Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rijbewijs verlengen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Moest inderdaad wel via neuroloog. Dat heb ik half november allemaal teruggestuurd naar ze, dus sindsdien is het wachten op de uitslag.

Ik ben zeker dat ik nog verantwoord kan rijden. Het is meer dat ze vanuit het ziekenhuis aanraadden om EV in te vullen om gedoe met verzekering te voorkomen. En dat volg je dan maar braaf op.

Met de kennis van nu weet ik niet of ik zo braaf en zo snel geluisterd zou hebben. Maarja, nu geen weg weer terug.
Suzan

Bericht door Suzan »

[URL="https://nos.nl/artikel/2297605-cbr-zet- ... siers.html"]CBR zet medische gegevens per ongeluk in verkeerde dossiers[/URL]

Wat een prutsers toch ook.... Schandalig. :slecht:
Suzan

Bericht door Suzan »

[URL="https://www.ad.nl/politiek/kamer-woest- ... ~a8aee43c/"]Kamer woest over chaos bij CBR, eist vanaf nu maandelijkse rapportage minister[/URL]
Knillis

Bericht door Knillis »

Acht weken geleden heb ik eigen verklaring opgestuurd naar het CBR, vroeg genoeg denk ik want ik hoef pas per 1 februari volgens jaar een nieuwe te hebben maar met al die vertragingen kun je niet vroeg genoeg beginnen. Nou blijkt de neuroloog die mij al 3x eerder keurde geen keuringen voor het CBR maar te willen doen, sterker nog geen enkele neuroloog in mijn ziekenhuis wil het nog doen.

Ben nu net terug van vakantie en vind een brief gedateerd 2 september waarin staat dat ik me moet laten keuren omdat uit mijn gegeven is gebleken dat ik MS heb of Parkinson??? Hoezo? Ik ben al 3 x eerder gekeurd dus zou nu wel eens bekend moeten zijn wat ik mankeer.

Het lijkt alsof ze van niets weten. Ik moet me later keuren bij een neuroloog of revalidatie arts en als ik die niet kan vinden moet ik het CBR vragen me een arts toe te wijzen. Of ik dat maar allemaal voor 29 september geregeld wil hebben, alle formulieren moeten dan bij hen ingeleverd zijn. Als waarschuwing wordt vermeld dat als ik op 29 september alles niet heb geretourneerd de procedure vertraging oploopt en ik mogelijk niet op tijd een nieuw rijbewijs zal hebben. Dat gaat toch ook nooit lukken, vind maar eens een arts die op zo korte termijn een keuring wil doen en zelf doet het CBR er 8 weken over om te reageren op een eigen verklaring.

Het formulier dat ingevuld moet worden heeft zo’n 8 bladzijden waarbij gewoon alles weer opnieuw moet worden aangegeven terwijl in mijn ogen het veel effecienter zou zijn als een arts de huidige stand van zaken aangeeft t.o.v. mijn gezondheid 5 jaar geleden. Ik vrees dat een arts niet zit te wachten op het invullen van zo’n enorm formulieren en dan ook nog op korte termijn,

Ik zal ze morgen eerst maar eens bellen want ze vragen het onmogelijke van een mens terwijl ze zelf schuld zijn aan hun enorme achterstanden. Straks ligt het vast weer een mezelf als ik niet op tijd een nieuw rijbewijs heb en dat was dus 5 jaar geleden ook al zo.

Grrrr, elke verlenging lijkt wel lastiger te worden, bah.





abceetje

Bericht door abceetje »

Ik zit in hetzelfde schuitje, ongeveer. Ik wist dat mijn ziekenhuis geen CBR keuringen doet dus ik had het CBR gebeld voor een andere neuroloog. Ik kreeg gelijk telefonisch door naar welk ziekenhuis ik kon gaan en ik kan vrijdag terecht in Amersfoort voor de keuring. Werd netjes te woord gestaan en alles kunnen regelen. Ik snap je frustratie maar als het balletje eenmaal rolt gaat het best goed.
Knillis

Bericht door Knillis »

Net contact gehad met zowel de afdeling revalidatie als neurologie maar in het ziekenhuis in mijn woonplaats wil geen van deze artsen nog keuren voor het CBR. Daar ben ik dus lekker klaar mee. Reden waarom er niet meer gekeurd wordt voor het rijbewijs is dat er te veel juridische haken en ogen zitten aan deze keuringen. Ze zouden op die manier een extra arts moeten aannemen om enkel en alleen keuringen voor het CBR te doen. Het systeem is echt volledig doorgeslagen.

update: CBR gebeld en ik krijg binnen 10 dagen bericht bij welke neuroloog ik terecht kan voor de keuring. Ze kon me niet zeggen in welk ziekenhuis, welke plaats dit zal zijn maar heb wel gevraagd zo dicht mogelijk bij mijn eigen woonplaats te blijven. Afwachten dus, wordt vervolg.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Een revalidatiearts mag het ook doen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Dat weetik maar ook de revalidatie arts wil het niet doen hier in het ziekenhuis.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Knillis;n469877] Het systeem is echt volledig doorgeslagen.
[/QUOTE]
Ik heb er geen woorden voor. Hoe bizar! Het systeem rammelt aan alle kanten en jij bent er de dupe van.
Knillis

Bericht door Knillis »

En nu al heb ik een reactie van het CBR. Ik kan gekeurd worden bij een maatschap van keurend neurologen en kreeg een telefoonnummer waar ik een afspraak kon maken voor keuring in Apeldoorn. Dus meteen maar gebeld en tot mijn ontzetting kreeg ik te horen dat er in Apeldoorn geen afspraak gemaakt kon worden, daar zat de agenda vol. Nu dus al weer 21 minuten in de wacht bij het CBR om te vragen hoe verder. In hun brief schrijven ze bovendien dat ze mijn medische gegevens al naar dit maatschap hebben opgestuurd (heb ik voor zover ik weet geen toestemming voor gegeven). Dus nu hebben ze daar mijn medisch gegevens terwijl ik daar niet gekeurd ga worden. Het is toch echt om helemaa gestoord van te worden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp