Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Prikkelarm theater

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
MSweb

Prikkelarm theater

Bericht door MSweb »

Beste allemaal,

Sinds een jaar schrijf ik mee aan het online magazine MSzien https://msweb.nl/magazine/ op MSweb.

Voor een artikel over overprikkeling ben ik op zoek naar iemand die zijn of haar ervaring wil delen met een bezoek aan een prikkelarm theater.

Ik ben benieuwd naar je verwachtingen vooraf en je ervaringen erna.

Wil je jouw ervaring delen? Reageer dan uiterlijk 5 september hier op het forum of mail naar info @ msweb.nl

Alvast bedankt!
Saskia
MSweb

Re: Prikkelarm theater

Bericht door MSweb »

Hoi hoi,

Hoewel de oproep best vaak bekeken is, waarvoor dank natuurlijk :haha:
helaas nog geen ervaringen van mensen die een prikkelarm theater bezochten.

Omdat er nog weinig aanbod is?
Of omdat het nog niet bekend is?
Of geen behoefte aan?

Want volgens mij zijn hier zeker wel mensen die last kunnen hebben van overprikkeling, toch?

Hoop toch nog wat te horen van jullie!

Groetjes Saskia
Klick

Re: Prikkelarm theater

Bericht door Klick »

ik heb zeker last van overprikkeling.
zelf ben ik nooit naar prikkelarm theater geweest, maar het lijkt me wel leuk om mee te maken. ik heb er wel van gehoord, maar het is weer weggeëbd ..

zijn er shows door het hele land?
het lijkt mij erg prettig als prikkelarme dingen ergens terug te vinden zouden zijn (ik twijfel nu.. was dat er niet? mn geheugen is gatenkaas)
D-Cheryl

Re: Prikkelarm theater

Bericht door D-Cheryl »

Ik zou zeker -corona-veilig- geïnteresseerd zijn, maar volgens mij is dat niet hier in de buurt.
Klick

Re: Prikkelarm theater

Bericht door Klick »

even opgezocht wat ik toen had gezien was:
https://www.onbeperkt-genieten.nl
MSweb

Re: Prikkelarm theater

Bericht door MSweb »

Dank voor jullie reacties, D-Cheryl en Klick.

Het prikkelarme theater (of circus, muziek voorstelling, bioscoop bezoek, etc) is er naar mijn weten ook nog niet heel erg lang. Maar het kreeg de afgelopen 2 jaar wel meer aandacht en ruimte.

Door corona kwam natuurlijk van alles stil te liggen. Maar juist nu, met de 'anderhalve meter samenleving' en het feit dat er maar heel weinig mensen in een theater, bioscoop of zaal mogen, had ik gehoopt dat er ook weer ruimte zou komen voor het prikkel arme bezoek aan een voorstelling.
Juist nu?!

Maar ik kan momenteel ook geen aanbod vinden helaas. En ook nog geen mensen met ervaring hiermee :giegel:
MSweb

Re: Prikkelarm theater

Bericht door MSweb »

Ja, goeie link inderdaad!

Deze herinnerde ik me, maar hier dus ook nog geen nieuwe data geprikt:
http://www.prikkelarmcircus.nl/
Klick

Re: Prikkelarm theater

Bericht door Klick »

totaal wat anders en ik weet niet of ik nu wel naar een supermarkt durf nu met corona kom ik haast de deur niet uit.. maar prikkelarme supermarkt lijkt me een ware uitkomst!

1x meegemaakt soort van.. een supermarkt zonder muziek.. zo heerlijk!

mensen die geen last van prikkels hebben filteren het weg, het is toch vaak niet hun muziek en je bent boodschappen aan het doen geen muziek aan het luisteren...
voor mij is het vaak zo vermoeiend dat ik na 4 schappen al naar de uitgang wil vluchten omdat ik gek wordt van die afleiding..
voor wie doen ze het? zet uit en noem het prikkelarm of iets.. please :moe:
leeuwtje-nl

Re: Prikkelarm theater

Bericht door leeuwtje-nl »

In elk geval is het topic nu actief! :D Ik ben geen fan van theater of bios, is ook allemaal veel te duur. Dus nee, kan je niet verder helpen.
MSweb

Re: Prikkelarm theater

Bericht door MSweb »

Best lastig Klick, al zo lang niet meer naar de winkels?
Heb je hulp bij de boodschappen of shop je online?

In het begin van corona tijd hadden sommige supermarkten speciale uurtjes voor meer kwetsbare mensen. Maar dat waren vaak onmogelijke tijden (supervroeg). Volgens mij is dat ook nergens meer?
Bij mij scheelt het heel erg naar welke supermarkt ik ga, qua drukte (en tijdstip natuurlijk ook).

En ik heb duidelijk geen last van overprikkeling, het is me geloof ik nog nooit opgevallen dát er muziek is in zo'n winkel... :hmmm: :o
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp