Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Floor 1953

Bericht door Floor 1953 »

Wat een rust hier in Delft. Ik woon dicht bij de A13, geen verkeersgeluid nu. [B]Alles is zo ontspannen[/B][I]:thumbup:[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https]​[/I]. Het doet mij denken aan de [I]oliecrisis 1973 [/I]en[I] de zondagochtend bij mijn grootouders in Zeeland in de jaren 60. [/I]


In het verpleeghuis zijn de [B]Landelijke richtlijnen RIVM tegen de verspreiding van het coronavirus [/B]van toepassing. Het is even wennen want koffie drinken in onze koffiecorner is nu niet mogelijk.







leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Kan iemand dit uitleggen?

[QUOTE]Hetzelfde geldt voor alemtuzumab (Lemtrada), cladribine (Mavenclad), dimethylfumaraat (Tecfidera), fingolimod (Gilenya) en teriflunomide (Aubagio), op voorwaarde van een normaal aantal witte bloedcellen (met name lymfocyten).[/QUOTE]

Het doel van deze medicatie is toch juist het aantal lymfocyten omlaag te krijgen? Dus in principe is dit toch altijd zo bij gebruik van deze medicatie? Anders zou de medicatie niet werken....

Klick

Bericht door Klick »

precies dat snap ik ook niet zo goed... of was het dat een specifiek groepje witte bloedlichaampjes?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik word halfjaarlijks geprikt als gebruiker van Gilenya. Veel wordt daarmee getest, maar de focus ligt op het aantal lymfocyten, opdat dit niet te laag wordt. Dus ik snap al deze berichten niet zo goed.
Fratema

Bericht door Fratema »

Wat een rare dag....

De zon schijnt volop. Blauwe lucht, de jas kan uitblijven
Maar de straten zijn uitgestorven

De kinderen hoeven niet naar school maar ik hoor ze niet
En niet alleen hier maar over de hele wereld

Nog nooit meegemaakt. Wie wel... :huilen:
Helly

Bericht door Helly »

[QUOTE=leeuwtje-nl;n475497]Kan iemand dit uitleggen?



Het doel van deze medicatie is toch juist het aantal lymfocyten omlaag te krijgen? Dus in principe is dit toch altijd zo bij gebruik van deze medicatie? Anders zou de medicatie niet werken....

[/QUOTE]

Bij lemtrada worden de lymfocyten na de gift naar beneden gebracht. Daarna bouwt het weer op. Na een jaar moet je weer op 1,0 zitten om weer veilig de 2e gift te krijgen. Daarna breekt het weer af en bouwt het op. Dus als je gift 2 a 3 jaar terug is zou je weer normale lymfocyten moeten hebben.

Hoe dat bij de andere medicatie is weet ik niet.
Klick

Bericht door Klick »

een hele rare dag idd en er gaan er nog een boel volgen..
ik hoop maar dat iedereen inmiddels een beetje de noodzaak ziet van de maatregelen en zoveel mogelijk binnen blijft.
het is een feit dat veel mensen besmet zullen raken maar we moeten de piek afvlakken en het aantal uitsmeren om het behapbaar te houden voor de medische zorg.
Knillis

Bericht door Knillis »

Het is inderdaad heel onrealistisch allemaal. Niet goed te bevatten. Mijn thuiszorg (douchehulp) is in ieder geval tot 6 april gestopt. Er zijn nog zusters genoeg maar ze willen voorkomen dat hun clienten besmet worden en gaan alleen nog naar mensen waar ze echt naar toe moeten. Een heel redelijke maatregel.

De zuster zei nog dat ik beter 3 weken niet kon douchen dan dat ik (of mijn man) ziek zouden worden door toedoen van de thuiszorg. Mijn man heeft net 6 maanden chemo achter de rug dus is hij extra vatbaar voor welke ziekte dan ook.

Er verder is alles afgezegd tot zelfs de fysio (maar dat heb ik zelf gedaan, durf het niet aan). We kunnen niet meer dan afwachten en zoveel als mogelijk thuis blijven. Alleen voor de boodschappen moet ik er af en toe uit maar probeer dat wel op de meest verantwoorde manier te doen. Groenten en fruit heb ik bij de groentenman gehaald in plaats van in de drukke supermark. Is wel wat duurder maar leek me beter. Sterkte allemaal en hopelijk helpen de maatregelen het uit de hand lopen van dit grote probleem.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Werd net gebeld door de researchverpleegkundige. Ik zou volgende week Ocrevus krijgen, maar de afspraken daarvoor zijn afgezegd. Er is kennelijk (landelijk of internationaal) besloten dat het nu toch te riskant is.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Het is gewoon bizar wat nu gebeurd. Mijn douchehulp komt morgen gewoon ofschoon ik wel ff getwijfeld heb (en nog steeds. :???:)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp