Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Keuring parkeerkaart

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Debje

Keuring parkeerkaart

Bericht door Debje »

Binnenkort heb ik een keuring voor een parkeerkaart. Nu heb ik een rolstoel in de auto voor lange afstanden (wordt dan geduwd) en een stok die ik heel af en toe gebruik.

Ik kan nog heel wisselend stukken lopen,de ene keer meer dan 100 meter, de andere keer als ik heel moe ben zeker veel en veel minder!

Ik vraag me af of ik alleen de stok meeneem naar de keuring of in de rolstoel ga zitten.

Wat is jullie mening?

Heb het er sowieso moeilijk mee dat ik een kaart aanvraag en vind mezelf nog te goed daarvoor..al zegt mijn lijf af en toe wat anders :moe:
Lanah

Bericht door Lanah »

Ik zou beide meenemen

Waarschijnlijk neem je iemand mee, die kan je dan duwen van de parkeerplaats tot in het gebouw.

Waarschijnlijk moet je dan ergens wachten, tot je bij de keuringsarts wordt geroepen. Je kunt erdan voor kiezen om binnen met de stok te lopen.

Je kunt dan ook meteen vertellen dat je buiten en bij grotere afstanden gebruik maakt van de rolstoel.

Het klinkt raar, maar ik zou er voor zorgen dat de rolstoel er niet geheel spik en span en nieuw uitziet. Gebruikssporen laten zien dat je hem regelmatig gebruikt.

Als ik bovenstaande lees dat je soms nog maar 100 m kan lopen; dan is een parkeerkaart echt geen overbodige luxe, maar een zeer handig hulpmiddel.
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Ik had geen hulpmiddelen bij me. Of toch wel. Heb mijn partner een arm gegeven.
Heb gewoon eerlijk gezegd dat op vlakterrein lopen vele malen beter gaat dan buiten.

De arts begreep dat en ik kreeg zonder moeite een kaart voor 5 jaar.
Snowym

Bericht door Snowym »

Gelukkig, en je hebt het ook niet erger voorgedaan dan nodig. Voor jezelf ook een fijn gevoel. Veel plezier met je kaart. Scheelt heel veel.

als je naar een andere plaats gaat wel goed kijken naar de regels voor een GPK in die gemeente. Bv in Amsterdam moet je een bezoekersvergunning aanvragen, in bep. gemeentes moet je een parkeerschijf neerleggen etc. Er is een website voor.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik had ook geen hulpmiddelen bij me. De arts kon meteen aan het lopen zien dat het moeilijk ging. Ik vertelde dat ik op goede dagen best een paar honderd meter kan lopen, maar op slechte dagen minder. Dat begreep ze meteen, en vond ook dat ik de kaart nodig had om te kunnen werken en bijvoorbeeld boodschappen te doen.

Ik vond het aanvragen een hele stap, de keuring viel heel erg mee (prettige en begripvolle arts met kennis van MS), en ben heel erg blij dat ik de kaart nu voor 5 jaar heb.
Fia

Bericht door Fia »

Ik had bij de keuring geen hulpmiddelen bij me.
Wel had ik de mazzel dat het een snikhete dag was en ik kan slecht tegen warmte.

Dus dat ik niet ver kan lopen op dat soort dagen was meteen duidelijk. Keuring stelde niet heel veel voor. Ik miest samen met de arts een stukje lopen. Ik heb daarbij mezelf iets minder gepushed dan anders. Dwz ff steunen tegen een muur ofzo als het niet echt lekker meer ging.

Liefs,
Fia
Debje

Bericht door Debje »

:thumbup:

Bedankt voor jullie adviezen, heb inmiddels de keuring gehad en krijg een parkeerkaart voor 5 jaar!

Ben er blij mee, wel vreemd dat er volgens de gemeente een nieuw protocol is waardoor ik na 5 jaar weer gezien moet worden door de arts..

De gemeente gaat na vijf jaar kijken hoe ze daar mee omgaan. Ik ben toch niet van plan om straks weer bijna 100 euro te moeten betalen voor een keuring, MS gaat niet over :(
Molly74

Bericht door Molly74 »

Fijn dat je een kaart hebt! :)

Ik hoorde van de week toevallig van iemand dat ze niets hoefde 'te laten zien' m.b.t. haar beperking. Ik vroeg nog of ze niet een stukje moest lopen o.i.d. Maar nee, ze werd op haar woord geloofd.

Misschien ga ik er zelf toch ook eens over nadenken... Maar ik herken je gevoel van 'jezelf te goed vinden hiervoor'.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Als je verteld dat je MS hebt, van een stok en een rolstoel gebruikt maakt zal geen keuringsarts moeilijk doen tegen je.

Ze vragen alleen hoever je nog zelfstandig kan lopen, is dit onder de norm die er voor staat krijg je gewoon de kaart.

p.s. Toen ik moest verlengen hoefde ik alleen een formulier in te vullen, een kopie van de oude kaart erbij gedaan en ik kreeg gewoon per omgaande weer een kaart voor 5 jaar.
Debje

Bericht door Debje »

[QUOTE=Dannifan;1052044]Als je verteld dat je MS hebt, van een stok en een rolstoel gebruikt maakt zal geen keuringsarts moeilijk doen tegen je.

Ze vragen alleen hoever je nog zelfstandig kan lopen, is dit onder de norm die er voor staat krijg je gewoon de kaart.

p.s. Toen ik moest verlengen hoefde ik alleen een formulier in te vullen, een kopie van de oude kaart erbij gedaan en ik kreeg gewoon per omgaande weer een kaart voor 5 jaar.[/QUOT

Toch moest ik mijn verhaal doen naast een brief van de neuroloog, en een stukje lopen. Vind de hele keuring trouwens overbodig als je MS hebt.

Kost mij voor keuring en kaart €158, een heel bedrag :hmmm: Over vijf jaar ga ik ervan uit dat ik alleen de kaart hoef te betalen :ogen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp