Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Ghost

Bericht door Ghost »

[USER="25485"]1207[/USER] interessant artikel!

Zou er bijna blij van worden dan m'n immuunsysteem verzwakt wordt door de Tecfidera ;)
1207

Bericht door 1207 »

dit virus bewijst gewoon hoe geweldig goed zelfbedrog werkt

jij bent nu blij dat je een remmer gebruikt? ergens een studie gevonden waardoor je weet hoe dit virus interageert met imuunonderdrukkende medicatie?

eerst gingen oudjes dood, dan gingen zieken dood, nu heeft men het over obese mensen, kindjes gingen zeker niet dood, we bouwen zeer zeker levenslang immuniteit op als we het virus hebben gekregen (sommige landen probeerden daar hun strategie op te bouwen), in warme landen moet je geen schrik hebben want daar kunnen virussen niet tegen.
dat 80% vd 3e wereldlanden in warme gebieden liggen moet ik negeren? in een Somalisch vluchtelingenkamp is er echt geen registratie- of quarantainesysteem voor coronapatienten
...

dit virus bestaat nog geen half jaar, we weten dat het belachelijk besmettelijk is, longen aantast en elk gezondheidssysteem laat crashen as je het maar laat begaan
Dat is de enige zekerheid.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Zonnetje79;n476065]Hoe gaat het met diegene die vorige week schreven ziek te zijn? Marja en nessa?[/QUOTE]

Wat lief dat je aan ons denkt!

Ik ben in de eerste week echt ziek geweest. Moe, benauwd, druk op de longen, gruwelijke hoofdpijn en hoesten. Na een paar dagen knapte ik op. En toen kwam de beruchte tweede fase van corona: in een paar uur tijd weer ontzettend benauwd en hoofdpijn. Dat was wel spannend.

Maar inmiddels is dat ook achter de rug en ben ik bezig met herstellen. Ik ben echt trots op mijn lijf. Ondanks de MS en Ocrevus heb ik dit toch maar mooi goed doorstaan.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Ghost;n476071][USER="25485"]1207[/USER] interessant artikel!

Zou er bijna blij van worden dan m'n immuunsysteem verzwakt wordt door de Tecfidera ;)
[/QUOTE]

Ik denk juist dat het precies andersom is....
Tecfidera werkt op je T-cellen. Dat betekent dat je minder "hulptroepen" in de tweede verdedigingslinie hebt. En daarmee is je lichaam gewoon minder goed in staat om het virus te bestrijden.

Wat dat betreft is wel interessant om te zien wat de verschillen zijn tussen MS-patiënten die Tecfidera etc gebruiken of Ocrevus en een corona-infectie hebben doorgemaakt. Want Ocrevus werkt op de B-cellen, de rest van de afweeronderdrukkers op de T-cellen.
Tevy

Bericht door Tevy »

Nessa, wat fijn dat je er doorheen gekomen bent/aan het komen bent! Dit zijn altijd prettige berichten.

Nu nog een bericht van Marja...
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Fijn dat je aan de beterende hand bent Nessa!

Raimonnea: dit gaat nog wel even duren hoor. In Zuid-Korea is nu de tweede griepgolf begreep ik, nadat in eerste instantie de maatregelen waren versoepelt. De overheden zullen de komende maanden (jaren) nog wel aan het afstemmen blijven.

Als dadelijk eerst alweer eens de kinderen naar school kunnen en de grootste druk van de ziekenhuizen af is (en er misschien zelfs een vaccin is gevonden en getest en goedgekeurd) dan mogen we al heel erg blij zijn.

Niet om te doemdenken, maar vooral om je op in te stellen: dit is niet zomaar over, en het gaat al helemaal niet meer zomaar meer weg....
Marja

Bericht door Marja »


Beetje bij beetje beter. benauwdheid is minder.
Mijn stem heb ik bijna terug, hoef nu niet meer na ieder woord te happen naar lucht.
Blijft nog die olifant op mijn borst en breinaalden steken als ik niets doe en MOE.
Dus veel slaap en rustig aan dan komt t vast helemaal goed.

Blijf thuis en gezond het is een heel naar virus!
[LIST]
[*]
[/LIST]
Knillis

Bericht door Knillis »

Goed om te horen dat jullie weer langzaam aan wat beter worden. Zal nog even duren voor het helemaal achter de rug is maar hopelijk hebben jullie het ergste nu achter de rug. Sterkte nog verder.
Tevy

Bericht door Tevy »

Marja, wat fijn dat het ietsje (!) beter gaat met je!
Sara

Bericht door Sara »

Wat fijn dat jullie zachtjesaan toch wat herstellen, Nessa en Marja!

De boodschap dat het geen peuleschil is komt wel over.
Sterkte verder!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp