Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vooroordelen ms en ouderschap

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ouders realiseren zich vaak niet dat een kind net zoveel voor zijn ouders zorgt, dan andersom. Kinderen voelen als geen ander aan wat ze moeten zijn voor hun ouders.

En daarnaast kunnen anderen ook zorgen aanwakkeren bij kinderen. Dat de juf zich zorgen maakt om jouw ziekte. Wat andere ouders of kindjes zeggen over zijn moeder. Gaat allemaal bewust en onbewust dat kleine koppie in en hij heeft nog geen relativering daarvoor.

Ik zeg niet dat er een probleem is, maar een zieke moeder is een prima reden om een keer een professional mee te laten kijken.

Zeker als hij nu hoogbegaafd blijkt: hoogbegaafde kinderen zijn niet 'alleen maar slim'. Ze zijn ook vaak extra gevoelig en hebben een grotere kans om veel te piekeren en angsten te ontwikkelen, omdat ze veel meer mee krijgen, wat ze nog niet kunnen kaderen.

Ik snap je helemaal en ik zeg niet dat je je problemen moet laten aanpraten, maar met een open houding dat gesprek in gaan kan jullie misschien wel iets opleveren.

En misschien ook niet. Heb je een uurtje 'verspild', maar is juf wel weer gerustgesteld.
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

[QUOTE=Liselotje;1121640]Tuurlijk voed ik hem iets meer zelfstandig op.. zoals zelf douchen etc maar ik zorg ook dat hij niets tekort komt. Zo zit hij op judo en zwemmen en heeft hij elke middag wel buurtkindjes over de vloer om mee te spelen en mag hij 2 x pw een schoolvriendje mee nemen.[/QUOTE]

Nou, jij lijkt me een heel verstandige moeder hoor. Het komt ook helemaal niet over alsof jouw kind thuis tekort komt of dat hij veel rekening moet houden met jou omdat je ziek bent.

Tja, en wat is kattekwaad?

En ...... scholen krijgen extra budget als ze rugzak kinderen op school hebben.

ademloos
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Snap dat mensen denken..gaat dat een gehandicapte moeder en kind opvoeden..maar de moeders van kinderen uit zijn klas en de kids zelf hebben totaal geen probleem ermee.
Regelmatig dat een ouder vraagt of ik hun kind kan meenemen uit school omdat ze zelf moeten overwerken o.i.d

Ik ben totaal open over ms t.o. mijn zoon. Maar ook als ik kerngezond had geweest had ik hem bijna hetzelfde opgevoed. Helpen in huishouden zoals zelf drinken inschenken en meehelpen boodschappen uitpakken etc. Kids worden veel te veel gepamperd vergeleken met vroeger.

Het enige wat hem dwars zit is dat ik geen auto meer rij en dan vooral als het regent;-)
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Lastig voor je.

Ik ben een moeder van zo'n slim kind. Ze had het niet altijd makkelijk en ik ben ook regelmatig op gesprek geweest.
Toen was ik af en toe ziek, niet duidelijk voor de meeste mensen uit mijn omgeving. Ik ben daar nooit op aangesproken maar snap wel dat jij het niet prettig vind.

Vraag of je zelf van te voren met de pedagoge oid mag praten. Of desnoods na afloop. De meeste pedagogen of andere hulpverleners zijn er om school en ouders dichter bij elkaar te brengen, dus misschien is het wel positief voor jou.

Neemt niet weg dat de juf het niet eerst met jou kan bespreken en dan samen beslissen of en welke hulp er nodig is.
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Pff op gesprek geweest. .

Mijn zoontje kwam tijdje geleden erg moe en sago thuis (dag erna had hij de griep)
Hij gooide bij thuiskomst zijn jas en tas op de grond en gaf mij een box op mijn schouder.

Er stond toen net een moeder van een schoolvriendje daarbij en die heeft dus zitten roddelen op school over wat ze gezien had en dat ik volgens haar alles pik van hem. ( zij weet niet dat ik regel hanteer dat ik mijn zoon uit respect pas aanpak als er geen "derde" bijstaat )

Dit is de juf te horen gekomen en dat in combi met zijn grens verkennend gedrag op school wilde ze weten hoe de vork in de steel zit.

Ik heb duidelijk gemaakt dat ik hem perfect aankan en dat hij gewoon aan het kleuterpuberen is.

Met school afgesproken dat ze zorgen dat hij zich niet verveelt d.m.v verrijkingsstof werkjes etc. Hij is heus niet hoogbegaafd maar wel slim en loopt gewoon wat voor omdat tempo voor hem aan lage kant is
belladonna

Bericht door belladonna »

Bijzondere situatie waar je in beland bent.
Ik kan me voorstellen dat het je diep raakt.

Mijn zus heeft 3 lastige knullen, 2 met adhd en 1 met pdd nos.
Tjonge jonge wat had zij te stellen met de scholen en jeugdzorg.
Niemand zit te wachten op jeugdzorg.
Al kan ik je wel vertellen dat ze ook veel goeds gedaan hebben.
Ze kreeg onder andere iemand thuis, die met de jongens aan de slag ging omtrent gedrag en gevoelens met betrekking tot andere mensen
en kinderen.
Vervolgens sprak deze vrouw anderhalf uur per 2 weken met haar,
om van zich af te kletsen.
De omgeving reageert vaak hard tegen je, als jouw situatie vreemd is.
Ook kreeg ze een persoonsgebonden budget, best een leuk bedrag.

Wat ik bedoel aan te geven is dat het ook iets positiefs kan brengen.
Ik vermoed dat dit de onhandige bedoeling van de juf is.
Super dat hij extra uitdaging krijgt op school.
Onderpresteren is net zo kwalijk als overpresteren.

Ik hoop dat je een goed netwerk hebt die jou en je zoon helpt .
Ik weet uit eigen ervaring dat een jong kind alleen opvoeden,
topsport is.😀
Veel succes.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Liselotje, zo te horen is het een goed gesprek geweest.
Ik hoop dat jij en de juf nu weer op een lijn zitten en dat je zoontje er baat bij heeft. Het klinkt goed.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Liselotje;1121941]Pff op gesprek geweest. .

Mijn zoontje kwam tijdje geleden erg moe en sago thuis (dag erna had hij de griep)
Hij gooide bij thuiskomst zijn jas en tas op de grond en gaf mij een box op mijn schouder.

Er stond toen net een moeder van een schoolvriendje daarbij en die heeft dus zitten roddelen op school over wat ze gezien had en dat ik volgens haar alles pik van hem. ( zij weet niet dat ik regel hanteer dat ik mijn zoon uit respect pas aanpak als er geen "derde" bijstaat )
[/QUOTE]

Wat een gedoe voor je.....dit klinkt alsof het regelrecht een scene uit de Luizenmoeder had kunnen zijn.;)
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=Liselotje;1121941]Pff op gesprek geweest. .



Mijn zoontje kwam tijdje geleden erg moe en sago thuis (dag erna had hij de griep)

Hij gooide bij thuiskomst zijn jas en tas op de grond en gaf mij een box op mijn schouder.



Er stond toen net een moeder van een schoolvriendje daarbij en die heeft dus zitten roddelen op school over wat ze gezien had en dat ik volgens haar alles pik van hem. ( zij weet niet dat ik regel hanteer dat ik mijn zoon uit respect pas aanpak als er geen "derde" bijstaat )



Dit is de juf te horen gekomen en dat in combi met zijn grens verkennend gedrag op school wilde ze weten hoe de vork in de steel zit.



Ik heb duidelijk gemaakt dat ik hem perfect aankan en dat hij gewoon aan het kleuterpuberen is.



Met school afgesproken dat ze zorgen dat hij zich niet verveelt d.m.v verrijkingsstof werkjes etc. Hij is heus niet hoogbegaafd maar wel slim en loopt gewoon wat voor omdat tempo voor hem aan lage kant is[/QUOTE]lijkt inderdaad een scene uit de luizenmoeder maar :

door bemoeienis en geroddel van andere ouder(s) is dit bij de lerares gekomen.

Dikke pluim en warme douche voor de aanpak van de lerares en een koude douche voor de roddel en ongevraagde bemoeienis van andere ouders.....bah
Suzan

Bericht door Suzan »

Ach ja. Je moet maar denken dat de kinderen van die andere Moeders natuurlijk [I]altijd [/I]super welopgevoed zijn, [I]nooit [/I]driftbuien hebben, [I]nooit [/I]irritant of jankerig, [I]nooit [/I]brutaal of bijdehand zijn, [I]altijd [/I]hun troep opruimen (en ook nog van de hele straat er bij), zich [I]nooit [/I]vervelen en zich zoet en stilletjes vermaken....
Nehh... dat zijn perfecte, keurige Stepford-zombie-kinderen. :cool:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp