Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rijbewijs verlengen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Tevy

Bericht door Tevy »

Gefeliciteerd, april, het is gelukt! :joepie:
april

Bericht door april »

Merci!
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik was er nog altijd mee bezig, en heb inmiddels hulp gevraagd aan, en gekregen van IederIn. Zij hebben een brief aan de kamer gestuurd waarin dit onderwerp is opgenomen, die 13 maart wordt besproken:
[url]https://iederin.nl/downloads/dl.php?l=1 ... erkeer.pdf[/url]
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Goed bezig, Jrs77!
Ik vind wel dat het verhaal wat mild omschreven is door Iederin. Maar hopelijk gaat het een positief resultaat opleveren!
Suzan

Bericht door Suzan »

[URL="https://nos.nl/artikel/2234010-cbr-belo ... isten.html"]CBR belooft beterschap na klachten automobilisten[/URL]
Knillis

Bericht door Knillis »

Eerst zien en dan geloven Suzan. Het CBR beloofde aan paar jaar terug al dat de procedure zo gemaakt werd dat het niet meer 3 of 4 maanden (of langer) zou hoeven duren voordat het hele traject doorlopen is.

Wat dat betreft is er tot op heden nog niets veranderd of verbeterd.

Daarbij lijkt het alsof verschillende mensen verschillende beslissingen mogen/kunnen nemen bij het CBR.

Zo heb ik zonder probleem al twee keer een rijbewijs verleniging gehad terwijl ik Modafinil gebruik (en dat is bekend bij het CBR) maar er zijn mensen met MS die geen nieuw rijbewijs krijgen als ze niet stoppen met dat medicijn.

:???::???::???::???:
Suzan

Bericht door Suzan »

Ja, de willekeur is schandalig.
dientje

Bericht door dientje »

ik heb besloten om mijn rijbewijs niet meer te verlengen.
ik rij nu al jaren niet meer, ik heb alle pasjes die er maar zijn voor vervoer rolstoeltaxi.
man kan mee als begeleider.
de bus hebben we weggedaan.
was te oud, teveel onderhoud, te duur , diesel mag ook nergens meer in bijna .
is goed zo, mijn man heeft voor zichzelf een kever ook als hobby.
ik zit nu in een elektrische rolstoel, dus ik verleng hem nu niet meer.
ben trouwens in nieuw unicum geweest een week lang om de thuissituatie te ontlasten.
en dat ging goed, goede verzorging , ik mag dat vaker doen, en ook dagbesteding wil ik daar doen.
afijn,.ik wil er maar mee zeggen, dat ik eerst angstvallig me rijbewijs wilde houden, en dat dat toch veranderd.
of ik wil of niet.
maar het is nu goed zo...
Merce

Bericht door Merce »

Ik zit daar ook aan te denken om mijn rijbewijs niet meer te verlengen. Mijn cognitie is behoorlijk achteruit gegaan. Een auto heb ik ook niet (meer).
san70

Bericht door san70 »

[QUOTE=Merce;1107920]Ik zit daar ook aan te denken om mijn rijbewijs niet meer te verlengen. Mijn cognitie is behoorlijk achteruit gegaan. Een auto heb ik ook niet (meer).[/QUOTE]

Ik loop tegen hetzelfde aan. Ik acht de kans klein dat ik door de keuring kom. Rechterhand beperkt, zicht beperkt; ik zie diepte niet goed en ook cognitieve beperkingen. En dan veel geld uit gaan geven aan keuring en eigen verklaring als de kans zo klein is?

Tegelijkertijd is het natuurlijk wel een stap. Ik heb in 2012 voor het laatst zelf gereden, mijn man reed al veel vaker, en we hebben de auto in 2013 ook weggedaan. Maar toch...:ogen:

San
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp