Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vooroordelen ms en ouderschap

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Liselotje

Vooroordelen ms en ouderschap

Bericht door Liselotje »

Ik zit momenteel in de volgende situatie waar ik zwaar gefrustreerd over ben..

Ik ben alleenstaand moeder van een zoontje van 6jr.

Hij zit in groep 2 en is de beste van de klas,loopt voor en haald alleen maar hoge A's voor zijn cito toetsjes.

Nu zit hij flink in een sprong/kleuter puberteit en is flink zijn grenzen aan het verkennen.

Nu kwam zijn juf naar mij met de mededeling dat ze wil dat ik op gesprek kom met iemand erbij van een soort jeugdzorg?? Omdat ze merken dat hij veel kattenkwaad uithaald etc

Ik vroeg of zijn gedrag buitensporig was..kreeg ik als antwoord "nee maar gezien jij in rolstoel/scootmobiel zit en ms hebt willen we alvast ingrijpen omdat het voor jou alleen maar zwaarder word naarmate hij ouder wordt.

Hier ben ik boos over..ik kan mijn zoon goed zelf opvoeden en waar gezonde ouders alleen even een mededeling krijgen over gedrag van hun kind worden bij mij alle registers open getrokken..vooroordeel dat ik blijkbaar vanwege ms de opvoeding niet aankan ofzo??? Terwijl hij alleen maar in een gezonde ontwikkelingssprong zit..
Fia

Bericht door Fia »

Getver wat een vreselijke reactie van de juf. Ieder kind heeft zo zijn fases. Lijkt me niet meer dan gezond.
En als het niet buitensporig gedrag is en jij ervaart het ook niet als problematisch. Dan is er toch geen reden om gelijk alle registers open te trekken???

Snap je frustratie, soms lijkt het of je je doordat je iets mankeerd drie keer zo hard moet bewijzen:moe:

Liefs,

Fia
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Het klinkt alsof je al precies weet wat je tegen zijn lerares zou willen vertellen; doe dat ook!
En als je dat op een positieve manier doet zou je duidelijk kunnen afspreken op welke hulp je niet zit te wachten, en misschien kan je ook uitleggen of er hulp is die wel nuttig kan zijn. Zo kan het nog in je voordeel uitpakken ook.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Liselotje;1121605]
Hij zit in groep 2 en is de beste van de klas,loopt voor en haald alleen maar hoge A's voor zijn cito toetsjes..[/QUOTE]
als het allemaal te makkelijk is dan is wangedrag niet onlogisch , vervelen bv.

daar eens naar kijken
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Onze kinderen zijn vaak onze blinde vlek en onze beperkingen zijn een gevoelig punt...

Hier komen 2 gevoeligheden bij elkaar. Ik snap volledig dat je gekrenkt bent, maar de juf is wel een professional. Als zij denkt dat jij wat aan zo'n gesprek kan hebben, is dat misschien ook wel zo.

Het is naar jou toe wel lomp verwoord. Dat had juf wel anders aan kunnen pakken.

En misschien is het gedrag met wat simpele aanpassingen te verbeteren. Daar is toch niets op tegen?

Zo'n pedagoog gaat zijn of haar tijd echt niet verdoen als uit dat gesprek blijkt dat het allemaal prima gaat en het gewoon druk gedrag is. En wie weet heeft ze wel nog iets zinnigs. Ze heeft er tenslotte voor geleerd
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

Ik ben het helemaal met 1207 eens. Een kind van 6 dat geen uitdaging meer heeft qua onderwijs gaat uit verveling kattekwaad uithalen. Een goede juf moet dit zelf zien en ook weten dat voor slimme kinderen extra programmas zijn.

ademloos
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=ADEMloos;1121635]Ik ben het helemaal met 1207 eens. Een kind van 6 dat geen uitdaging meer heeft qua onderwijs gaat uit verveling kattekwaad uithalen. Een goede juf moet dit zelf zien en ook weten dat voor slimme kinderen extra programmas zijn.
ademloos[/QUOTE]

nu ja
het draait om de oorzaak.

om advocaat vd duivel te spelen.
Misschien is het dat kind z'n manier om met de zieke mama om te gaan. op 6j hebt ge natuurlijk perfect door dat er iets mis is (als de ouders nog neits verteld zouden hebben)

(ik speculeer gewoon zonder enige bijbedoeling/verwijt/...)
Liselotje

Bericht door Liselotje »

[QUOTE=ADEMloos;1121635]Ik ben het helemaal met 1207 eens. Een kind van 6 dat geen uitdaging meer heeft qua onderwijs gaat uit verveling kattekwaad uithalen. Een goede juf moet dit zelf zien en ook weten dat voor slimme kinderen extra programmas zijn.

ademloos[/QUOTE]

Mijn zoon zit sinds deze wk gelukkig ook in een verrijkingsstof klasje..en prompt vertelde hij vandaag voor het eerst in maanden iets positiefs uit zichzelf over school...terwijl ik normaal als ik vraag hoe zijn schooldag was alleen het antwoord "saai" of "stom"
Liselotje

Bericht door Liselotje »

[QUOTE=1207;1121638]nu ja
het draait om de oorzaak.

om advocaat vd duivel te spelen.
Misschien is het dat kind z'n manier om met de zieke mama om te gaan. op 6j hebt ge natuurlijk perfect door dat er iets mis is (als de ouders nog neits verteld zouden hebben)

(ik speculeer gewoon zonder enige bijbedoeling/verwijt/...)[/QUOTE]

Tuurlijk voed ik hem iets meer zelfstandig op.. zoals zelf douchen etc maar ik zorg ook dat hij niets tekort komt. Zo zit hij op judo en zwemmen en heeft hij elke middag wel buurtkindjes over de vloer om mee te spelen en mag hij 2 x pw een schoolvriendje mee nemen.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Liselotje;1121640]Tuurlijk voed ik hem iets meer zelfstandig op.. zoals zelf douchen etc maar ik zorg ook dat hij niets tekort komt..[/QUOTE]
nog eventjes de advocaat vd duivel

Hij beseft dat er iets ergs met jou aan de hand is. Ik weet niet of je het met hem bespreekt, op zijn niveau, of hij op de hoogte is, of ...
Hij ziet/merkt verschillen tussen u en de mama's van z'n vriendjes

Het kan perfect zijn dat jouw ziekte (of hetgeen hij merkt) zijn gedrag triggert, en het kan perfect zijn dat buitenstaanders dat wel zien.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp