Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Bewijs van invaliditeit

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=1207;1124929]er is toch een Ndl. instantie die onderzoekt wie gehandicapt is en wie niet en daarvoor papiertjes uitschrijft?
dit ivm allerlei rechten en tegemoetkomingen?[/QUOTE]

Ik heb geen idee welke instantie dat zou doen in Nederland. :weetniet:
Tevy

Bericht door Tevy »

Op de site van UWV staat dat ze in september de tegemoetkoming voor (gedeeltelijk) arbeidsongeschikten betalen (voorheen deed Wtcg dit). Misschien bedoel je dit 1207 (en anderen ;))?
(Als ik de link naar die plek op de site wil meesturen komt er hier een melding dat dit 'Forbidden' is.)
Suzan

Bericht door Suzan »

Maar niet iedere gehandicapte is (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt.... :cool:
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

[QUOTE=Suzan;1124951]Maar niet iedere gehandicapte is (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt.... :cool:[/QUOTE]

En niet elke arbeidsongeschikte heeft een invalidekaartje nodig voor een evenement of concert.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Anna1975;1124952]En niet elke arbeidsongeschikte heeft een invalidekaartje nodig voor een evenement of concert.[/QUOTE]

Ook dat nog. En zover ik weet worden gehandicapten/beperkten (of varianten daarvan) nergens geregistreerd. Want aan welke eisen zou je dan moeten voldoen, en heb je verschillende klassen?
En hoe worden die dan weer beoordeeld?

Onbegonnen werk lijkt me. :huh:
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Suzan;1124934]Ik heb geen idee welke instantie dat zou doen in Nederland. :weetniet:[/QUOTE]

er is in Belgie een dienst die bv gehandicaptenkaarten uitreikt
iemand moet hen vertellen/bevestigen/controleren dat jij gehandicapt bent en aan de criteria voldoet. dat is echt niet jouw broer de huisarts.

die dienst kan jou dus op papier mededelen dat je gehandicapt bent.
in Belgie is dat de FOD personen met een handicap [url]https://handicap.belgium.be/nl/[/url]

[url]https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-handicap[/url]
ik zou naar dat nummer bellen, die moeten deze vraag kunnen beantwoorden
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Die kaart wordt in een stuk of 5 landen verstrek, maar helaas niet in Nederland. In Nederlandse voetbalstadions heb je ook geen bewijs nodig. Nu het via een internationale bond gaat mis je toch wel een internationaal beleid.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Jrs77;1124993]Die kaart wordt in een stuk of 5 landen verstrek, [/QUOTE]
er is in Nederland toch zeker een dienst die parkeerkaarten voor gehandicapten uitreikt?
een overheidsdienst die u de nodige erkenningen/tussenkomsten geeft voor hulpmiddelen


dat soort diensten meot toch een documentje kunnen geven dat zegt dat ge voor x% gehandicapt zijt?
Babarage

Bericht door Babarage »

Ha. Dr zijn mensen wakker geworden bij de Dutch GP. Dit kreg ik vandaag:

[i]Na overleg met een jurist heeft de organisatie besloten om een officiële mindervalide parkeerkaart te accepteren. Deze parkeerkaart dient uitgegeven te zijn door een Nederlandse gemeente. Indien u niet in het bezit bent van een officiële mindervalide parkeerkaart, dan vragen we u een doktersverklaring te versturen. Meer informatie over het toesturen van de documenten volgt na eventuele toewijzing. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.[/i]
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Ik was in Kroatie op vakantie. Daar gaven ze ook aan dat ik een gehandicaptenkaart moest hebben, om korting te krijgen op campingplek. GPK werd niet geaccepteerd, ook niet toen ik aangaf dat NL de gehandicaptenkaart niet kent.

Wat me nog steeds verbaast, we wonen toch in een EU-land, zouden de regels toch grensoverschrijdend moeten zijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp