Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Sara

Re: Coronavirus

Bericht door Sara »

Er is best veel onderzoek gedaan:

https://www.google.com/search?newwindow ... +sclerosis

en het lijkt inderdaad dat mensen die geboren worden in het voorjaar meer kans hebben op MS dan die in het najaar.
Marina schreef: 23 mei 2020, 10:55
Ik vind het ook interessant wat je schrijft over zwangerschap in de winter. Bij mij is dit toevallig(?..) ook het geval. Weet je (of iemand anders) of daar al eens onderzoek naar gedaan is: geboortedata in verband met MS?
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

1207 schreef: 23 mei 2020, 15:03rond de 20
Dank voor je antwoord. Dat zijn er niet heel weinig en misschien voor een steekproef voldoende(?), toch denk ik dat ik dan tussen de grootschaliger onderzoeken waarnaar Sara verwijst in haar bericht relevantere resultaten zal vinden. [mention]Sara[/mention] dank ook daarvoor!
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Klick schreef: 22 mei 2020, 16:50 wie van ons heeft ook alweer corona (gehad)? (mn geheugen is slecht srry :oops: )

dit maakt mij nieuwsgierig naar hun vitamine D waarde..
Marja en Nessa.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

[mention]Marina[/mention] dank je!
[mention]Marja[/mention] en [mention]Nessa[/mention] mag ik jullie vragen of jullie jullie vitamine D waarde weten? willen jullie die delen met ons? uit de verschillende berichten schijnt D invloed te hebben op corona.
Nessa

Re: Coronavirus

Bericht door Nessa »

Klick, ik weet de huidige waarde niet. Interessant zou ook zijn om te weten wat mijn waarde was toen ik besmet was.

Maar ik heb de uitslagen van de afgelopen jaren teruggekeken en ik zit de afgelopen 6 jaar steeds over de 125, in voor- en najaar. Dus ik ga er vanuit dat dat nu ook zo is.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

heb je erg veel en langdurig last gehad?
ben je helemaal hersteld?

ik ben wel erg nieuwsgierig naar je waarde nu, als de theorie klopt is je vitamine D gezakt.. heeft je lichaam het verbruikt.
Marja

Re: Coronavirus

Bericht door Marja »

Geen idee wat mijn vit D waarde is.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

https://www.cwz.nl/over-cwz/nieuws-en-p ... itamine-k/

Tekort aan vitamine K
De onderzoekers vonden dat patiënten met COVID-19 die met lage zuurstofconcentraties werden opgenomen in CWZ een veel lager vitamine K-gehalte in het lichaam hadden dan een controlegroep zonder het coronavirus. Ook bleken patiënten die overleden aan COVID-19 of moesten worden beademend op de ICU een veel ernstiger vitamine K tekort te hebben dan degenen met milder verlopende COVID-19 in CWZ. De resultaten van 123 patiënten met COVID-19 zijn vergeleken met een controlegroep van 184 personen zonder corona van wie data in eerdere studies zijn verkregen.
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Interessant!

"Toch kan er nu nog niet gezegd worden of de inname van vitamine K een gunstig effect heeft bij patiënten met COVID-19. Dit zal op korte termijn worden onderzocht in een klinische studie in CWZ en Maastricht Universitair Medisch Centrum+."
Ben benieuwd naar de resultaten van die studie. Mooi dat dat op korte termijn wordt onderzocht.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

en let op vitamine k gaat wel de werking van bloedverdunners tegen.. dus zomaar beginnen zou ik niet doen.

het spul zit wel in hetzelfde spinnenwebje als vitamine D
je hebt het nodig voor vitamine D, net als magnesium ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp