Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
josfromglos

Bericht door josfromglos »

[QUOTE=Sara;n475555]Ha Jos, de zorgen zijn om de MS-remmers, omdat die de afweer in meer of mindere mate kunnen verminderen. Die staan in het bovenste rijtje.

De medicijnen die in jouw lijstje staan zijn dat niet. Het zijn voor zover ik kan zien ook geen specifieke MS-middelen (google is my friend ;)). Ze maken - als het goed is tenminste - je leven wat aangenamer, maar hebben geen invloed op het beloop van je ziekte.

Als je je zorgen maakt, kun je natuurlijk de arts consulteren die ze voorgeschreven heeft. Maar het zijn dus wel degelijk heel andere meds dan waar de zorgen om bestaan.

Sterkte!

[/QUOTE]

Bedankt voor je antwoord Sara. De medicijnen om 'intelligentie-afbraak', voor zover dit sowieso (nog) aanwezig is onder mijn schedel, tegen te gaan, werken niet meer….

Ik kan mij nog herinneren dat ik heeeel lang geleden, ten tijde van de diagnose, werd gevraagd door de de neuroloog of ik bepaalde behandelingsmethoden wilde volgen, waarbij ook ziekenhuisopnames etc waren 'inbegrepen'...…
Ik 'weigerde' omdat wij ook een geestelijk gehandikapte dochter hadden/hebben, waardoor een en ander nog (veel) meer gekompliceerd zou worden thuis.

Dus kon hij niets anders doen dan mij medicijnen voor te stellen 'om mijn leven aangenamer te maken' zoals jij het noemt, hetgeen ook zo lijkt te zijn!

Als ik hier sommige 'nare' verhalen lees kan ik, tot dusverre, niets anders zeggen dan dat IK het relatief gezien zo slecht nog niet doe! Heeeel nu en dan een (hele nare overigens) aanval/relapse, maar over het algemeen ('knock wood' zoals men hier pleegt te zeggen..) verloopt het 'MS proces', althans in MIJN geval, heel langzaam.

OK, ik werk al jaren niet meer, en ben 'vergeetachtig als de pest', maar ik ben nog redelijk zelfstandig. Omdat ik nu voortdurend thuis ben kan ik de fatigue opvangen als het 'toeslaat', en omdat ik nog in staat ben om auto te rijden, kan ik gelukkig nog mijn dochter bezoeken die nu in een soort van 'opvanghuis' (een 'normale' woning met 24/7 zorg) verblijft……, EN ben ik gestopt met het nemen van een warm bad omdat ik er dan niet meer uit kan komen!…..

Dus bedankt om mij er eigenlijk aan te herinneren wat ik slik! Dan ga ik mij nu bezig houden met het schrijven (wederom!) van een brief naar de autoriteiten hier, omdat ik (wederom) een bekeuring kreeg omdat ik mij 'verstandig' gedroeg (gedraagde?) in het verkeer alhier….

Ik ben onlangs naar Nederland afgereisd, dit vanwege het overlijden van een heel dierbaar familielid. Een en ander vond overigens plaats net voordat de Corona Virus gekte uitbrak zowel in Nederland als in de UK (ppffff…). Toen ik echter terugkeerde in de UK na de 'nachtboot', scheen de ochtendzon recht in mijn ogen op de M25, de grote 'rotonde' om Londen heen…… Aangezien ik 'slecht geslapen' had op de ferry, omdat ik simpelweg te veel 'on my mind' had, begon ik mij plots heel moe te voelen…. Ik besloot derhalve om halverwege een rustpauze in te voeren, en vond de ideale plek bij een enorm winkelcentrum ('South Mimms') langs de M25, eentje met de bekende rolstoel….

Guess what..., ik viel in slaap en 'overtrad' het maximum van 2 uren. Een hele wijze beslissing zou je dus denken….., no! Ik kreeg deze ochtend een bekeuring toegezonden, en of ik maar binnen 28 dagen £100.- (EURO 140.-?) wil betalen, ook al geldt er een korting van £40.- indien ik het betaal binnen 14 dagen……...WHAT? Ik stel 'veiligheid' voorop en wordt hiervoor gestraft?? Dus het Corina Virus moet even wachten, want ik moet eerst weer een van die brieven, in het Engels uiteraard, schrijven……….. (en even later mijn dochter oppikken die uiteraard totaal niet begrijpt waarom ze niet langer de mensen om zich heen kan 'huggen'....).

Ik wens iedereen in Nederland die-mij-goed-gezind-is...… veel gezondheid toe indien van toepassing, en anders veel sterkte..., 'take care!'
Marina

Bericht door Marina »

Ja, da's waar leeuwtje-nl. Valt moeilijk te controleren of iemand in de risicogroep zit idd.. Aan de andere kant vraag ik me af of veel mensen er misbruik van zouden maken :weetniet:?

Uit dit
[URL="https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl-ho ... ~a3c15bdb/"]https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl...uren~a3c15bdb/[/URL] artikel in het AD:

[I]"Een Jumbo-filiaal in Nieuwkoop vroeg klanten donderdagochtend van 07.30 tot 09.00 uur om voorrang te verlenen aan 65-plussers, laat Jumbo desgevraagd weten. ,,Wij weigeren daarbij anderen niet expliciet de toegang maar doen wel een beroep op hun solidariteit.”

"Klanten reageren volgens de bedrijfsleider positief op de maatregel. ,,Niet-ouderen die wij tijdens dat uurtje attendeerden, gaven aan dat zij nog niet bewust waren van het initiatief en zeiden er graag rekening mee te houden. Wij gaan hen natuurlijk niet weigeren. Er zitten bijvoorbeeld mensen tussen die in de zorg werken.”[/I]
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[USER="20473"]shandy49[/USER] en [USER="20935"]Knillis[/USER] , kan ik iets voor jullie betekenen? Ik woon in jullie omgeving, dus zou boodschappen kunnen halen oid. Laat maar weten. Ik doe het met alle liefde.
​​​​​​​
lotje

Bericht door lotje »

Nederland lockdown, lijkt ook mij nodig om nog erger te voorkomen! Zolang veel mensen de Corona crisis nog niet echt serieus nemen en geen gehoor geven aan de maatregelen (o.a zoveel mogelijk thuis blijven, alleen naar buiten voor boodschappen doen) totale lockdown toepassen!

Voor mij persoonlijk geen drastische maatregel aangezien ik sinds aug.2017, niet meer buiten kom,fulltime HUISMUS :D ben(steeds meer bedlegerig en rolstoelafhankelijk) SP MS diagnose 2006.

Wijkverpleging via ZIN (verpleging & verzorging) komt 4 a 5 x per dag a 7 dagen p.w
HbH (huish.hulp) 1 x p/w, vorlopig ws niet vanwege Corona
2 mantelzorgers voor de boodschappen zijn wegens ernstige ziekte gestopt.

Nu t g v de Corona crisis via de wijkverpleging (zorgorganisatie) een boodschappen service dienst (betrouwbaar)voor thuiswonenden clienten vanaf 65+ en ouder jr. voor 1 x p/w de boodschappen halen & brengen

Hier ook supermarkten speciale 70+ tijden ( Controle-check ID-Paspoort meenemen)

Tot zover voor nu even :slapen:

Sterkte en :knuffel: voor iedereen
Antoinette
Contacteer:

Bericht door Antoinette »

Lotje, jouw verhaal is mijn verhaal. :huilen:
josfromglos

Bericht door josfromglos »

[QUOTE=lotje;n475612]

Voor mij persoonlijk geen drastische maatregel aangezien ik sinds aug.2017, niet meer buiten kom,fulltime HUISMUS :D ben(steeds meer bedlegerig en rolstoelafhankelijk) SP MS diagnose 2006.

[/QUOTE]

….zojuist een heeeeeel uitgebreide email geproduceerd ter verdediging van een 'parkeerboete' die ik hier opgelegd kreeg...….....en dan lees ik jouw verhaal Lotje en ik denk 'Wat?!' Je 'hebt' officieel naar ik aanneem nog steeds SP, en komt vrijwel niet meer buiten? Ik kreeg enkele jaren geleden de diagnose PP toegeschreven, maar ik zit hier gewoon op de bank weg te tikken, en ga spoedig mijn dochter 'ophalen' voor een bezoek aan de ouders….. OK, zwakke benen en een zwakke blaas, maar wat wil je als je zoveel koffie drinkt en een fles wijn met je echtgenote deelt in de avonduren (wel met die andere fles in de buurt overigens…..). Ik heb mijzelf overigens 'terug getransporteerd' naar SP omdat ik simpelweg niet vond dat ik in de PP-categorie thuis hoorde gezien het (langzame) verloop van 'mijn' MS..... (en het feit dat een kennis met PP alhier het heel 'slecht had' en intussen is overleden).

Het zet mij steeds weer aan het denken (heel 'gevaarlijk' bij mij :) al is het voornaamste onderwerp in mijn gedachten op dit moment 'dat virus' dat zich overal lijkt op te dringen……….).
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Hanna71;n475609][USER="20473"]shandy49[/USER] en [USER="20935"]Knillis[/USER] , kan ik iets voor jullie betekenen? Ik woon in jullie omgeving, dus zou boodschappen kunnen halen oid. Laat maar weten. Ik doe het met alle liefde.
[/QUOTE]

Wat vreselijk lief van je Hanna. Zolang wij ons gezond blijven voelen lukt het wel hoor om de nodige boodschappen te te doen. We proberen zo weinig mogelijk naar de winkel te gaan.

Maar mocht een van ons twee ziek worden waardoor het halen van wat boodschappen moeilijk wordt dan zal ik aan je aanbod denken op voorwaarde dat wij in geval het met jou niet goed gaat en jij heb boodschappen nodig, je het ons laat weten.

Heel erg bedankt! :bedankt::knuffel:​​​​​​​

1207

Bericht door 1207 »

Komt NEdelrand ondertussen terug vd onzin rond het mooie pr-woordje "groepsimmuniteit"
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Knillis;n475617]

Maar mocht een van ons twee ziek worden waardoor het halen van wat boodschappen moeilijk wordt dan zal ik aan je aanbod denken

[/QUOTE]
Helemaal goed, Knillis. Ik hoor het wel als je hulp kunt gebruiken. Kleine moeite.
Dango

Bericht door Dango »

een vraag , zijn er gevallen bekend waarbij er samen met MS het corona virus is toegeslagen ?

Het idee dat corona in de longen gaat zitten en daar ons immuunsysteem voor de gek houd maakt mij benauwd.

Hebben we dan voordeel van het onderdrukken van ons immuunsysteem of juist nadeel?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp