Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Aangepaste auto

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
noira

Aangepaste auto

Bericht door noira »

Voor degene die het onderwerp kneebooster hebben gevolgd hebben mogelijk gelezen dat Ik een elektrische step met zitje heb gekocht.

De step bevalt goed!

Echter...de step kun je inklappen maar om hem in de kofferbak te zetten is een pittige klus.

Vraag, zijn er forumleden die een aangepaste auto/busje hebben aangepast voor vervoer van een invalide vervoermiddel.

Ik heb gelezen bij de belastingdienst dat bij aankoop van een busje die je aanpast voor de invalide, je de BPM terug kan krijgen. ( je rijdt dan op een grijs kenteken )

Heeft iemand daar ervaring mee?
Jrs77

Re: Aangepaste auto

Bericht door Jrs77 »

BPM kan je bij een nieuwe auto, die voldoet aan de eisen voor een bestelwagen en wordt gebruikt voor het vervoer van iemand met handicap en hulpmiddel terugvragen. Daarna wordt het percentage per jaar minder, tot je bij een auto van 5 jaar oud niks meer terug kan vragen.

In de eisen staat:
Gelijktijdig met de gehandicapte vervoert de bestelauto een niet-opvouwbare rolstoel of ander hulpmiddel van de gehandicapte.
Of een step als hulpmiddel wordt gezien weet ik niet

Over de eisen is al een topic: viewtopic.php?f=23&t=6885
abceetje

Re: Aangepaste auto

Bericht door abceetje »

Er bestaan ook mini kraantjes om iets zwaars in je kofferbak te tillen.
ilse

Re: Aangepaste auto

Bericht door ilse »

Hoi Noira,

Ik ben aan het kijken naar een step en las dat jij er een gebruikt. Wat leuk!
Welke heb je? Is het makkelijk te bedienen?

Heb je nog tips voor iemand die een step overweegt? ;)
noira

Re: Aangepaste auto

Bericht door noira »

De step is ideaal. Ben er heel blij mij.

Ben ermee in het museum geweest. Gewandeld ( ik rijd ernaast ) in het bos. Partner fietst ernaast. Heb gewinkeld ...dus op de stoep gereden.

Ik weet niet of ik het merk en waar te koop hier mag vermelden.

Stuur maar een pb.
Klick

Re: Aangepaste auto

Bericht door Klick »

je maakt me nieuwsgierig.. het klinkt fijn 👍
Kirsie

Re: Aangepaste auto

Bericht door Kirsie »

Hoi Noira,
Een heel aantal "voertuigen" staat op de lijst als hulpmiddel voor een invalide/ minder valide persoon.
Ikvroeg mij af ofjij nog aan het werk bent, want als dat het geval is zou ik zeker bij het UWV aankloppen.
Ik heb net een heel traject achter de rug, waarin de autodealer, autoaanpassingsbedrijf, UWV en ik een manier hebbrn gezocht om mete blijven verplaatsen.
Momenteel ben ik nog goed genoeg om gewoon in de auto te stappen. Een rolstoel inladen kost echter veel kostbare energie. Het UWV heeft goed meegedacht en ziet uiteraard ook liever dat ik die energie in werken steek. Maar ook betrokken met de privésituatie (3 jonge kinderen), dus ook gekeken hoe ik daarin kan blijven functioneren en genieten.
Uiteindelijk heb ik daardoor geen tillift gekregen voor de rolstoel, maar een volledig aangepaste bus met plateaulift. Zo kost het in- en uitladen geen energie en kan ik overal (privé en werk) naartoe.

Als je geen werk hebt, is het UWV buitrn beeld, maar zou ik zekerin gesprek gaan met een aanpassingsbedrijf. Er is zoveel mogelijk! Zij zijn ook helemaal thuis in deregelgeving bij de Belastingdoenst en nemen dit ook grotendeels bij je weg. Dat gafmij veel rust.

Ben benieuwd hoe het ervoor staat!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp