Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Tevy

Bericht door Tevy »

[USER="22271"]leeuwtje-nl[/USER] en [USER="21150"]Zonnetje79[/USER] Hier ook lage lymfocyten. In overleg met neuroloog slik ik ook de helft, om de dag dus. De waarde is nu weer normaal, maar wel laag weet ik na bloed prikken. De neuroloog adviseerde me om supermarkten links te laten liggen.

Mijn man doet de boodschappen, winkels doe ik ook niet. Maar naar de apotheek loop ik.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb volgende maand nieuwe MRI staan, en dan ook meteen halfjaarlijks bloedprikken. Voor nu weet ik mijn waardes niet, maar dat verandert voor mij ook niets. Geen supermarkten, verder volgens gezond verstand. Ik krijg wel net mail dat ik weer 1x per week mag paardrijden!! :D Nog geen lessen, maar we mogen met een beperkt aantal mensen wel vrij komen rijden. Dus dat geeft weer extra beweging èn sociale interactie. :joepie:
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

[USER="22087"]Tevy[/USER] Apart is dit dan he, vind ik dan. Ik slik ook een halve dosis, maar in mijn geval is dat 1 x 240 per dag. Dat daar dan geen duidelijke lijn in is, ik ken ook iemand die 2 x 120 nu krijgt. Naja maakt niet uit.

Nooooit gedacht, maar ik mis het wel, zelf boodschappen doen.
Tevy

Bericht door Tevy »

[USER="21150"]Zonnetje79[/USER], 2x120 of 1x240 heeft vast te maken met verdraagzaamheid of persoonlijke voorkeur.

Ja, op de fiets een boodschapje doen mis ik ook wel, maar momenteel veel te druk met de schoonmaak (intensiever dan normaal!) thuis. En de stapel boeken die al weken op me wacht, en ..., en ... :D

[USER="22271"]leeuwtje-nl[/USER] Ik prik 4x p.j. Begin april zou de eerste MRI na start van nieuwe medicatie zijn: een bevestiging dat het lijkt te werken. Dat weet ik nu nog niet.
Klick

Bericht door Klick »

Ik las net in MenSen een stukje dat de Nederlandse Vereniging voor Neurologen zich een beeld probeert te vormen wat corona voor iemand met MS betekend. Neurologen wordt opgeroepen om besmetting van MS-patienten te melden bij de NVN.

Door dit stukje besefte ik mij opeens dat als ik besmet raak, ik ook mijn neuro (of mspleeg) even moet inlichten.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[USER="26442"]Klick[/USER], De kans is groot dat dat vanzelf gaat. Je wordt namelijk pas getest als je in het ziekenhuis ligt (tenzij je in de zorg werkt). En zodra het in je medisch dossier komt, kan de neuroloog dat ook zien.
Maar op zich inderdaad wel goed om een melding te doen naar je neuroloog, ook als je huisarts een vermoeden heeft dat je Corona hebt.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik sprak gisteren mijn zusje. Ze werkt in de thuiszorg als wijkverpleegkundige. Blijkt nu onbeschermd zorg te hebben geleveren aan een man waarvan de huisarts “dacht” dat hij een longontsteking had (had hij wel vaker gehad). Uiteindelijk bleek deze man toch corona te hebben en kunnen dus alle zusters die bij hem zijn geweest de afgelopen tijd geïnfecteerd zijn.

Pas volgende week dinsdag wordt het hele team getest. Ik vind dit nog steeds een heel rare gang van zaken. Clienten en zorgmedewerkers kunnen elkaar in de tussentijd al flink geinfecteerd hebben.

Er is nog steeds veel te weinig aandacht voor de verpleeghuiszorg en de thuiszorg.

Intussen hoop ik van harte dat mijn zusje en haar collega’s corona vrij zullen zijn.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Het is vreselijk, [USER="20935"]Knillis[/USER] . Je hoort zulke rare verhalen!
Mijn schoonmoeder krijgt thuiszorg en nu is de dochter van een andere cliënt van haar verzorgers bij haar moeder op bezoek geweest, terwijl ze Corona had!! Daar begrijp je toch helemaal niks van! Toen deze mevrouw een paar dagen later klachten begon te krijgen en de thuiszorg ging doorvragen kwam de aap uit de mouw.

Nu krijgt mijn schoonmoeder geen thuiszorg meer om haar te beschermen en neemt mijn schoonzus dat over.

Wat bezielt mensen toch? Als je klachten hebt, en zeker als je weet dat je corona hebt, dan ga je toch niet bij je kwetsbare moeder op bezoek? Ik vind dat al asociaal naar je eigen moeder toe, maar kijk eens wat voor gevolgen dat heeft! Voor de medewerkers van de thuiszorg, voor de andere cliënten van de thuiszorg.

Pffff, ik kan er met mijn hoofd niet bij!

[quote] Er is nog steeds veel te weinig aandacht voor de verpleeghuiszorg en de thuiszorg. [/quote]
Er wordt nu telkens gezegd dat er voldoende beschermingsmaatregelen zijn, maar ze zijn nog steeds erg voorzichtig met het gebruik er van. In mijn werk hoor ik ook dat het alleen bestemd is voor de mensen die werken met Corona-patiënten of mensen die er van verdacht worden.

Het is niet vreemd dat er veel besmettingen plaatsvinden in de ouderenzorg.
Ghost

Bericht door Ghost »

Hmmmm mijn lymfocyten en neutrofielen zijn wat te hoog...
Zou juist denken dat de lymfo's te laag worden door Tecfidera.
Misschien heb ik iets onder de leden, zou dat een verklaring kunnen zijn?

Ik ben niet gebeld, kreeg de uitslag in m'n online dossier,
dus ga er vooralsnog maar vanuit dat het niet erg is, voel me ook niet ziek/geen koorts.
Klick

Bericht door Klick »

ecuador is het nu heel extreem met corona en 29 graden... in guayaquil
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp