Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Prikkelarm theater

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
D-Cheryl

Re: Prikkelarm theater

Bericht door D-Cheryl »

Haha, zoals ik gisteren op Twitter al opmerkte: ik vergeet ieder jaar weer hoeveel lawaai autobanden op het natte asfalt maken, totdat het ineens herfst is!

Muziek in de supermarkt geeft je over het algemeen een fijn en ontspannen gevoel, dus koop je meer. De Supermarktleugen is een erg interessant boek als je meer wilt weten over de psychologie achter de marketing. Waarom je bijvoorbeeld soms tegen de klok in door de supermarkt wordt geleid, van ingang tot kassa, en waarom je begint op de groente-afdeling, maar de snoep en chips op het eind staan.

Ik weet wel dan onze kermis altijd al een middag had voor mensen met een verstandelijke beperking. Meestal de eerste middag: de machines draaien net iets rustiger, en bv niet achteruit. Ook het muziekniveau is aangepast.
Maar ik weet niet beter dan dat de eerste middag zo is, dat is niet nieuw.
D-Cheryl

Re: Prikkelarm theater

Bericht door D-Cheryl »

[mention]Klick[/mention] Google laat trouwens tegenwoordig zien hoe druk het in winkels is, dan kun je een beetje uitkienen wanneer je gaat. En ik zie dat er ook een app is; de Druktemeter. https://www.druktemeter.com/

Zelf raad ik altijd iedereen aan om te gaan winkelen (geen boodschappen, maar bv kleding en schoenen) tijdens een hittegolf, of als het al dagen regent dat het giet. Ik woon middenin de winkelstraat en bij extreem weer blijft iedereen thuis, dus kan ik op mijn gemakje mijn ding doen. :p
Klick

Re: Prikkelarm theater

Bericht door Klick »

ja ik kom idd niet meer bij de supermarkt, al maanden niet... het online bestellen en laten bezorgen werkt bijna altijd prima.
en wat tegenvalt of niet met tht uitkomt, heb ik er graag voor over om maar niet naar de winkel te moeten.

kleding en andere non food bestel ik ook online.

normaal vond ik het al niet leuk meer (vroeger wel, erg leuk zelfs snuffelen naar nieuwe dingen) maar vond ik dat ik het moest blijven doen, het was mijn uitje.. en ik vond dat ik mezelf moest blijven blootstellen aan prikkels om de prikkels niet te ontwennen.

nu is alles anders en het bevalt me prima 👍
alles kan online, geen onverwachte boodschappen meer ook een voordeel.

[mention]D-Cheryl[/mention] ja ik ken de google drukte meter, de app kende ik nog niet lijkt me erg handig thnx
D-Cheryl

Re: Prikkelarm theater

Bericht door D-Cheryl »

Inderdaad was mij dat ook geleerd toen ik in de dagopname zat: blijf in beweging, blijf wel in contact met je omgeving, zorg dat je iedere dag iemand spreekt ook al is het maar de kassière. Exposure zorgt dat het niet erger wordt.
Ik nam het mezelf dus ook kwalijk als ik een dag thuis bleef en niemand had gesproken.... Maar dat heeft de Covid wel veranderd.
Klick

Re: Prikkelarm theater

Bericht door Klick »

ik heb een hond en conditie opgebouwd mede om mijn balans enzo te oefenen. meestal wandel ik tot ver in het rode (volgens mijn ergo) maar dat is dan maar zo.
tijdens het wandelen, kom ik vaak iemand tegen.. ik geniet van het buiten zijn, alsof daar de prikkels weg kunnen.. het is buiten fijner als binnen, moet het niet te druk zijn natuurlijk
MSweb

Re: Prikkelarm theater

Bericht door MSweb »

Het artikel over overprikkeling en MS en over het prikkelarme theater (zonder ervaringsverhaal :lol: ) staat binnenkort op MSweb.
Als het zover is, zal ik hier een linkje plaatsen.

Fijne avond!
MSweb

Re: Prikkelarm theater

Bericht door MSweb »

Hierbij het beloofde linkje naar het artikel over overprikkeling en MS:

https://msweb.nl/magazine/mszien-03-202 ... ng-bij-ms/

Maar ook de andere artikelen in deze MSzien zijn natuurlijk de moeite waard ;-)

https://msweb.nl/magazine/mszien-2020-3/

Nogmaals dank voor jullie reacties in dit topic!
Sara

Re: Prikkelarm theater

Bericht door Sara »

Pietsje off topic misschien, maar ik kom net dit bericht tegen: Het Rijksmuseum Amsterdam gaat twee avonden prikkelarm open: https://www.rijksmuseum.nl/nl/toegankel ... enstelling

Het schijnt sowieso bijzonder rustig te zijn in de beroemde toeristenmusea in Amsterdam sinds diverse buitenlanden ons een risicogebied vinden qua Covid19.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp