Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rijbewijs verlengen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Sander Almere

Je hebt gelijk

Bericht door Sander Almere »

Je hebt gelijk

Daarom zeg ik ook zolang anderen dat ook over mijn rijstijl zeggen.
Volgens mijn naasten rijd ik beter dan mening gezonde mensen :haha:

De kunst van veilig autorijden is niet gehaast, voldoende afstand, goed anticiperen en ruimte geven, voorang krijgen en niet zomaar nemen. Dat zijn zo'n beetje de kernwoorden ;)

Zolang mijn zicht, reflex, gevoel niet in deze zijn aangetast en mij houdt aan bovenstaande kan ik blijven rijden :D
Tientje

Bericht door Tientje »

Als je nog zo goed kan rijden, dan is het toch ook geen enkel probleem om een eigen verklaring aan te vragen?
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

[QUOTE=Tientje;984486]Als je nog zo goed kan rijden, dan is het toch ook geen enkel probleem om een eigen verklaring aan te vragen?[/QUOTE]

Mijn gedachten ook.
Sander Almere

Bericht door Sander Almere »

Ik zie geen aanleiding. Iedereen mag er wat van vinden.
Zolang mijn rijvaardigheid geen millimeter minder is peins ik er niet over :eek:
Tientje

Bericht door Tientje »

Vandaag mijn rijtest gehad. Ging allemaal heel relaxed. Eerst werd met een metertje op het rempedaal mijn remkracht getest en daarna heb ik ongeveer 20 minuten gereden door de stad en op de snelweg. Alles was perfect in orde!

De enige aantekening die ik krijg is dat ik alleen in een automaat mag rijden, ivm met snelle overbelasting van mijn lichaam. Prima, want ik rijd om diezelfde reden al jaren automaat.

Nu nog even wachten op de brief waarmee ik op het gemeentehuis mijn rijbewijs op kan halen.

Ik ben in ieder geval overal tegen gedekt en dat geeft een goed gevoel! :goed:
Knillis

Bericht door Knillis »

Voor hoeveel jaar krijg je het rijbewijs Tientje?
Tientje

Bericht door Tientje »

Goeie vraag Knillis.. Dat weet ik nog niet. Ik ga er vanuit dat het medisch adviesteam van het CBR dat bepaalt. De mevrouw die gisteren mijn rijtest deed, heeft alleen haar bevindingen opgeschreven, welke ze door zou sturen naar dit team.

Ik weet dat de neuroloog heel erg heeft aangestuurd op 5 jaar, maar ik ga er vanuit dat het er 3 worden. Ik zal het hier laten weten als ik de brief binnen heb!
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Knillis;985336]Voor hoeveel jaar krijg je het rijbewijs Tientje?[/QUOTE]

En wat waren de kosten van deze procedure?
Knillis

Bericht door Knillis »

Dat is toch niet zo belangrijk zou ik denken? De één doorloopt deze procedure min of meer vrijwillig omdat iemand zijn of haar verantwoording wil nemen.

Ik zal wel moeten inmiddels want er zit een electrische takel achter in het laadruim van onze auto en die zit er niet in om mijn man of de hond achterin de auto te takelen ;) :haha:

Het zou alleen wel prettig zijn in financieel opzicht als een rijbewijs voor 5 jaar nog tot de mogelijkheden behoort.
Tientje

Bericht door Tientje »

De kosten vind ik onredelijk hoog voor het feit dat ik mijn verantwoordelijkheid neem (ze worden ook niet vergoed door de verzekering), maar moet ik het daarom maar niet doen???

Je mag het best weten hoor:
- 25 euro eigen verklaring CBR
- 20 euro onderzoek huisarts
- 100 euro onderzoek neuroloog (vond het redelijk bizar dat ik 2 artsen moest bezoeken, ga volgende keer dus direct door naar de neuroloog)
- rijtest gratis
- en dan nog de kosten die de gemeente rekent voor het rijbewijs
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp