
Knillis

Bericht door Knillis »

Nou ja, dan kun je over 5 jaar altijd overwegen je auto in te ruilen voor een tractor. Dan kun je toch nog weer 5 jaar verder :D
mari

Bericht door mari »

Haha ja precies knillis!:haha::haha:

Ik vond dat zo bizar, alsof dat geen rijden is?
weegschaal

Bericht door weegschaal »

:D een hele goeie Knilles, wie weet...
Sharon

Bericht door Sharon »

Dat is wel apart want ook met de tractor mag ik maar 3 jaar rijden.
Dus na de auto wordt het bij mij de bromfiets en laat ik die nu net weggedaan hebben i.v.m. mijn evenwicht :cool:
Knillis

Bericht door Knillis »

Ohhh een tegenvaller voor mij zeg. Ik blijk helemaal niet op een tractor te mogen rijden :huilen:

Tot 2025 mag ik op de bromfiets (nóóit op gereden) maar ik zou het eens kunnen proberen :D

En tot 2020 mag ik autorijden. Ook met aanhanger maar dat ga ik maar niet proberen want dat loopt fout af :haha:

Wat een rare verschillen toch. Wie snap het nog? :???:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp