Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Ben ook wezen prikken was ook bij mij goed te doen.

Zomaar een vraag hoor, aan diegene die " extra" kwetsbaar zijn door lage lymfo, of door andere medicatie of andere reden

gaan jullie nog naar buiten? Boodschapje ofzo? Als dit gaat natuurlijk!
Klick

Bericht door Klick »

ik heb niet heel lage lymfo’s maar door medicatie voel ik me wel extra kwetsbaar. Ik kom nergens meer behalve 1x per week de supermarkt, extra vroeg op rustig tijdstip. Anders moet ik het zonder doen.. breng services zijn continu volgeboekt.
Marina

Bericht door Marina »

Over boodschappen doen gesproken: ik vraag me af waarom het eigenlijk niet zo is dat, behalve tijdens een zeer vroeg "ouderenuurtje" (wat ook niet voor iedereen de oplossing is), ouderen en andere mensen in de risicogroep/met een beperking etc. voorrang krijgen bij de bezorgservices :???:. Dat lijkt mij eigenlijk wel zo logisch..


Ik zie er zelf eerlijk gezegd tegenop om boodschappen te gaan doen nu, omdat er hier sinds de maatregelen regelmatig een rij staat tot buiten bij de supermarkten in de buurt. Als je maar kort kunt staan en er is geen stoel/bankje bij de ingang dan heb je dus een probleem..
Sara

Bericht door Sara »

Ik doe wél boodschappen, op zo rustig mogelijke momenten en in een rustiger supermarkt dan waar ik in normale tijden kom, en met een goed lijstje, zodat ik niet ineens opnieuw naar de winkel hoef. Ook kom ik wel bij de bakker, de groenteboer en de kaasboer. De lokale ondernemers in die straat hebben gezamenlijk goede maatregelen genomen.
Klick

Bericht door Klick »

dat gaat niet werken.. ik kan ook amper stilstaan en ik ben cognitief niet meer wat ik geweest ben, maar niemand die wat ziet aan mij.
ik zie er ook tegenop, maar geloof wel dat het de enige oplossing is.
Marina

Bericht door Marina »

Oeps.. bij het wijzigen van dit bericht ben ik een deel van de tekst kwijt geraakt :hmmm:

Dus maar even in het kort: ondermeer de ANBO heeft ook verzocht om ouderen en kwetsbaren voorrang te geven bij de bezorgservices van supermarkten.
En ik las onlangs dat AH wel voorrang verleent aan zorgmedewerkers bij het bezorgen van boodschappen + bij wachtrijen voor de supermarkten, zie:
[URL="https://www.levensmiddelenkrant.nl/leve ... ekenhuizen"]https://www.levensmiddelenkrant.nl/l...f-ziekenhuizen[/URL] Zou dat dan ook niet kunnen voor andere groepen die het ook hard nodig hebben vraag ik me af?

Zelf zou ik naar een rustigere dure buurtsupermarkt kunnen gaan, als ik het geld ervoor zou hebben.. Bakkers, slagers en groentewinkels zijn er hier echter al jaren niet meer in de buurt.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[USER="21150"]Zonnetje79[/USER] Hier nog iemand met lage lymfo's. Hoewel ik mijn medicatie in overleg met de neuroloog heb gehalveerd, dus mogelijk val ik inmiddels niet meer in de risicogroep. Supermarkten vermijd ik dus echt, ik heb iemand die mijn boodschapjes haalt. Héel af en toe loop ik er wel binnen, maar dan gericht voor 1 of 2 dingen, waarvan ik ook precies weet waar het staat. Wel ga ik zelf naar de groenteboer voor groente en fruit, en ik was van de week even in de Hema voor wat huishoudelijke dingen. Maar de supermarkten zelf? Nee......

Verder fiets en wandel ik heel veel, ben ontzettend veel buiten. Ik heb met 2 vrienden contact en kom ook bij hen thuis, anders ben ik echt te eenzaam.
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Ik ben nu al bijna 6 weken vanaf 12 maart dus ook helemaal nergens geweest.
Wij laten de boodschappen thuis bezorgen, ik moet wel echt in het voren bestellen, zeg maar 2 weken vooruit.
Schat ongeveer in wat wij in een week nodig hebben en dat gaat vrij goed.

Heb altijd wel iets van diepvriesgroenten in huis of een pot groenten dus probeer voor een dag of 6 verse groenten te hebben.
Verder neem ik daar alles van brood en vlees en beleg enz.

Heb een paar keer bij AH kunnen bestellen maar dat zit steeds vol.
Nu bestel ik steeds bij de COOP en die hebben steeds voldoende bestelmomenten.

Ik durf er gewoon niet zelf naar toe te gaan, ga wel met de hond wandelen op rustige momenten en af en toe een stukje fietsen.
Gelukkig kunnen wij wel buiten zijn in de tuin.
Ghost

Bericht door Ghost »

[USER="26442"]Klick[/USER] ik hoop morgen de uitslag te krijgen van mijn apk ;)
En ook ik kan erg slecht stilstaan, zolang ik beweeg gaat het wel.

[USER="21150"]Zonnetje79[/USER] zelf ga ik 1 à 2 x per week naar de supermarkt, maar wel op rustige momenten.
Iedereen moet verplicht een (schoongemaakte) kar meenemen en die houd ik dan ook tussen mezelf en anderen.
Verder probeer ik alleen aan te raken wat ik nodig heb en ga naar de zelfscan zodat ik niet in de rij hoef te wachten.
Dan thuis gauw handen wassen.

Verder spreek ik een paar x per week wel met een vriend of vriendin af,
1 tegelijk en houd afstand.
Even samen een wandeling maken of gezellig een biertje drinken in de tuin.
Geen kussen en knuffels, maar toch fijn gezelschap.

Groetjes, Ilona
Marina

Bericht door Marina »

[QUOTE=Iris J.;n476565]Ik ben nu al bijna 6 weken vanaf 12 maart dus ook helemaal nergens geweest.
[/QUOTE]
[USER="19822"]Iris J.[/USER] Da's al een lange tijd! Is het nog een beetje vol te houden voor je? Gelukkig dat je af en toe wel wat kunt wandelen met de hond, een stukje fietsen en in de tuin kunt zijn, dat scheelt wel in het volhouden denk ik.

[QUOTE=Iris J.;n476565]Heb een paar keer bij AH kunnen bestellen maar dat zit steeds vol.
Nu bestel ik steeds bij de COOP en die hebben steeds voldoende bestelmomenten.[/QUOTE]
Fijn dat het daar wel lukt! En goed om te weten :thumbup:.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp