Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb wel alle symptomen gehad, maar begin februari al. Dus of het Corona was?? Ik slik al jaaaren D-cura (wekelijkse inname) en mijn waarde ligt meestal tussen de 100 en 120.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

[mention]leeuwtje-nl[/mention] dank je voor je antw ;)
ik geloof het verhaal dat het al een maand eerder in NL was.. zou kunnen dus..

dat is een mooie waarde!

heb je erg veel en lang last gehad?
Antoinette

Re: Coronavirus

Bericht door Antoinette »

Mijn vitamine D3 waarde was de laatste keer 137.

Zoals ik eerder al zei: ik voel me topfit. Ook al jaren niet verkouden geweest of griep gehad.

Ik ben heel benieuwd of er een verband bestaat tussen lage vitamine D3 waarde in je bloed en corona.

Ik zal volgende week mijn HA hierover eens aanspreken. Eens kijken wat hij hierop te zeggen heeft. Stel je voor dat zo'n simpel tabletje D3 dé oplossing zou zijn voor al die corona ellende.
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Antoinette schreef: 22 mei 2020, 14:56 Marina, voor zover ik weet speelt een te kort aan vitamine D wel degelijk een rol bij het ontstaan/ontwikkelen/verergeren van MS.

Mijn moeder was gedurende de wintermaanden zwanger van mij. Zij kreeg dus weinig zonlicht waardoor de ongeboren vrucht, ik dus, meer kans maakte op het ontwikkelen van MS. Zéker als het al vaker in de familie voorkwam. (we zijn met 4 mensen aan mijn moeders kant die MS hadden/hebben).
Dank je voor je reactie [mention]Antoinette[/mention] . Ik wil mij hier nog eens meer in gaan verdiepen. Kan me herinneren dat ik dit vaker heb gelezen.

Ik vind het ook interessant wat je schrijft over zwangerschap in de winter. Bij mij is dit toevallig(?..) ook het geval. Weet je (of iemand anders) of daar al eens onderzoek naar gedaan is: geboortedata in verband met MS?
En wat corona betreft...de tijd zal moeten uitwijzen of vitamine D3 hier een rol in speelt.
Ja daar zal het nu misschien wel te vroeg voor zijn inderdaad.
Ik ben heel benieuwd of er een verband bestaat tussen lage vitamine D3 waarde in je bloed en corona.
Ik zal volgende week mijn HA hierover eens aanspreken.
Zou je het antwoord van je huisarts hier willen delen a.j.b.?
Antoinette

Re: Coronavirus

Bericht door Antoinette »

Hoi Marina
Ik vind het ook interessant wat je schrijft over zwangerschap in de winter. Bij mij is dit toevallig(?..) ook het geval. Weet je (of iemand anders) of daar al eens onderzoek naar gedaan is: geboortedata in verband met MS?
Zover als ik weet niet. Maar ook dit is de moeite waard om eens aan te kaarten bij de HA.
Zou je het antwoord van je huisarts hier willen delen a.j.b.?
Absoluut.
1207

Re: Coronavirus

Bericht door 1207 »

Marina schreef: 23 mei 2020, 10:55 Weet je (of iemand anders) of daar al eens onderzoek naar gedaan is: geboortedata in verband met MS?
bekijk je de verjaardagen op je FB vriendenlijst.

maar als je natuurlijk een verjaardag in maart problematisch noemt omdat de zwangerschap zich in de wintermaanden voltrok mag je niet moeilijk doen over een geboorte in november. Daar voltrok de zwangerschap zich hoofdzakelijk in de zomer.

als ik de ms'ers op mijn lijst bekijk vind ik 11 vd 12 maanden terug
Antoinette

Re: Coronavirus

Bericht door Antoinette »

Dit vond ik zojuist op internet.
Vitamine D beschermt mogelijk tegen coronavirus
Divers onderzoek laat zien dat een optimale vitamine D status mogelijk kan beschermen tegen de (gevolgen van) besmetting met het coronavirus. Het is echter nog te vroeg voor nieuwe suppletie-adviezen.

Vitamine D status
Het is al langer bekend dat vitamine D kan beschermen bij infecties van de luchtwegen. Een recente publicatie in Nutrients laat zien dat een gezonde vitamine D status helpt beschermen tegen besmetting met het griepvirus, en mogelijk ook met het coronavirus. Complicaties door het coronavirus treden vaker op bij ouderen en bij mensen met comorbiditeit, beiden risicogroepen voor een tekort aan vitamine D. De auteurs bevelen aan om vitamine D te suppleren bij deze risicogroepen en daarbij te streven naar serumwaarden van 100-150 nmol/l. Mensen die besmet zijn met het virus moeten mogelijk nog hogere doses vitamine D gebruiken. De auteurs roepen op tot het uitvoeren van randomized controlled trials om het effect van deze aanbevelingen op besmetting met het coronavirus nader te onderzoeken.
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

1207 schreef: 23 mei 2020, 12:49 als ik de ms'ers op mijn lijst bekijk vind ik 11 vd 12 maanden terug
Als ik vragen mag: hoeveel MS-ers staan er op je lijst?

Als ik de MS-ers op mijn lijst zou bekijken kom ik sowieso niet ver, dat zijn er namelijk 0 ;) .
.


Interessant Antoinette, dat artikel!
Sara

Re: Coronavirus

Bericht door Sara »

Bij relatief milde COVID-19 helpt interferon beta 1b (zoals in rebif)
om sneller van het virus af te komen dan wanneer alleen antivirale middelen gebruikt worden:

https://twitter.com/EricTopol/status/12 ... 5553002496

https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 4/fulltext

De geluiden dat interferon beta zou helpen, hoorde ik al eerder, maar dit is het eerste serieuze onderzoeksresultaat dat ik zie.

Interessant, maar vooral... dat er zoveel medicatie gegeven werd in Hongkong, waar dit onderzoek gedaan is. Geen idee of dat in Nederland ook gebeurt. Ik lees toch vooral dat het lichaam het 'zelf' moet doen.
1207

Re: Coronavirus

Bericht door 1207 »

Marina schreef: 23 mei 2020, 14:38 Als ik vragen mag: hoeveel MS-ers staan er op je lijst?
rond de 20
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp