Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Sterkte Marja. :knuffel:
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Marja;n475771]Vrijwillig ging ik half maart in quarantaine.
Helaas ben in voor die tijd besmet geraakt :(
Dan komt een GGD arts in vol ornaat op huisbezoek.
[/QUOTE]

Ben jij wel getest Marja? Ik zit nu bijna 2 weken met corona-klachten thuis en val vanwege Ocrevus in een risicogroep. Maar hier in Brabant wordt er sinds een ruime 2 weken alleen nog getest bij zorgmedewerkers en bij ziekenhuisopname.
Ik moet wel handelen alsof ik besmet ben. Ik vind het best vervelend dat ik niet zeker weet of ik het heb. Ik hoop dat ik tzt een antistoffenonderzoek kan krijgen.

Ik wens je veel beterschap en hoop dat je thuis kunt uitzieken. Wees lief voor jezelf, herstellen duurt lang...
Marja

Bericht door Marja »

Nessa meld je aan voor de app van het CWZ als je op afstand in de gaten gehouden wilt worden.
joge

Bericht door joge »

[QUOTE=Nessa;n475783]

Ben jij wel getest Marja? Ik zit nu bijna 2 weken met corona-klachten thuis en val vanwege Ocrevus in een risicogroep. Maar hier in Brabant wordt er sinds een ruime 2 weken alleen nog getest bij zorgmedewerkers en bij ziekenhuisopname.
Ik moet wel handelen alsof ik besmet ben. Ik vind het best vervelend dat ik niet zeker weet of ik het heb. Ik hoop dat ik tzt een antistoffenonderzoek kan krijgen.

Ik wens je veel beterschap en hoop dat je thuis kunt uitzieken. Wees lief voor jezelf, herstellen duurt lang...[/QUOTE]

Tja, wat is de meerwaarde van een Coronatest voor jezelf? Heb je het niet , dan misschien morgen wel . Morgen maar weer testen dan? Heb je het wel, dan bepaalt de test niet wat er moet gebeuren . Dat bepaalt je arts op basis van je klachten . Daar is een test niet voor nodig. Er is daarnaast een tekort aan testcapaciteit. Het is geen jipenjanneke-test, maar een nogal ingewikkeld en tijdrovend gedoe (zoek op youtube maar eens op PCRtest).



Succes allemaal!
Nessa

Bericht door Nessa »

Joge, je reactie komt nogal bevoogdend over. Ik realiseer me heel goed dat testen ingewikkeld is en dat er te weinig testcapaciteit is. En dat het voor het beloop en de behandeling niet uitmaakt of je wel of niet bent getest.

Alleen: dat is ratio. Wat het gevoelsmatig met je doet als je mogelijk corona hebt, is een ander verhaal. Mensen zijn bang voor je, en je bent zelf bang omdat je benauwd bent, druk op je borst hebt, op je buik moet slapen om genoeg lucht te krijgen. Dat allemaal terwijl je weet dat je in de risicogroep valt. En je eigen behandelaar testen wél nodig vindt.
Of ik wel of niet besmet ben, heeft bovendien wel degelijk consequenties voor de toekomst. Als ik nu besmet ben en straks immuun, is dat een ander toekomstperspectief dan de situatie waarin ik nog moet vrezen voor besmetting. Vandaar dat ik nu hoop op antistoffenonderzoek in de toekomst.
Tevy

Bericht door Tevy »

Marja, heel veel sterkte en kracht om er weer bovenop te komen :bloem::knuffel:
En natuurlijk Nessa ook! :o
joge

Bericht door joge »

[QUOTE=Nessa;n475790]Joge, je reactie komt nogal bevoogdend over. Ik realiseer me heel goed dat testen ingewikkeld is en dat er te weinig testcapaciteit is. En dat het voor het beloop en de behandeling niet uitmaakt of je wel of niet bent getest.

Alleen: dat is ratio. Wat het gevoelsmatig met je doet als je mogelijk corona hebt, is een ander verhaal. Mensen zijn bang voor je, en je bent zelf bang omdat je benauwd bent, druk op je borst hebt, op je buik moet slapen om genoeg lucht te krijgen. Dat allemaal terwijl je weet dat je in de risicogroep valt. En je eigen behandelaar testen wél nodig vindt.
Of ik wel of niet besmet ben, heeft bovendien wel degelijk consequenties voor de toekomst. Als ik nu besmet ben en straks immuun, is dat een ander toekomstperspectief dan de situatie waarin ik nog moet vrezen voor besmetting. Vandaar dat ik nu hoop op antistoffenonderzoek in de toekomst.[/QUOTE]

Je hebt gelijk, ik ben soms teveel van de ratio.
lotje

Bericht door lotje »


Mensen neem dit virus serieus volg de aanwijzingen en wees niet boos op dingen die nu even niet kunnen door de isolatie.
Zorg voor jezelf en elkaar en zoek hulp op afstand als het nodig is.
[/QUOTE]

@marja: wijze woorden #158# van je en realistisch, veel sterkte :bloem::girlpower::bloem:
Borne

Bericht door Borne »

Marja en Nessa beterschap!
Marina

Bericht door Marina »

:bloem::bloem::bloem: Beterschap en veel sterkte Marja en Nessa!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp