Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik vond vannacht een bezorgmoment voor over 2 weken! :klap: Expres voor wakker gebleven... Tot die tijd even iemand inschakelen voor een keertje tussendoor. De winkels durf ik niet meer in, wel ga ik regelmatig naar buiten om te wandelen en te fietsen, vandaag zelfs met mijn wandelmaatje. Op 1,5 meter afstand, dat wel. Praten we maar wat harder! :D
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE=leeuwtje-nl;n475582]Ik probeer inmiddels een beetje wanhopig een bezorging in te plannen bij welke supermarkt dan ook, maar echt alles zit vol!! Bij de Spar zelfs al tot half mei.... :huh:[/QUOTE]

Ik ben er nu achter dat ik na 0.00u kan bestellen bij de AH. Dan zit het voor over 2 weken nog niet vol :haha:.

Maar ik heb vanochtend nog voor maandag kunnen bestellen. Er komt vaak last minute nog plek vrij.
Billy

Bericht door Billy »

Zie nu dat je daar zelf ook achter bent :haha::D​​​​
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

:haha: Dat ja! Ik zag vannacht om 0:00 uur dat er ineens een plekje vrij was voor vandaag, maar dan had ik om middernacht ook ineens voor 70€ aan boodschappen moeten bedenken!! :eek: Nu gooide ik mijn "mandje" vol met dure dingen die ik niet nodig heb, vanmorgen heb ik rustig alles aangepast in wat ik echt wil hebben. En nu af en toe kijken of ik om kan zetten naar een eerder plekje, dat is nog wel een goede tip!!
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb nu voor over 2 weken er gewoon wat ingegooid, die kan ik altijd nog annuleren :D.

Ik doe normaal de dagen van €50. Maar ja ben al blij dat ik maandag heb!
shandy49

Bericht door shandy49 »

Deze week ben ikzelf naar de bakker geweest, om 17.30.
En daar was geen klant te vinden, ook niet veel brood maar ik had iets.

Naar de supermarkt ben om 19.30 met de scoot heen gereden en daar was ook alleen de kassierster.
Alleen de mandarijntjes waren uitverkocht, dus die moeten vandaag gehaald worden.
Wel had ik wegwerphandschoentjes aan om de deuren van koeling te openen en een doekje voor het pinapparaat.

Zo kom ik toch nog ff buiten.
Goed weekend allemaal.

Piet
Marina

Bericht door Marina »

Ik lees net dat verschillende supermarkten nu een [B]"ouderenuurtje"[/B] instellen waarin mensen van boven de 70 jaar tussen 7:00 en 8:00 uur hun boodschappen kunnen doen.

Hopelijk gaan ze dit nog uitbreiden met chronisch zieken en niet op zo'n vroeg uur..


[I]Aanvulling/correctie:[/I]

bij AH is het uurtje tussen 7:00-8:00,
bij Jumbo tussen 8:00 en 9:00
en bij LIDL tussen 9:00 en 11:00 uur. Alle uurtjes gelden op de doordeweekse dagen.

[URL="https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl-ho ... ~a3c15bdb/"]https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl...uren~a3c15bdb/[/URL]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Verschillende tijden bij verschillende supermarkten? Dat is wel prettig!! Het is natuurlijk wel lastig te "controleren" of iemand in de risicogroep zit, dus snap wel dat dat nog even niet is bedacht. Iemand inschatten op 70 of ouder is al lastig, maar chronisch zieken is al helemaal niet te doen!
josfromglos

Bericht door josfromglos »

[QUOTE=Sara;n475555]Ha Jos, de zorgen zijn om de MS-remmers, omdat die de afweer in meer of mindere mate kunnen verminderen. Die staan in het bovenste rijtje.

De medicijnen die in jouw lijstje staan zijn dat niet. Het zijn voor zover ik kan zien ook geen specifieke MS-middelen (google is my friend ;)). Ze maken - als het goed is tenminste - je leven wat aangenamer, maar hebben geen invloed op het beloop van je ziekte.

Als je je zorgen maakt, kun je natuurlijk de arts consulteren die ze voorgeschreven heeft. Maar het zijn dus wel degelijk heel andere meds dan waar de zorgen om bestaan.

Sterkte!

[/QUOTE]

Bedankt voor je antwoord Sara. De medicijnen om 'intelligentie-afbraak', voor zover dit sowieso (nog) aanwezig is onder mijn schedel, tegen te gaan, werken niet meer….

Ik kan mij nog herinneren dat ik heeeel lang geleden, ten tijde van de diagnose, werd gevraagd door de de neuroloog of ik bepaalde behandelingsmethoden wilde volgen, waarbij ook ziekenhuisopnames etc waren 'inbegrepen'...…
Ik 'weigerde' omdat wij ook een geestelijk gehandikapte dochter hadden/hebben, waardoor een en ander nog (veel) meer gekompliceerd zou worden thuis.

Dus kon hij niets anders doen dan mij medicijnen voor te stellen 'om mijn leven aangenamer te maken' zoals jij het noemt, hetgeen ook zo lijkt te zijn!

Als ik hier sommige 'nare' verhalen lees kan ik, tot dusverre, niets anders zeggen dan dat IK het relatief gezien zo slecht nog niet doe! Heeeel nu en dan een (hele nare overigens) aanval/relapse, maar over het algemeen ('knock wood' zoals men hier pleegt te zeggen..) verloopt het 'MS proces', althans in MIJN geval, heel langzaam.

OK, ik werk al jaren niet meer, en ben 'vergeetachtig als de pest', maar ik ben nog redelijk zelfstandig. Omdat ik nu voortdurend thuis ben kan ik de fatigue opvangen als het 'toeslaat', en omdat ik nog in staat ben om auto te rijden, kan ik gelukkig nog mijn dochter bezoeken die nu in een soort van 'opvanghuis' (een 'normale' woning met 24/7 zorg) verblijft……, EN ben ik gestopt met het nemen van een warm bad omdat ik er dan niet meer uit kan komen!…..

Dus bedankt om mij er eigenlijk aan te herinneren wat ik slik! Dan ga ik mij nu bezig houden met het schrijven (wederom!) van een brief naar de autoriteiten hier, omdat ik (wederom) een bekeuring kreeg omdat ik mij 'verstandig' gedroeg (gedraagde?) in het verkeer alhier….

Ik ben onlangs naar Nederland afgereisd, dit vanwege het overlijden van een heel dierbaar familielid. Een en ander vond overigens plaats net voordat de Corona Virus gekte uitbrak zowel in Nederland als in de UK (ppffff…). Toen ik echter terugkeerde in de UK na de 'nachtboot', scheen de ochtendzon recht in mijn ogen op de M25, de grote 'rotonde' om Londen heen…… Aangezien ik 'slecht geslapen' had op de ferry, omdat ik simpelweg te veel 'on my mind' had, begon ik mij plots heel moe te voelen…. Ik besloot derhalve om halverwege een rustpauze in te voeren, en vond de ideale plek bij een enorm winkelcentrum ('South Mimms') langs de M25, eentje met de bekende rolstoel….

Guess what..., ik viel in slaap en 'overtrad' het maximum van 2 uren. Een hele wijze beslissing zou je dus denken….., no! Ik kreeg deze ochtend een bekeuring toegezonden, en of ik maar binnen 28 dagen £100.- (EURO 140.-?) wil betalen, ook al geldt er een korting van £40.- indien ik het betaal binnen 14 dagen……...WHAT? Ik stel 'veiligheid' voorop en wordt hiervoor gestraft?? Dus het Corina Virus moet even wachten, want ik moet eerst weer een van die brieven, in het Engels uiteraard, schrijven……….. (en even later mijn dochter oppikken die uiteraard totaal niet begrijpt waarom ze niet langer de mensen om zich heen kan 'huggen'....).

Ik wens iedereen in Nederland die-mij-goed-gezind-is...… veel gezondheid toe indien van toepassing, en anders veel sterkte..., 'take care!'
Marina

Bericht door Marina »

Ja, da's waar leeuwtje-nl. Valt moeilijk te controleren of iemand in de risicogroep zit idd.. Aan de andere kant vraag ik me af of veel mensen er misbruik van zouden maken :weetniet:?

Uit dit
[URL="https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl-ho ... ~a3c15bdb/"]https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl...uren~a3c15bdb/[/URL] artikel in het AD:

[I]"Een Jumbo-filiaal in Nieuwkoop vroeg klanten donderdagochtend van 07.30 tot 09.00 uur om voorrang te verlenen aan 65-plussers, laat Jumbo desgevraagd weten. ,,Wij weigeren daarbij anderen niet expliciet de toegang maar doen wel een beroep op hun solidariteit.”

"Klanten reageren volgens de bedrijfsleider positief op de maatregel. ,,Niet-ouderen die wij tijdens dat uurtje attendeerden, gaven aan dat zij nog niet bewust waren van het initiatief en zeiden er graag rekening mee te houden. Wij gaan hen natuurlijk niet weigeren. Er zitten bijvoorbeeld mensen tussen die in de zorg werken.”[/I]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp