Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Wauw.
(En wat een fijne rustiger spreker is dokter Hengstman)
Klick

Bericht door Klick »

is het artikel weg gehaald? ik krijg de melding pagina niet gevonden..
Helly

Bericht door Helly »

Ik krijg dezelfde melding. Overigens heb ik overleg gehad met mijn eigen neuroloog omtrent de uitspraken rondom Lemtrada en corona, hij vertelde mij dat Dr. hengstman op persoonlijke titel praat en dat MS werkgroep van de Nederlandse vereniging neurologie een ander standpunt aanhoudt. Het lijkt mij dus zinvol om de uitspraken van Dr, Hengstman aan te horen maar ook zeker met je eigen neuroloog te checken en te kijken wat de landelijke werkgroep adviseert. Het hoeft dus niet altijd met elkaar overeen te komen.
Zonnetje79

Re: Coronavirus

Bericht door Zonnetje79 »

Ik nestel me nog steeds in mijn huis, boodschappen worden gedaan. Heel fijn, en vermaak me op zich prima.

Maar... de tijd gaat wel aanbreken dat ik het fijn zou vinden om naar de kapper te gaan bv, wellicht ook eens bij iemand op bezoek.

Ik durf het alleen nog niet zo aan, met mijn lage waarden. Maar ja er is nog geen einde in het zicht.

Dus ik ga misschien dan toch van de week maar bellen voor een knip date.
wilm

Re: Coronavirus

Bericht door wilm »

Herkenbaar zonnetje

Thuis fijn en nog vermaken
Maar hoe ga je om met naar kapper gaan, ergens op bezoek, taxi oid

Omdat wij als kwetsbare erg voorzichtig moeten blijven
maar hoe is dat te combineren met de nieuwe leefwereld

Lees nergens info hoe kwetsbare mensen mee om moeten gaan
Serieus vraag aan jullie
Zonnetje79

Re: Coronavirus

Bericht door Zonnetje79 »

Ik weet het dus ook niet goed. Het kan toch ook niet zo zijn dat we tot het uitvinden van een vaccin, we eigenlijk bijzonder weinig kunnen.

Of in ieder geval meer te bedenken, HOE DAN!
Ghost

Re: Coronavirus

Bericht door Ghost »

Ik ga morgen naar de kapper :joepie:

Ook spreek ik geregeld af met 1 vriend of vriendin om te gaan wandelen

of om in de tuin bij iemand een biertje te drinken, alles op gepaste afstand.

Ben 1x met de bus gegaan, die zag ik elke dag leeg langsrijden, dus dat was prima te doen.

Het grootste nadeel vind ik dat er nergens toiletten open zijn, dus lang buiten zijn is

voor mij wel een probleem.

Als ik dan bij iemand ben kan ik tenminste gewoon gaan, steeds netjes met voorzorgsmaatregelen.

Ik mis de knuffels enorm, maar ja dat komt ooit wel weer...
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb bij Zalando een setje van 3 stoffen gekocht, wasbaar dus, waar een filter in kan.
Een filter is dan bv 2 lagen keukenpapier, dat je weggooit na gebruik.

Niet voldoende voor thuiszorg, maar volgens mij wel voor het OV in Nederland vanaf 1 juni, en in België en Duitsland ook in de supermarkten.

Ben benieuwd of de thuiszorgorganisaties dadelijk vinden dat de patiënt dit moet verzorgen, of dat het een facilitering is dan vanuit de thuiszorg zou moeten komen?
Knillis

Re: Coronavirus

Bericht door Knillis »

De thuiszorg komt momenteel bij mij met mondkapje op en handschoenen aan om mij te helpen met douchen en aankleden en ik denk dat dat zo gaat bij alle thuiszorgorganisaties. Je hoeft dus niet zelf te zorgen voor beschermende middelen.
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Ah, dat is fijn!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp