Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Knillis

Re: Coronavirus

Bericht door Knillis »

Tja, je hoort steeds meer nare berichten betreffende de schade die Corona aan kan richten.

Vanmorgen met mijn man naar de huisartsenpost geweest, hij kreeg uit het niets enorme hoge koorts en is daarbij een beetje neusverkouden.

Normaal wordt er niet getest op Corona in het ziekenhuis maar omdat mijn man nog niet helemaal hersteld is van de vorige jaar ondergane chemokuren (zijn afweer is nog niet goed laat het bloed zien) werd besloten het toch maar direct te doen.

Als het goed is morgen de uitslag via de huisarts. Heel spannend maar in ieder geval weten we zeker dat we ons aan alle regels hebben gehouden en buiten de boodschappen (met mondkapje op) komen we verder niet in contact met andere mensen in binnenruimten. Je weet het gewoon niet.

Maar de enorme toename van het aantal besmetting zorgt bij mij toch voor wel voor wat spanning.
Afbeelding
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat naar, Knillis! Sterkte bij jullie, hopen op een goede uitslag morgen.
Sharon

Bericht door Sharon »

Oei, vervelend Knillis. Sterkte, hopelijk krijgen jullie morgen een goede uitslag!
shandy49

Bericht door shandy49 »

Knillis, sterkte met je man.
Ben afgelopen dagen veel in het Lukas geweest, maar heb eigenlijk geen mens gezien met een mondkapje op behalve als ik in de spiegel keek.

Ik heb nog een rondje op de ic tegoed en hoop maar dat het uitgesteld wordt totdat de Corona vertrokken is.

Gr.
Piet
raimonnea

Bericht door raimonnea »

Coronavirus-risico als gevolg van kruising met neanderthaler. (artikel juli 2020)

https://www.groot-waterland.nl/2020/07/ ... derthaler/

'' Toch blijven er grote verschillen tussen mensen. Die schrijft men toe aan de erfelijke aanleg. Biologen speuren in het DNA om een oorzaak te vinden voor de verschillen. Een maand geleden bleek uit onderzoek naar Spaanse en Italiaanse coronapatiënten dat een stuk DNA op chromosoom 3 er mee te maken heeft. Mensen die ernstig ziek werden van het coronavirus hebben een “risico-variant” van dat stuk DNA. Hoe het precies werkt, daar is men nog niet uit. Er liggen zes genen in, dus het is nog een hele uitzoekerij om te bewijzen wat er aan de hand is.

Maar nu komt de schok, althans voor mij: de risico-variant van dat stuk DNA is afkomstig van de neanderthaler. Dat is de conclusie van de publicatie die ik las. Het is geschreven door een zeer gerenommeerde groep van het Max Planck-instituut in Leipzig onder leiding van professor Pääbo.''
Vegetariër🍏 Empathie dieren/natuur💑 Anti-Specism🐮 Autarkie🌞 Besef het Geweten💡
www.paardenkamp.nl www.pleegzorg.nl www.ikzoekbaas.nl www.proefdiervrij.nl
Sara
Contacteer:

Bericht door Sara »

@Knillis

Ik duim voor jullie dat de koorts van je man geen corona is, en dat ie snel herstelt.

Sterkte voor jullie!
Knillis

Bericht door Knillis »

Even een kleine update al hebben we natuurlijk nog geen uitslag van de test. Na een heel nare dag waarbij mijn man echt goed ziek was en z’n bed eigenlijk niet uit te geweest lijkt het voor het grootste deel al weer achter de rug.

Tot mijn verbazing was hij al weer opgestaan voordat ik wakker was en tot mijn verbazing voelt hij zich weer “goed” en is de koorts weg. We moeten natuurlijk nog wel op de uitslag wachten en tot die tijd blijven we allebei in huis.

Maar het lijkt voor nu toch weer even een aanval op zijn immuunsysteem zoals hij dat vorig jaar ook heeft gehad maar toen een week in het ziekenhuis moest worden opgenomen.

Zo ver is het nu gelukkig niet gekomen. We duimen dat het goed blijft gaan, hij moet zich voor nu eerst maar even “koest” houden want als je een dag zo’n hoge koorts hebt vreet dat wel aan je lichaam. Ook ik ga vandaag niet veel doen, was gisterenavond helemaal uitgeput door het lange wachten in het ziekenhuis en alle spanning maar voel het nu ook nog wel. Extra rustig dagje Van maken dan maar.

Bedankt voor jullie goede wensen en ik laat hier nog weten wat de uitslag van de corona test was.
Afbeelding
Fratema

Bericht door Fratema »

Ik hoop en bid voor jullie, Knillis.

Ondertussen regent het nieuws over het virus. Zojuist dit: https://nos.nl/artikel/2350180-lijst-me ... dicht.html en vanavond 19.00u wordt er nog wel meer bekend gemaakt. Het is echt geen griepje, ik werk voorlopig even thuis en ben vaker dan voorheen te bewonderen met een mondkapje
Antoinette
Contacteer:

Bericht door Antoinette »

Sterkte met alles Knillis.

Ook ik ben, net als Fratema, steeds vaker te bewonderen met mondkapje. Als het even kan mijd ik de supermarkt. De boodschappen bestel ik online.

Ik ben benieuwd wat Rutte te melden heeft. Niet te geloven dat er nog mensen zijn die Covid-19 als een bagatel zien.
Neem eens een kijkje op mijn website: www.antoinettekersten.nl
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Oei Knillis. Hoop dat dit het dan was, sterkte.

Ik ben hier in het oosten een van de weinigen met mondkapje. Krijg ook heel veel 'huh?' van het winkelpersoneel omdat ze me niet verstaan. Erg jammer, maar dan moeten ze maar beter luisteren.

Woensdag naar het zkh voor de MRI-uitslag, heb vanmiddag gebeld maar beeldbellen doen ze nog niet. Het mocht ook telefonisch, maar tja, ik wil zelf ook de beelden zien, dus ik haal maar weer een schoon mondkapje uit de wasmand.
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp