Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Knillis, ik kan je gedachtegang uitstekend volgen. En daarom begrijp ik dan ook niet waarom velen maar blijven mopperen dat ze 'niets' meer mogen. Ze weten niet waarover ze praten. Wij, MS'rs, moeten vaak al zoveel inleveren. Maar hoor je ons klagen of jammeren? De meeste niet. Ik in ieder geval niet. Vaak denk ik dan ook - als ik weer zo'n klaagzang hoor - mens, is dat nou zó erg om even rekening te houden met de medeburger door thuis te blijven?

Ik kom nu nergens, maar verveel me geen seconde. Ik schrijf, schilder of ruim linnenkasten op :haha: terwijl ik meezing en 'swing' (terwijl ik me vasthoud aan de rollator) op de leuke muziek op de radio.

Kortom, Ik geniet van iedere dag dat ik er zijn mag. Als al die mopperaars dat nu ook eens deden zou het leven er een stuk aangenamer uitzien.



1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Nessa;n476691]
Patiënten zijn overgeplaatst om de lasten verdelen, niet omdat het maximum was bereikt. [/QUOTE]
vergeet je bewust het elementje buitenland? Je stuurt patiënten niet naar het buitenland als je ze nog kunt behandelen of over de eigen ziekenhuizen kunt verdelen .

[QUOTE]In ons Brabantse ziekenhuis zijn ze patiënten gaan uitplaatsen
[/QUOTE] In Belgie, Duitsland of Frankrijk zal een ziekenhuis nooit coronapatienten weigeren zoals Nederlandse ziekenhuizen in het begin deden of wilden doen.

Hoe je de cijfers, tabellen en statistieken ook oppoetst, dit is geen goed teken.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=1207;n476756]
vergeet je bewust het elementje buitenland? Je stuurt patiënten niet naar het buitenland als je ze nog kunt behandelen of over de eigen ziekenhuizen kunt verdelen. [/QUOTE]

Omdat je het je simpelweg niet permitteren om te wachten met overplaatsen tot je IC vol is. Je moet daarvoor al gaan verplaatsen, vanuit je cohorten. IC-ers kunnen over het algemeen niet meer verplaatst. Anders gezegd: je gaat op voorhand al patiënten verplaatsen, anticiperend op de situatie.

En ik heb het al eerder gezegd: onze gezondheidszorg is niet ingericht op zo'n situatie. En dat is niet goed. Daar zijn we het over eens.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Nessa;n476757]
Omdat je het je simpelweg niet permitteren om te wachten met overplaatsen tot je IC vol is.[/QUOTE]

klopt maar opnieuw vergeet je het belangrijkste element
Nederland was blijkbaar niet in staat om intern de patienten te verdelen en had de Duitse hulp nodig.
Dat geeft geen goed beeld vd Nederlandse gezondheidszorg ook al zijn de tabellen, cijfers en statistieken beter als bv Belgie
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik hoorde vrijdag van een vriendin dat bij ons in het oosten twee van de drie corona-afdelingen in het ziekenhuis weer zijn gesloten.
Voor haar dochter, IC-verpleegkundige in het MST, betekent dat eventjes vakantie na weken bikkelen.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=1207;n476780]
Dat geeft geen goed beeld vd Nederlandse gezondheidszorg ook al zijn de tabellen, cijfers en statistieken beter als bv Belgie[/QUOTE]

Dat ben ik met je eens, zoals ik al twee keer opschreef in dit topic.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=D-Cheryl;n476784]Ik hoorde vrijdag van een vriendin dat bij ons in het oosten twee van de drie corona-afdelingen in het ziekenhuis weer zijn gesloten.
Voor haar dochter, IC-verpleegkundige in het MST, betekent dat eventjes vakantie na weken bikkelen.[/QUOTE]

Ze hebben zo hard gewerkt, alle zorgmedewerkers. Echt hulde. Een weldiende vakantie dus!

En fijn dat het ergste nu voorbij lijkt. Hopelijk houdt iedereen de maatregelen vol en blijft de situatie beheersbaar tot er een vaccin is.
Marina

Bericht door Marina »

Van de NOS Liveblog vandaag:

[I]"[B]Het grote publiek kan vanaf vandaag meedenken over hoe de exitstrategie van Nederland eruit moet komen te zien. Dat kan [URL="https://www.tudelft.nl/tbm/pwe/pwe-basi ... nederland/"]online via de TU Delft[/URL].[/B] Deelnemers krijgen de keuze uit acht scenario's en zien direct het gevolg van die keuze.

"Veel mensen willen in dit geval graag gehoord worden. Maar we weten dat uit dit onderzoek waarschijnlijk een vertekend beeld gaat komen", zegt Niek Mouter van de TU Delft. Daarom vindt tegelijkertijd een representatief onderzoek plaats onder 5000 Nederlanders die gekozen zijn aan de hand van een steekproef.

Het onderzoek moet 7 mei klaar zijn, zodat het kabinet de resultaten kan meenemen in het overleg over een eventuele versoepeling van de coronamaatregelen."


En:[/I]

[I][B]"ANBO: thuiswonende 70-plusser kan weer bezoek ontvangen[/B]

"Ga niet op bezoek bij mensen van zeventig jaar en ouder", luidde het advies van het RIVM en de Rijksoverheid sinds begin april. Sinds vandaag is dit op verzoek van [URL="https://www.anbo.nl/nieuws/anbo-thuiswo ... -ontvangen"]ouderenbond ANBO [/URL]aangepast, omdat het zou leiden tot verwarring.
De tekst luidt nu: zelfstandig wonende ouderen kunnen nu één of twee vaste personen aanwijzen die hun met regelmaat bezoeken mits de betrokkenen gezond zijn en anderhalve meter afstand houden.
Het advies om ouderen niet te bezoeken, leidde er volgens de ouderenbond toe dat ook gezonde, thuiswonende ouderen geen bezoek meer kregen en snel vereenzaamden. ANBO: "Wij zijn blij dat het nu weer duidelijk is dat thuiswonende 70-plussers door één of twee vaste personen kunnen worden bezocht.""[/I]

Marina

Bericht door Marina »

[B]"Fysiotherapie [/B]en gehoorscreening pasgeboren baby's [B]weer opgestart[/B]

Fysiotherapeuten kunnen weer patiënten gaan behandelen, mits ze zich houden aan de hygiënemaatregelen en het mogelijk is om in hun praktijken zo veel mogelijk afstand tot elkaar te bewaren. Dat is het advies van verschillende beroepsorganisaties waarbij fysiotherapeuten zijn aangesloten. Het advies is uitgebracht met instemming van het RIVM.

Op dit moment is het volgens de organisaties nog niet mogelijk om net zoveel patiënten als voor de coronacrisis te behandelen. Mensen met ernstige klachten krijgen voorrang en minder noodzakelijke behandelingen zullen op afstand gebeuren. De zorgverlener bepaalt zelf de volgorde."

[url]https://nos.nl/liveblog/2332234-tiental ... op-ic.html[/url]
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Hmm, want wat zou het verband zijn?

Als ik naar de Achterhoek kijk, staan wij inderdaad terecht aangeduid als gebied met intensieve veehouderij, maar er is hier nog steeds weinig aan de hand. Ik ken bij mij in het dorp sinds vandaag 1 persoon die het heeft doorgemaakt (mijn msvp).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp