Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Fooi geven aan de Regiotaxi

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
mispeltje*

Fooi geven aan de Regiotaxi

Bericht door mispeltje* »

Hey
Sinds een paar jaar maak ik gebruik van de RegioTaxi en de taxi voor het ziekenvervoer. Ik geef eigenlijk nooit fooi maar ik zag laatst iemand fooi geven en toen dacht ik dat ik dat ook wel wil gaan doen Mijn sommige chauffeurs maar ja Oh Jemig, beledig ik ze niet als ik ze maar €1 geef en is het niet juist gek als ik ze heel veel meer geef? Hoe doen jullie dit?
Billy

Bericht door Billy »

Ik geef niets.
Spunky

Bericht door Spunky »

om eerlijk te zijn geef ik zelf nooit fooi.

Ik heb zelf als taxichauffeur gewerkt en het is heel wisselend. De een geeft fooi, de ander niet.
Als chauffeur zijnde heb ik daar nooit verder over nagedacht en is het op zich een leuke attentie, maar niet nodig (je hebt je loon.... en als chauffeur, doe je toch je best wel......fooi of geen fooi - oké, de meeste chauffeurs ;) ).

Ik denk dat je ''moet'' kijken naar je financiële draagkracht.....wat wil je kwijt en wat kun je kwijt?
Annemoon

Bericht door Annemoon »

Ik geef altijd fooi als de taxi chauffeur vriendelijk is en je helpt, maar nooit in geld. Ik heb ooit eens op de markt een heleboel kleine engeltjes gekocht voor weinig. Is iemand nu echt vriendelijk voor me of speciaal dan krijgen ze een engeltje van mij. Vind ik leuker en specialer dan een euro


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Ik weet dat mijn oma af en toe een cake bakt voor de chauffeur, zij maakt wekelijks gebruik ook van de taxi.
wilm

Bericht door wilm »

Hier ook geen fooi

Rij al jaren met taxi en geef alleen als echt wat extra service geleverd
bijv toen hij door vertraging even om reed om mij eerder weg te brengen ipv eerst andere klant halen

Verder vindt ik fooi altijd moeilijk
Restaurant krijgen ze fooi in geld

Maar thuiszorg medewerkers krijgen geen fooi of dan het zakje paaseitjes oid lekkers voor op kantoor
En zo zijn er veel meer beroepen die niet extra geld krijgen fooi
Vindt krijgen toch loon

Als ik overal fooi of wat extra moet geven aan al mensen die mij helpen dan wordt ik arm

Wel een oprecht uit hart gesproken dank je wel krijgen ze van mij
En dat meen ik echt
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp