Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Billy

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Billy »

Jeetje je zal vast onafhankelijk zijn, maar je komt bij mij over als de promotie die voor AstraZeneca gaande is...

Het is een feit dat voornamelijk vrouwen vaker koorts krijgen van het AstraZeneca vaccin. Voor mij de reden om deze te weigeren.

Ik vind inderdaad ook dat iedereen het zelf moet bepalen of hij de voordelen tegen de risico's vind afwegen.

Overigens is het imago denk ik echt te beschadigd, aangezien het een nieuwe naam gaat krijgen 😂.
tomorrow

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door tomorrow »

Billy schreef: 31 mar 2021, 07:56 Overigens is het imago denk ik echt te beschadigd, aangezien het een nieuwe naam gaat krijgen 😂.
Dat had ik nog niet gehoord, welke naam gaat het worden??


Verder vind ik het nogal vreemd dat iemand die hier veel schrijft over coronavaccins, zomaar even heen stapt over hetgeen er in meerdere landen besloten wordt.

Natuurlijk is het risico klein, maar een dodelijke bijwerking is niet iets waar je zomaar overheen stapt als het om inenten van gezonde personen gaat (wat veruit de meeste mensen onder de 55 jaar (Canada) en 60 jaar (Duitsland) natuurlijk zijn).

Die mensen lopen geen gigantisch risico als ze covid oplopen, daarnaast is AstraZeneca niet hun enige optie.
Sterker nog, in Nederland (en dus ook Duitsland) maakt het maar een klein deel uit van de tot nu toe beschikbaar gekomen vaccins en wat de toekomst brengt qua levering is nog maar afwachten.

Dus de tegenvraag is: waarom gezonde jonge personen inenten met een vaccin dat juist voor hen zo'n serieuze bijwerking kan hebben, terwijl er veiligere opties zijn?

Dat gezegd hebbende, zou ik me als 55 minner met MS wel degelijk laten inenten met dat spul, maar ik begrijp wel waarom landen hun jonge gezonde bevolking wat beter willen beschermen met de kennis die er nu is.
tomorrow

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door tomorrow »

Vaxzevria.
Dank voor de link, Billy. Dit verhaal had ik gemist! :)

Overigens is AstraZeneca de naam van het bedrijf, het is dus eigenlijk vreemder dat het vaccin na de onderzoeksfase niet meteen een behoorlijke naam heeft gekregen zoals normaal gedaan wordt met het op de markt brengen van medicijnen. Dat heeft waarschijnlijk met de snelheid en voorwaardelijke toelating van de vaccins te maken.

Maar het merknaam AstraZeneca heeft het inderdaad vast geen goed gedaan.
tomorrow

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door tomorrow »

En Nederland doet ook mee: geen AstraZeneca meer voor mensen tot 60 jaar...

https://nos.nl/artikel/2375138-voorlopi ... -jaar.html
Zonnetje79

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Zonnetje79 »

Joh.. ze hebben laatst het toch ook stil gelegd. Ze gaan het " onderzoeken". Nou ik ben benieuwd. Ookal zou je kunnen denken, wat goed dat ze dat doen, maar ik denk dat er meer mensen gaan twijfelen om dit vaccin te nemen.
Knillis

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Knillis »

Ik heb vorige week vrijdag mijn eerste prik met AstraZeneca gehad. Ik ben van 1956 en kreeg daarom dit vaccin aangeboden. Tot op heden geen enkele klacht gehad op een wat stijf aanvoelende bovenarm de eerste paar dagen.

Er zijn wat problemen met dit vaccin maar ik ben erg blij dat de eerste prik er in zit. Moet nu alleen (als het huidige prikschema tenminste wordt aangehouden) 10 weken wachten voor ik de 2e prik krijg.

Mijn man is donderdag via het ziekenhuis ingeënt met Moderna omdat hij non hodgkin heeft. Ook hij heeft gelukkig geen last van bijwerkingen. Hij krijgt over 4 weken al zijn 2e prik.

Hopelijk worden we op deze manier beschermd tegen ziek worden. :goed:
Johan

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Johan »

Ingeënt terwijl hij Non Hodgkin heeft. Best heftig.
Succes 😉👍
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Hier precies andersom: mijn vader is afgelopen week geënt met AZ (bouwjaar '46), mijn moeder afgelopen week met Moderna (bouwjaar '48) in het ziekenhuis ook ivm non-hodgekin.

Mijn vader zit al allemaal plannen te maken, want bijna volledig geënt. Toch even op vakantie want ja, dat is alweer een tijdje geleden.
Ze keken me toch aan dat ik dat heel onterecht zou vinden tegenover alle mensen die nog niet geprikt zijn en nog op hun beurt moeten wachten.... :moe:
Laatst gewijzigd door D-Cheryl op 05 apr 2021, 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Mijn vader had ook een stijve bovenarm van de AZ, mijn moeder geen bijwerkingen na de Moderna.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp