Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
lotje

Bericht door lotje »

''Massa Corona aso-toerisme'' : strand-park-bos enz.. :grrr:
Lockdown Nederland, knoop doorhakken! (zie # 104)




Helly

Bericht door Helly »

Er is vanavond een nieuwe persconferentie het zal mij ook niet verbazen als er nieuwe maatregelen komen. Ik vind het echt onvoorstelbaar dat mensen gewoon lekker met zijn allen hutjemutje gaan staan. Ze doen verdorie net of het vakantie is. Ik zou ook graag leuke dingen doen in de lente, maar dat kan gewoon nu even niet.
Ik vraag me echt of mensen nou zo dom zijn of dat het ze gewoon geen ruk boeit.
1207

Bericht door 1207 »

Nederland gaat Italie achterna
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik hoop echt niet op een lockdown, maar op een situatie zoals in Duitsland. Meeste winkels dicht, en niet meer dan 2 mensen bij elkaar op straat. En boetes uitdelen!!
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik denk dat we sinds vandaag ook bijna net zulke maatregelen hebben als Duitsland. Hopelijk gaat het allemaal werken.

Het blijft best moeilijk met boodschappen doen want er mogen natuurlijk niet te veel mensen tegelijk een supermarkt in. Maar dat kan dan wel betekenen dat je meerdere malen naar de winkel moet als er al te veel mensen zijn of je moet gaan wachten (en dat lijkt me ook niet bepaald goed).

Lastig om uit te vogelen op welk moment je het beste kunt gaan maar we gaan het proberen. Bovendien proberen wij de boodschappen voor een week tegelijk in huis te halen maar dat moet mijn man dan doen want dat krijg ik niet voor elkaar. Ik doe dan af en toe een vergeten boodschapje maar dan het liefst in een kleine winkel (groentenman, slager, bakker).

Maar we houden de moed er maar in en proberen “gezond” te blijven! :knuffel:
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

-*-*-*-
1207

Bericht door 1207 »

In Spanje is de triage ook begonnen

ouder als 60 en een ziekenhuis nodig? u wordt dit meer behandeld. Daar spoed nodig hebben is een doodsvonnis
in Belgie zijn er richtlijnen om de oudste rusthuisbewoners niet meer naar de kliniek te brengen bij corona (80+ ers)
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Knillis;n475714]
Lastig om uit te vogelen op welk moment je het beste kunt gaan [/QUOTE]

heir is het aanschuiven om binnen te raken en binnen vlieg ik met mijn streefjet door de rayons, sta echt snel terug buiten
Billy

Bericht door Billy »

Bij mij wordt de huishoudelijk hulp stopgezet. Meteen gebeld dat ik het er niet mee eens ben... Het zou volgens de RIVM richtlijnen zijn.

Ik zeg als wij beide niet ziek zijn en 1.5m afstand houden voldoen we aan die richtlijnen!
Knillis

Bericht door Knillis »

Mijn persoonlijke verzorging is wel vanaf vorige week maandag gestopt omdat het te risicovol was. In mijn geval geen probleem omdat mijn man mij ook wel kan helpen met douchen en aankleden (doet hij in vakanties ook). Dat is iets wat ik in het “gewone” leven niet wil, mijn man is mijn partner en niet mijn verzorger, maar nu is het een uitzonderlijke situatie en bovendien denk ik dat andere mensen de zusters harder nodig hebben dan ik.

Ik heb zelf een poetsdame en met haar heb ik afgesproken dat ze gewoon komt zo lang als zij en wij ons gezond voelen en bovendien blijven we dan inderdaad tenminste anderhalve meter bij elkaar vandaan.

Ik hoop dat je alsnog hulp kunt krijgen Billy.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp