Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ziekte kosten verzekering

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
SSSS

ziekte kosten verzekering

Bericht door SSSS »

Goede morgen,

we kunnen weer wisselen, ik ben benieuwd welke verzekering jullie hebben en waarom, ik zit al jaren bij Zilveren Kruis en ben tevreden maar hoor in mijn omgeving en de media dat je regelmatig zou moeten wisselen.

Alvast bedankt voor de reacties
Billy

Re: ziekte kosten verzekering

Bericht door Billy »

Misschien ben je in de war met de energieleverancier ☺️. Het is verstandig om te vergelijken, maar om over te stappen niet perse. Je krijgt geen welkomstkorting of zoiets😉.

Zitten ook weer haken en ogen aan. Dus dat is goed opletten.

Ik ben collectief verzekerd via de gemeente. Kun je voor in aanmerking komen bij een laag inkomen. Helaas is dat niet perse goedkoper. Maar je krijgt bijvoorbeeld een ruimere vergoeding.
MamaFayeEmma2020

Re: ziekte kosten verzekering

Bericht door MamaFayeEmma2020 »

Ik ben vanaf t begin bij CZ geweest en heb vorig jaar voor t eerst mijn aanvullende verzekering eraf gehaald want daar gebruikte ik helemaal niks van en als ik fysio nodig heb voor mijn MS wordt het 100% vergoed dus om alleen voor tandarts aanvullende verzekering te pakken moa.. ik betaal die paar euro 1x per jaar zelf dan wel ;)
raimonnea

Re: ziekte kosten verzekering

Bericht door raimonnea »

Ik verander jaarlijks mijn verzekeringen. Kijk vooral naar de goedkoopste met de juiste vergoedingen.

Heb Just live van CZ, voor mij voordelig met alleen een aanvullende 250 euro 75% vergoeding tandarts pakket. De rest, ook fysio vanuit basispakket vergoeding.

(ongelofelijk duur allemaal die zorgverzekeringen - ze mogen dit in Den Haag beter in elkaar frutselen - waarom kijken de zorgverzekeringen niet naar je inkomen en baseer daar de premie op, scheelt armoede)

Ook een leuk feitje: Jouw verzekeraar belegt met jouw verzekeringspremie.

Investeren jouw bank, verzekeraar en pensioenfonds in dierenleed, wapens en kinderarbeid? Of juist in schone energie?

https://eerlijkegeldwijzer.nl/verzekeringswijzer/

CZ scoort zeer slecht.
tracy

Re: ziekte kosten verzekering

Bericht door tracy »

Voor de privatisering betaalde men inderdaad premie naar het inkomen. Vroeger was niet alles beter maar dit aspect wel.
Sara

Re: ziekte kosten verzekering

Bericht door Sara »

De levering van bijvoorbeeld incontinentiemateriaal gaat bij de vier grote verzekeraars via een landelijke leverancier, die - naar mijn weten - ook een soort intake doet waarbij besloten wordt wat je mag gebruiken.

Andere verzekeraars werken gewoon met de lokale apotheek.

Hier vind je een overzicht:
https://www.knmp.nl/downloads/brochure- ... ienten.pdf
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp