Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[USER="20473"]shandy49[/USER] en [USER="20935"]Knillis[/USER] , kan ik iets voor jullie betekenen? Ik woon in jullie omgeving, dus zou boodschappen kunnen halen oid. Laat maar weten. Ik doe het met alle liefde.
​​​​​​​
lotje

Bericht door lotje »

Nederland lockdown, lijkt ook mij nodig om nog erger te voorkomen! Zolang veel mensen de Corona crisis nog niet echt serieus nemen en geen gehoor geven aan de maatregelen (o.a zoveel mogelijk thuis blijven, alleen naar buiten voor boodschappen doen) totale lockdown toepassen!

Voor mij persoonlijk geen drastische maatregel aangezien ik sinds aug.2017, niet meer buiten kom,fulltime HUISMUS :D ben(steeds meer bedlegerig en rolstoelafhankelijk) SP MS diagnose 2006.

Wijkverpleging via ZIN (verpleging & verzorging) komt 4 a 5 x per dag a 7 dagen p.w
HbH (huish.hulp) 1 x p/w, vorlopig ws niet vanwege Corona
2 mantelzorgers voor de boodschappen zijn wegens ernstige ziekte gestopt.

Nu t g v de Corona crisis via de wijkverpleging (zorgorganisatie) een boodschappen service dienst (betrouwbaar)voor thuiswonenden clienten vanaf 65+ en ouder jr. voor 1 x p/w de boodschappen halen & brengen

Hier ook supermarkten speciale 70+ tijden ( Controle-check ID-Paspoort meenemen)

Tot zover voor nu even :slapen:

Sterkte en :knuffel: voor iedereen
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Lotje, jouw verhaal is mijn verhaal. :huilen:
josfromglos

Bericht door josfromglos »

[QUOTE=lotje;n475612]

Voor mij persoonlijk geen drastische maatregel aangezien ik sinds aug.2017, niet meer buiten kom,fulltime HUISMUS :D ben(steeds meer bedlegerig en rolstoelafhankelijk) SP MS diagnose 2006.

[/QUOTE]

….zojuist een heeeeeel uitgebreide email geproduceerd ter verdediging van een 'parkeerboete' die ik hier opgelegd kreeg...….....en dan lees ik jouw verhaal Lotje en ik denk 'Wat?!' Je 'hebt' officieel naar ik aanneem nog steeds SP, en komt vrijwel niet meer buiten? Ik kreeg enkele jaren geleden de diagnose PP toegeschreven, maar ik zit hier gewoon op de bank weg te tikken, en ga spoedig mijn dochter 'ophalen' voor een bezoek aan de ouders….. OK, zwakke benen en een zwakke blaas, maar wat wil je als je zoveel koffie drinkt en een fles wijn met je echtgenote deelt in de avonduren (wel met die andere fles in de buurt overigens…..). Ik heb mijzelf overigens 'terug getransporteerd' naar SP omdat ik simpelweg niet vond dat ik in de PP-categorie thuis hoorde gezien het (langzame) verloop van 'mijn' MS..... (en het feit dat een kennis met PP alhier het heel 'slecht had' en intussen is overleden).

Het zet mij steeds weer aan het denken (heel 'gevaarlijk' bij mij :) al is het voornaamste onderwerp in mijn gedachten op dit moment 'dat virus' dat zich overal lijkt op te dringen……….).
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Hanna71;n475609][USER="20473"]shandy49[/USER] en [USER="20935"]Knillis[/USER] , kan ik iets voor jullie betekenen? Ik woon in jullie omgeving, dus zou boodschappen kunnen halen oid. Laat maar weten. Ik doe het met alle liefde.
[/QUOTE]

Wat vreselijk lief van je Hanna. Zolang wij ons gezond blijven voelen lukt het wel hoor om de nodige boodschappen te te doen. We proberen zo weinig mogelijk naar de winkel te gaan.

Maar mocht een van ons twee ziek worden waardoor het halen van wat boodschappen moeilijk wordt dan zal ik aan je aanbod denken op voorwaarde dat wij in geval het met jou niet goed gaat en jij heb boodschappen nodig, je het ons laat weten.

Heel erg bedankt! :bedankt::knuffel:​​​​​​​

1207

Bericht door 1207 »

Komt NEdelrand ondertussen terug vd onzin rond het mooie pr-woordje "groepsimmuniteit"
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Knillis;n475617]

Maar mocht een van ons twee ziek worden waardoor het halen van wat boodschappen moeilijk wordt dan zal ik aan je aanbod denken

[/QUOTE]
Helemaal goed, Knillis. Ik hoor het wel als je hulp kunt gebruiken. Kleine moeite.
Dango

Bericht door Dango »

een vraag , zijn er gevallen bekend waarbij er samen met MS het corona virus is toegeslagen ?

Het idee dat corona in de longen gaat zitten en daar ons immuunsysteem voor de gek houd maakt mij benauwd.

Hebben we dan voordeel van het onderdrukken van ons immuunsysteem of juist nadeel?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Nessa

Bericht door Nessa »

Dango, uit het schema in post 80 blijkt het gebruik van immuunonderdrukkers inderdaad een risicofactor is bij corona.

Ik heb het te pakken (hoesten, benauwd, pijn in de longen) en gebruik Ocrevus. De MS- vpk zit er boven op, het risico op een gevaarlijke longontsteking is simpelweg verhoogd.
Dango

Bericht door Dango »

beterschap dan Nessa

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp