Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Keuring parkeerkaart

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Knillis

Bericht door Knillis »

Tot nu toe hoefde je hier in de gemeente alleen door een arts gezien te worden bij de eerste aanvraag van de kaart (ten minste bij MS).

Men gaat er inderdaad denk ik van uit dat het in ieder geval niet beter gaat worden dan het op het moment van keuring was.

Nu wordt hij elke 5 jaar verlengd en als het rustig is handelen ze het direct af en kun je hem direct meenemen :D

Bij de eerste aanvraag moet je er wel rekening mee houden dat je de kosten van de aanvraag (inclusief keuring) vooraf betaalt en het bedrag niet terugkrijgt als de aanvraag onverhoopt wordt afgewezen.

Dat zal niet vaak gebeuren maar toch :huh:
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Ik blijf me verbazen over de financiële verschillen van zo'n kaart.

Het keuren en de kaart kosten echt een godsvermogen in sommige gemeentes geloof ik.
Ronduit schandalig.
Knillis

Bericht door Knillis »

Nee, hier wàs het tot nu toe € 10,--, nu is het maar liefst € 83,-- alleen voor het verlengen van de kaart.

Voordeel is wel dat je mèt de kaart werkelijk overal in de gemeente gratis mag parkeren, dus zowel op invaliden parkeerplaaten als op gewone parkeerplaatsen, langs gele stoepbanden zolang je de boel niet blokkeert en zelfs op vergunninghoudersplaatsen (maar dan met een beperking van 3 uur).
Fia

Bericht door Fia »

Ja prijsverschillen zijn enorm. Hier was het tot voor kort gratis, nu geloof ik €60 en ik heb ook al gehoord dat er gedacht was dit naar €120 te brengen.
En het voordeel gratis parkeren heb je hier in de gemeente niet, want er is nergens betaald parkeren.

Liefs,

Fia
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik maak me vast niet populair met deze opmerking, maar persoonlijk vind ik het gratis parkeren ook niet echt nodig.
Iedereen moet parkeergeld betalen, waarom een gehandicapte niet?

Het gaat mij er met die kaart puur om dat ik dichterbij kan parkeren en niet idioot ver moet lopen (of rollen) voordat ik ben waar ik moet zijn.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik m'n kaart de laatste jaren zelden gebruikte.
Het ding is zelfs al jaren verlopen en ik heb het nog steeds niet nodig gevonden om weer opnieuw aan te vragen (en ik hoop dat dit nog heel lang ook zo blijft ;)).
Knillis

Bericht door Knillis »

Is ook niet nodig Suzan maar weer makkelijk. In de stad zijn het aantal invalideparkeerplaatsen beperkt. De auto op een betaald parkeren plaats zetten is dan de enige mogelijkheid.

Probleem daarbij is dat je vaak best ver van waar de betaalautomaat staat en dus moet je een extra eind heen en terug lopen en dat bespaar je dus ook en is voor mij eigenlijk nog belangerijker dan hrt gratis parkeren.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Knillis;1052422]De auto op een betaald parkeren plaats zetten is dan de enige mogelijkheid.

Probleem daarbij is dat je vaak best ver van waar de betaalautomaat staat en dus moet je een extra eind heen en terug lopen [/QUOTE]

Ja, dat was ik even vergeten. :o
(zoals gezegd, het is lang geleden dat ik gebruik heb gemaakt van m'n kaart)
Fia

Bericht door Fia »

Parkeerkaart is mij ook nooit gegaan om wel/niet gratis parkeren. Ik wilde gewoon een eigen parkeerplek voor de deur ipv als je pech hebt echt een eind verder op en natuurljk ook voor bij de winkels enz.

Liefs,

Fia
Molly74

Bericht door Molly74 »

[QUOTE=Knillis;1052422]Is ook niet nodig Suzan maar weer makkelijk. In de stad zijn het aantal invalideparkeerplaatsen beperkt. De auto op een betaald parkeren plaats zetten is dan de enige mogelijkheid.

Probleem daarbij is dat je vaak best ver van waar de betaalautomaat staat en dus moet je een extra eind heen en terug lopen en dat bespaar je dus ook en is voor mij eigenlijk nog belangerijker dan hrt gratis parkeren.[/QUOTE]

Goed punt inderdaad. Wil er zelf nog aan toevoegen dat je feitelijk het parkeergeld al betaald heb d.m.v. die dure aanschaf. Het ligt er natuurlijk aan hoe vaak je gebruik maakt van 'gratis' parkeren, anders is de aanschaf van zo'n kaart duurder dan wanneer je per jaar gewoon parkeergeld betaalt.
Billy

Bericht door Billy »

En vergeet niet dat niet elke parkeerautomaat toegankelijk is vanuit een rolstoel, te hoog ;). Daarom ook slecht dat hier nog steeds geen landelijke richtlijn voor is :slecht:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp