Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Oh Nessa, wat naar!! Ik hoop van harte dat het bij een simpele verkoudheid blijft! Mijn huisarts vertelde mij dat Gilenya (wat ik gebruik) koorts onderdrukt. Dus het niet hebben van koorts is voor mij geen goede richtlijn. Ik weet niet hoe dat zit met Ocrevus? En als lang niet iedereen getest wordt, wat zegt dat dan over de cijfers in de media....

Ik heb een lege agenda komende 2 weken, zelfs mijn ziekenhuisafspraken zullen bijna zeker verzet worden. Verjaardagen zijn lastig. Ligt er denk ik aan wie je er bij wilt vragen. Alleen je ouders voor een stukje taart zou dan toch moeten kunnen? Ik heb voor morgen een uitnodiging voor een verjaardag op zeer kleine schaal. Denk dat ik toch even ga, en afstand houden en handen wassen. Met 6 mensen in een huiskamer zijn is het enige sociale wat er nog staat.
Nessa

Bericht door Nessa »

Alsjeblieft, sla die verjaardag over! Je ziet hier in Brabant wel dat het virus onder de radar kan blijven. En dan weet je dus niet wie het wel en niet verspreid... Hier dringt het belang van sociale beperkingen echt wel door. En dat is terecht!

Zeker met ouders zou ik geen risico lopen. In Italië worden 80plussers al niet meer opgenomen. Dat scenario is voor Nederland echt ook realistisch. Dat betekent dus dat deze mensen gewoon sterven aan corona.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Nessa;n475423] In Italië worden 80plussers al niet meer opgenomen. [/QUOTE]
Italie heeft te weinig gedaan, typisch Italiaanse laissez-faire en zitten nu met een enorme piek. Dan crasht elk systeem want het aantal bedden en beademingstoestellen is niet oneindig
Spanje is hetzelfde en in Belgie idem.
ingreep eergisteren hier is gewoon te laat. wij lopen ca 12 dagen achter op Italie dus tegen dat ingreep gisteren effect toont zitten we waar Italie nu zit. Zelfs met/tijdens die maatregelen gaan wij Belgjes er nog massaal de kantjes aflopen

Duitsland doet het wel goed. 3000 besmettingen en maar 3 doden, maar dat is dus een andere mentaliteit.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik zou ook de verjaardag afzeggen. Als de WHO de waarschuwing voor de pandemie intrekt, krijgen ze een extra groot stukje taart. :)

Mijn bibliotheek (waar ik vrijwilligerswerk doe) blijft vooralsnog open, en of de leesclub (10+ mensen) doorgaat, laten ze aan de vrijwilligers en de deelnemers... :???:
Ik ga in ieder geval niet.
Klaartje

Bericht door Klaartje »

Wat denken jullie van mij, als ocrelizumab gebruiker. Ik heb 2 kinderen op de basisschool. Mijn man werkt fulltime in het voortgezet onderwijs.

Er komt hier van alle kanten dus van alles binnen. Dichtstbijzijnde besmetting is minder dan 10 km hier vandaan, dichterbij zijn heel aantal mensen met klachten, ze zijn ondertussen al/nog niet getest.

Ik heb mijn sociale leven sinds gisteren stil gezet en vind dat wel te doen. Maar wat kan ik van mijn gezinsleden vragen? Thuis blijven van school en/of werk? Spelen met vriendjes? Ik vind het erg moeilijk.
Carl

Bericht door Carl »

Allemaal thuisblijven!
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Klaartje;n475433]Ik vind het erg moeilijk.[/QUOTE]
niet zo moeilijk heel de familie in quarantaine zetten.

Haantje79

Bericht door Haantje79 »

Klaartje,

wat ontzettend moeilijk, het advies voor gezinsleden van iemand met MS is om ook zo weinig mogelijk contacten te hebben. Maar je man kan natuurlijk niet zomaar stoppen met werken. Dan zit je dus klem.

ikzelf werk een aantal uur als huishoudelijke hulp in de thuiszorg en heb al een aantal jaar de diagnose MS. Clienten laten je rustig opdraven terwijl zij griep/ koorts hebben. Dat is nu dus extra vervelend.

Ik heb overlegd met mijn werkgever dat dit voor mij een probleem is, maar die weten niet goed wat ze ermee aanmoeten.

Ook heb ik de FNV gebeld wat mijn rechten zijn als werknemer in een risicogroep en die wisten het niet. De situatie is te nieuw en daar zijn nog geen regels voor was het antwoord.

Tegelijk is de werkgever verantwoordelijk voor een veilige werkplek. Het is allemaal heel onduidelijk. Als het erop aan komt kies ik natuurlijk wel voor mijn eigen veiligheid. Ik ben niet bereid mijn leven in de waagschaal te stellen voor de schone plee van een client, hoe lief ik ze ook vind.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Het is altijd makkelijker als iemand anders bepaalt dat het niet meer [B]mag[/B].

We moeten thuiswerken en afstand houden, maar je wilt niet weten hoe druk het vandaag hier op de markt en de terrasjes was, want het is lekker weer.
Wat dat betreft kunnen ze beter doorpakken....
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ik denk dat ik morgen maar niet naar de fysio ga; al die mensen die aan die apparaten hangen en 'vinden' dat ze niks mankeren...ik zoek het liever niet op. Dat geldt ook voor mijn afspraak bij de huisarts dinsdag; het is voor mij zeer wenselijk haar te zien, maar geen noodzaak en ik heb geen zin in de wachtruimte waar mensen met joost-mag-weten-wat voor klachten zitten...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp