Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hoe zittend rager- en tandenpoetsbeurt doen?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
D-Cheryl

Re: Hoe zittend rager- en tandenpoetsbeurt doen?

Bericht door D-Cheryl »

Hi Mariam,

Er zit inderdaad geen rem op.

Heb je al gevraagd aan de ergotherapeut of zij eens mee wil kijken? Een trippelstoel kun je ook vanuit de wmo krijgen (want die richting gaat het toch op als ik het zo lees) namelijk.
Voordeel is, dat wanneer je over 2 jaar een ander hulpmiddel nodig hebt, je niet onnodig hebt geïnvesteerd in de duurdere stoel.
Marina

Re: Hoe zittend rager- en tandenpoetsbeurt doen?

Bericht door Marina »

Hoi D-Cheryl,

Ja daar heb je gelijk in. Ik was (voor de corona) al een tijdje bezig - met hulp inderdaad van een ergotherapeute - om een oplossing te vinden en heb destijds verschillende krukken en ook een trippelstoel uitgeprobeerd op de ergopraktijk.
Het probleem met de trippelstoel was dat deze te zwaar is om hem steeds in en uit de badkamer te tillen en te breed aan de onderkant was.

Ik heb een (WMO)indicatie voor een rolstoelgeschikte woning en als ik zo'n woning eenmaal heb zal zo'n trippelstoel inderdaad handig zijn.
Die douchekruk en die barkruk die ik nu op het oog heb zijn beide licht, dus die kan ik makkelijker (in en uit de badkamer) verplaatsen, hebben een zitvlak dat groot genoeg is en ze zijn ook niet duur :) . Ik heb al eerder een douchekruk met zijsteunen op advies van de ergo gehad, maar die bleek net wat te smal voor mij om pijnloos op te kunnen zitten ;) .
Eva

Re: Hoe zittend rager- en tandenpoetsbeurt doen?

Bericht door Eva »

Hoi,
ik gebruik al jaren een gewone douchstoel bij de wastafel, deze is breed genoeg en heeft aan de zijkanten twee steunen, die gebruik ik om op te staan en hem eventueel te verplaatsen. Gewoon gekocht bij medipoint.
Eva
Marina

Re: Hoe zittend rager- en tandenpoetsbeurt doen?

Bericht door Marina »

Hoi Eva,

Dank je voor de tip!

Ik was eerlijk gezegd alweer vergeten dat ik dit topic nog had staan, maar ik heb inmiddels - inderdaad - een bredere, lichte, douchedruk met zijsteunen bij een webwinkel kunnen vinden die ik nu dan ook gebruik. (Wel iets duurder dan de standaard maat helaas.)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp