Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rijbewijs verlengen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik heb mijn rijbewijs ook gewoon verlengd. Was toen 29 en had 4 jaar diagnose MS. Ik kan prima rijden, geen hulpmiddelen, beperkingen in beenfunctie of zicht.
Ook ik laat de auto alleen staan als ik gedronken heb (en als het buiten mooi genoeg is om te fietsen :D)
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Bij 9 van de 10 aanrijdingen komt geen politie meer, alleen bij letsel of iets bijzonders.

Aangezien 9 van de 10 ongelukjes heel simpele oorzaken hebben is de kans op moeilijkheden z.w.z. al heel klein.
Alleen als de proces verbaal wordt opgemaakt, en de politie vermeld expliciet!, dat ze denken dat je gezondheid er mee te maken heeft kan de verzekerings-maatschappij vragen gaan stellen aan je.

Zelfs dan mogen ze je medisch dossier niet inzien zonder jouw uitdrukkelijke toestemming.

Ieder voor zich moet maar beslissen of hij veel moeilijkheden en kosten op de hals wil halen om een rijbewijs te verlengen.

p.s. Ik kwam op mijn scoot het gemeentehuis binnen om te verlengen, ik kreeg het vriendelijke advies mijn vrachtwagen te laten vervallen als ik dat niet echt nodig had omdat ik anders gekeurd zou moeten worden. (voor vrachtwagen rijbewijs dan)

Voor de rest geen enkel probleem gehad want de ambtenaren maakt het geen bal uit wat je hebt. Ze kunnen ook niet aan een alcoholist, of een verslaafde zien, als die komt verlengen, wat er met ze is. (als ze tenminste nuchter en clean zijn dat moment)
joge

Bericht door joge »

risico = kans x effect

als de kans klein is, maar de gevolgen groot.....
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Mijn revalidatie-arts zegt dus dat er geen kans is.

Tenzij er krukken of rijvaardigheid beïnvloedende pillen of iets dergelijks in je auto ligt, mogen ze niet op zoek gaan naar medische redenen waarom je niet in staat zou zijn om te rijden. En dat doen ze ook niet.

To, op internet maakt iedereen elkaar gek over dit onderwerp. Luister dus ook vooral niet naar mij :D

Vraag je neuroloog wat je moet doen!
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Melden en regelen!

Ze houden je nagenoeg altijd rijdend en dan is het ook officieel geregeld kwa aansprakelijkheidsproblemen.
joge

Bericht door joge »

De neur vertrouw ik helemaal niet als het over dit soort zaken gaat. Betaalt hij de factuurtjes straks? Dan is ie niet thuis, kan ik je vertellen... Ieder moet het zelf weten, maar ik zou het netjes regelen. En sowieso niet in de auto stappen als het rijden onverantwoord is. Mijn rijbewijs is nog geldig, maar je zult mij niet meer achter het stuur zien!
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=joge;982758]De neur vertrouw ik helemaal niet als het over dit soort zaken gaat. Betaalt hij de factuurtjes straks? Dan is ie niet thuis, kan ik je vertellen... Ieder moet het zelf weten, maar ik zou het netjes regelen. En sowieso niet in de auto stappen als het rijden onverantwoord is. Mijn rijbewijs is nog geldig, maar je zult mij niet meer achter het stuur zien![/QUOTE]

Mag ik jou de term "angsthaas" meegeven? Je moet het zelf weten maar je ziet meer problemen dan er ooit zullen zijn.

Als iemand gedronken heeft moet hij ook niet in de auto stappen, als je dermate veel last hebt van de MS op dat moment moet je ook niet gaan rijden.

Gewoon je verantwoordelijkheid nemen zoals het hoor.
Peter56

Bericht door Peter56 »

[QUOTE=Dannifan;982827]Mag ik jou de term "angsthaas" meegeven? Je moet het zelf weten maar je ziet meer problemen dan er ooit zullen zijn.

Als iemand gedronken heeft moet hij ook niet in de auto stappen, als je dermate veel last hebt van de MS op dat moment moet je ook niet gaan rijden.

Gewoon je verantwoordelijkheid nemen zoals het hoor.[/QUOTE]

Ik ben het helemaal eens met Dannifan.:cool:
Zeker als je zonder hulpmiddelen gewoon kunt lopen.

Niemand zal, bij een eventueel ongeluk, zonder aanwezigheid van hulpmiddelen, op het idee komen, dat de oorzaak aan de gezondheid van de chauffeur ligt. Echt niet. :groots:

Sterker nog, dat je iets of wat moeilijk loopt kan natuurlijk ook door het ongeluk zelf komen. Althans dat kun je zeggen.
En natuurlijk moet je eerder ook je eigen verantwoordelijkheid nemen.

Voor de zeer nerveuze Mede-menS :nerveus: is het voor zijn/haar gemoedsrust beter om de term "dubbel genaaid, houdt beter" inhoud te geven.

Uit mijn direct omgeving weet ik dat de ene keuring de andere niet is.
Soms heb je een arts die er wel door heen kan kijken; soms heb je een "arts-ambtenaar" die ook overal spoken ziet. :huh:

Succes met het vernieuwen.
drelies2

Bericht door drelies2 »

Als je geen zichtbare e beperkingen hebt engeenhulpmiddelen in je auto hebt geen eigen verklaring invullen, ik ruim 20 jaar zonder keuring met ms gereden. Wist niet eens van het bestaan af,

Nu wel zichtbare loopbeperkingen dus wel het traject ingegaan. Rijbewijs voor 3 jaar nu
Robbie

Bericht door Robbie »

En dat is heel verstandig, heb ik ook gedaan.

Mij mening is dat het van de gekke is dat er geen test moet worden gedaan.Joge heeft er voor gekozen om niet meer te rijden, heel goed.

Er zijn er die niet willen toegeven, levensgevaarlijk..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp