Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Iris J.

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Iris J. »

Ja Johan dat had ik hier ook in de krant gelezen. En laat ik nu in 1957 geboren zijn en in noord Brabant wonen. Dus dan zal ik over een paar weken aan de beurt zijn 😷

Ga komende week toch eens contact opnemen met mijn neuroloog daarover.
Johan

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Johan »

Goed zo Iris. Je moet gewoon zèlf actie ondernemen en voor jezelf opkomen. Bij voorkeur niet over een paar weken pas maar komende maandag; eerste werk. Geen woorden maar daden; doorpakken nu; het is jouw lijf ! Wie passief zielig in een hoekje gaat zitten wachten hoeft ook nergens op te rekenen.
Johan

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Johan »

Hierbij de voorlopige reactie van mijn neuroloog op mijn mail.

Dank voor je mail. Ik begrijp de zorgen.
Het is denk ik goed dat we binnenkort even telefonisch contact hebben om alles te bespreken.
Er zijn betreffende de vaccinatiestrategie bij MS al de nodige adviezen/richtlijnen (in ontwikkeling).

Ik zal eerst advies vragen bij mijn collega X die hierover het meeste weet. Hij is over week weer terug van vakantie.

Overigens is het niet zo dat 70 effectiviteit van vaccin betekent dat het bij 30% helemaal niet helpt. Je kunt nog wel ziek worden maar de kans dat je ernstig ziek wordt is klein.

Ik stuur de mail even in kopie naar mijn collega en vraag de poli om telefonisch consult in te plannen over enkele weken.
Tevy

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Tevy »

Dank je voor het doorsturen van de reactie van je neuroloog , Johan. :)

Over het algemeen begrijp ik het wel heb ik het idee, maar soms (vaak ) missen er gewoon stukjes en kan ik er geen soep meer van maken.
Billy

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Billy »

Dank je Johan, in mijn geval is het ook niet de verminderde 70% die mij doet twijfelen...
tomorrow

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door tomorrow »

Bolke schreef: 13 feb 2021, 10:16 Daarin staat dat zij de vaccins van Pfizer en Moderna veilig achten voor mensen met MS.
Wat een lachwekkend verhaal, wat moet je daarmee?
Natuurlijk zijn die vaccins veilig voor mensen met MS, ongeacht de medicatie die mensen gebruiken.
ALLE corona vaccins zijn veilig voor mensen met MS, maar dat is de vraag niet.

Ga je die neurologen nog vragen welke vaccins ze ook NUTTIG achten voor mensen met MS en in hoeverre ze werkzaam zijn bij de verschillende MS onderdrukkers?
En hoe ze dan denken dat die mensen met MS aan die vaccins kunnen komen?

MS is een aandoening waar je niet veel tegen kan doen, maar neurologen varen blijkbaar wel bij "adviezen" waar niemand iets mee kan.
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

scherp.. je hebt gelijk.. zo had ik het nog niet bekeken.
En hoe ze dan denken dat die mensen met MS aan die vaccins kunnen komen?
dat vraag ik me ook af.. geen idee..
vlindie

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door vlindie »

Hoi Johan...nog bedankt op je eerdere antwoord in de coronatopic.
Bolke

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Bolke »

Hoi,

de brief waaraan in refereerde was specifiek bedoeld voor mensen die Ocrevus gebruiken, dat heb ik er ook bijgezet. Dus ik wil toch even enige nuance aanbrengen. ;-)

Punt is denk ik gewoon dat het echt maatwerk is, elke persoon is anders, omstandigheden zijn anders en en iedereen gebruikt weer andere medicatie. En ook nog niet alles is bekend. Er zullen nog wel vaker adviezen wijzigen door voortschrijdend inzicht.
Overigens geeft het mij ook de nodige onrust hoor.

Groetjes, Lies
Billy

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Billy »

De assistente van de huisarts belde net, huisarts vroeg zich af of mijn neuroloog iets had gezegd daarover.

Ik heb een goed gesprek gehad, met veel getwijfel.

En besloten mij nu niet te laten vaccineren. Ik wacht de volgende ronde af.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp