Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zomertip

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Suzan

Zomertip

Bericht door Suzan »

Ieder jaar is het weer hetzelfde verhaal hier... Warm warm warm en nergens nog een (betaalbare) airco te vinden.

We weten allemaal dat de zomer er aan komt. Dus wie nog geen fatsoenlijke manier van koeling heeft kan beter nu verstandig zijn en zich alvast oriënteren op een airco en eventueel aanschaffen (vakantiegeld nuttig investeren? :cool: ).

Je kunt natuurlijk tot juli wachten en het 32 graden is, maar dan weet je dat je achter het net vist... :tralala:
Wees voorbereid. ;)
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Goed idee. Dankjewel, ik zal het aan mijn lijstje toevoegen.

Een cobber heb ik al.
En van de ms verpleegkundige kreeg ik de tip om slippers met een enkelbandje te zoeken. Geen kramp maar toch slippers, vooral lekker in het zwembad.
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

Ik heb een aantal weken eleden al een koelvest gekocht deze: [url]https://koelkleding.nl/koelvesten/koelvest-hydrogel04[/url]

Ook met de reden als ik hem echt nodig heb is hij Waarschijnlijk niet leverbaar.
Ecila

Bericht door Ecila »

Heeft iemand een tip wat voor een airco (mobiel)? Ik zit hier 3 hoog met een plat dak, in een gebouw waarin het altijd al te warm is. Nu is het al zo warm dat ik het niet trek... ik ben bang voor wat er komen gaat.
wilm

Bericht door wilm »

Koelsjaaltje idee, heb k ook
Ecila

Bericht door Ecila »

Je bedoelt een cobber?
Suzan

Bericht door Suzan »

Voordat de benaming Cobber hier geïntroduceerd werd, noemden we het gewoon een koelsjaaltje.
Want die dingen zijn al vele jaren als koelsjaaltje te koop. En zo noem ik ze nog steeds. :D
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Ecila;1123479]Heeft iemand een tip wat voor een airco (mobiel)? Ik zit hier 3 hoog met een plat dak, in een gebouw waarin het altijd al te warm is. Nu is het al zo warm dat ik het niet trek... ik ben bang voor wat er komen gaat.[/QUOTE]

Check de vergelijkingssites. Daar staan de gebruikerservaringen en prijzen.
Want de ervaring van een paar mensen hier heb je niet heel veel aan aan gezien het heel persoonlijk is en die dingen o.h.a. al een aantal jaren oud zijn dus zijn er veel nieuwere uitvoeringen te koop.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Het is vooral belangrijk om te kijken voor welke inhoud het apparaat geschikt is.
Als je weet hoe groot de ruimte is waar je hem neer wilt zetten (in kubieke meter) dan weet je welke apparaten dat wel of niet aankunnen.

Besef je dat er een slang (een flink dikke) door een raam (oid) naar buiten moet, om de vochtige lucht af te voeren. Via dat raam komt er dus ook weer warme lucht naar binnen. Er zijn speciale "hoezen" die je met klittenband in de opening van je raam kunt bevestigen, waardoor je de buis/slang naar buiten kan begeleiden. Dan komt er minder lucht weer naar binnen stromen.

Ik vond dat vorig jaar niet voldoende, dus ik ben nu bezig iets te maken (een plank met een gat), om meer lucht tegen te houden, maar vooral ook meer zon tegen te houden.

Want vorig jaar had ik een grote uitgevouwen doos voor mijn raam staan om de zon tegen te houden, en dat scheelde toch al een paar graad. Verduisteringsgordijnen zijn dan wat mooier dan een kartonnen plaat :haha:, maar ik moest op korte termijn even creatief zijn.
janne

Zomertip voor op de camping

Bericht door janne »

Zomertip voor op de camping

Wat mij erg goed gedaan heeft op de camping als het zo heet/warm was: een tafelventilator op een tafeltje naast je neer zetten en laten draaien, telkens je gezicht vernevelen met een plantenspuit en dan de wind van de ventilator erop. Heerlijk verkoelend! Zo ben ik de hete zomer doorgekomen...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp