Hoe zittend rager- en tandenpoetsbeurt doen?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
D-Cheryl

Re: Hoe zittend rager- en tandenpoetsbeurt doen?

Bericht door D-Cheryl »

Hi Mariam,

Er zit inderdaad geen rem op.

Heb je al gevraagd aan de ergotherapeut of zij eens mee wil kijken? Een trippelstoel kun je ook vanuit de wmo krijgen (want die richting gaat het toch op als ik het zo lees) namelijk.
Voordeel is, dat wanneer je over 2 jaar een ander hulpmiddel nodig hebt, je niet onnodig hebt geïnvesteerd in de duurdere stoel.
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
Marina

Re: Hoe zittend rager- en tandenpoetsbeurt doen?

Bericht door Marina »

Hoi D-Cheryl,

Ja daar heb je gelijk in. Ik was (voor de corona) al een tijdje bezig - met hulp inderdaad van een ergotherapeute - om een oplossing te vinden en heb destijds verschillende krukken en ook een trippelstoel uitgeprobeerd op de ergopraktijk.
Het probleem met de trippelstoel was dat deze te zwaar is om hem steeds in en uit de badkamer te tillen en te breed aan de onderkant was.

Ik heb een (WMO)indicatie voor een rolstoelgeschikte woning en als ik zo'n woning eenmaal heb zal zo'n trippelstoel inderdaad handig zijn.
Die douchekruk en die barkruk die ik nu op het oog heb zijn beide licht, dus die kan ik makkelijker (in en uit de badkamer) verplaatsen, hebben een zitvlak dat groot genoeg is en ze zijn ook niet duur :) . Ik heb al eerder een douchekruk met zijsteunen op advies van de ergo gehad, maar die bleek net wat te smal voor mij om pijnloos op te kunnen zitten ;) .
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp