Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Assisentie echtpaar chronisch ziek

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
nieuwest

Assisentie echtpaar chronisch ziek

Bericht door nieuwest »

Hallo,

Ik heb al een tijdje een vraag.
En hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Mijn man heeft 15 jaar parkinson, maar is nog heel zelfstandig. En zelf heb ik 20 jaar ms.
Wij beiden, hebben ons samen goed kunnen redden, met het huishouden en de verzorging voor onszelf.

Dus hebben we niemand om ons heen, die zorg biedt. En dat is ook niet nodig.

Maar waar we wel tegenaan lopen, is dat onze zoon van 26, nog thuis woont. Hij is bezig met het laatste 1/2 jaar van zijn studie.

Hij heeft ook een vaste vriendin, en zij is ook regelmatig bij ons.
Nu merken, mijn man en ik, dat deze situatie voor ons teveel wordt.

Omdat we op dit moment niemand nodig hebben, om voor ons te zorgen, wil ik graag weten, wie ons met de woonruimte voor onze zoon kan helpen.

Vanwege de ms, wordt het voor mij te zwaar, om allerlei instanties af te gaan. En ik wil ook niet wachten, tot zoonlief, eindelijk iets heeft gevonden.

Heeft iemand ervaring, met hulp vragen bij de huisarts.

Graag hoor ik van iemand.

Een vriendelijke groet van Koosje
1207

Re: Assisentie echtpaar chronisch ziek

Bericht door 1207 »

Heb je het al met je zoon en diens vriendin besproken? Het zou me verbazen moesten ze het niet begrijpen.
26 is niet meer zo jong hé
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Assisentie echtpaar chronisch ziek

Bericht door Toeter »

Wat heb je al met je zoon besproken?

Kunnen zijn vriendin en hij meer rekening houden met jullie situatie? Vaker bij haar thuis zijn, meer helpen in huis.

Ik vind het een beetje vreemd en ook niet erg goed voor je relatie met je zoon om een huis voor hem te zoeken en hem eruit te zetten: 'hier een huis, ga daar maar wonen"

Naast dat jij geen huis voor hem kunt zoeken. Dat zal hij zelf moeten doen.

Er zijn wel mensen die jou kunnen ondersteunen bij het gesprek met je zoon. Vraag hulp aan je huisarts.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp