Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Dango

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Dango »

D-Cheryl schreef:Hier precies andersom: mijn vader is afgelopen week geënt met AZ (bouwjaar '46), mijn moeder afgelopen week met Moderna (bouwjaar '48) in het ziekenhuis ook ivm non-hodgekin.

Mijn vader zit al allemaal plannen te maken, want bijna volledig geënt. Toch even op vakantie want ja, dat is alweer een tijdje geleden.
Ze keken me toch aan dat ik dat heel onterecht zou vinden tegenover alle mensen die nog niet geprikt zijn en nog op hun beurt moeten wachten.... :moe:
Jouw ouders lopen richting de 80 , en ook nog een moeder met Non-Hodgekin , ik sta er niet raar van te kijken dat jouw vader met een lichtpunt aan het eind van de COVID-Tunnel al lekker zijn zinnen zet op een uitstapje of vakantie na inenten met een 2e prik.

Ik kan het me onder deze omstandigheden heel goed voorstellen, pak het leven nu het nog samen kan.

Of zeg ik nou iets raars?


Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Mja: als mijn vader niet altijd degene was die de mazen en de randen van de wet opzoekt, zou ik je misschien inderdaad gelijk geven. Het gaat niet alleen om een vakantie, maar ook op familiebezoek naar de andere kant van het land, een dagje winkelen in Duitsland, etc. Het dringende verzoek om thuis te blijven vindt hij het hele jaar al niet voor hem van toepassing.

Maar de Duitse media waarschuwt ook voor de 'vaccinatieongelijkheid' die dadelijk dreigt te ontstaan. Mensen die gevaccineerd zijn mogen dadelijk weer meer, terwijl de jongeren nog steeds wachten moeten. Het geduld en de wederzijdse verdraagzaamheid wordt daar niet beter van ben ik bang.

https://amp.dw.com/en/opinion-no-solida ... ssion=true
Dango

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Dango »

D-Cheryl schreef:Mja: als mijn vader niet altijd degene was die de mazen en de randen van de wet opzoekt, zou ik je misschien inderdaad gelijk geven. Het gaat niet alleen om een vakantie, maar ook op familiebezoek naar de andere kant van het land, een dagje winkelen in Duitsland, etc. Het dringende verzoek om thuis te blijven vindt hij het hele jaar al niet voor hem van toepassing.

Maar de Duitse media waarschuwt ook voor de 'vaccinatieongelijkheid' die dadelijk dreigt te ontstaan. Mensen die gevaccineerd zijn mogen dadelijk weer meer, terwijl de jongeren nog steeds wachten moeten. Het geduld en de wederzijdse verdraagzaamheid wordt daar niet beter van ben ik bang.

https://amp.dw.com/en/opinion-no-solida ... ssion=true
Ik snap je al ken ik het opzoeken van de mazen en randen van de wet niet van jouw vader , laat ik het ander stellen , zou de kostbare tijd die hun nog samen hebben beter besteed worden door thuis te blijven tot de jeugd in September of zelfs tot het einde van het jaar allemaal gevaccineerd worden?

Ik kan zeker 2 gevallen (in de zorg) opnoemen waarbij de 2e prik al gezet is maar toch weer is besmet met corona.
Het verloop zal vast minder ernstig zijn maar die persoon is dus nog steeds besmettelijk voor iemand die nog geen vaccin heeft gehad , op deze manier zijn we op zijn minst tot volgend jaar nog met corona bezig , zeker als deze weer gemuteerd is.

Hebben 1 of beide ouders al een besmetting opgelopen in het afgelopen jaar?

Binnenlandse reizen en bezoek met 1,5 meter afstand en een winkelstraat in lopen kan best , ik zou het alleen onverantwoord vinden als 1 van hun het Kruitvat in lopen , die winkel is open maar beleid is onverantwoord.

Voor sommige mensen dringt de tijd om dingen iets los te laten maar wel op je hoede te zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk


Bram_MSinbeeld

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Bram_MSinbeeld »

In deze video leg ik uit waarom Nederland samen andere landen is gestopt met het geven van het AstraZeneca-vaccin ‘Vaxzevria’ aan mensen onder de 60. Moeten mensen die het vaccin al gehad hebben zich zorgen maken? Komen er later misschien nog ernstigere bijwerkingen bij?

Afbeelding
1207

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door 1207 »

toevallig gelezen op een, op het 1e zicht, redelijk site

naar het schijnt is aspirine gevaarlijker als Astra zeneca, qua bijwerkingen en hoe vaak het voorkomt.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Qanuk00 »

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/wetens ... d=msedgntp

Gaan we please nu ff gauw door met vaccineren en laten we de wetenschap het werk doen? Het lijkt wel een knipperlichtrelatie tussen overheid en wetenschap, met de multimedia boven hun dak....

Soms verlang ik werkelijk naar die ouderwetse snoertelefoon en Nederland 1 en 2, computers bestonden nog niet. En dan kreeg je een kaart in de brievenbus om op het wijkcentrum ff je vaccinatie te halen. Of je dan kwam of niet .... tja, dat bepaalde je dan zelf. Vergeten? .... dan belde je ff met die snoertelefoon en overlegde je netjes wat mogelijk was.

Sorry, dit moest ik ff kwijt ... :heilig:
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
1207

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door 1207 »

Qanuk00 schreef: 15 apr 2021, 16:21 Gaan we please nu ff gauw door met vaccineren en laten we de wetenschap het werk doen? Het lijkt wel een knipperlichtrelatie tussen overheid en wetenschap, met de multimedia boven hun dak....
probleem is dat de overheid mensen zijn en die zijn nu in paniekmodus gegaan
bv zeneca en trombose

de kans is 0,0004% momenteel 4 mensen op 1 miljoen vaccinaties
wat is volgens jou de kans om door roken of covid tromboses te krijgen? de 1e weet ik niet maar bij het virus is het rond de 20%
tomorrow

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door tomorrow »

1207 schreef: 15 apr 2021, 20:19 probleem is dat de overheid mensen zijn en die zijn nu in paniekmodus gegaan
bv zeneca en trombose

de kans is 0,0004% momenteel 4 mensen op 1 miljoen vaccinaties
wat is volgens jou de kans om door roken of covid tromboses te krijgen? de 1e weet ik niet maar bij het virus is het rond de 20%
Nee, het probleem is dat dit niet zomaar trombose is: normaal gesproken behandel je trombose met heparine, in dit geval is dat precies niet wat je moet doen.
Daar is even tijd voor nodig, zodat iedere arts weet hoe te handelen.

Ook is het achterhalen van de oorzaak belangrijk. Het waarom (en daarmee de vraag hoe je deze bijwerking mogelijk kunt voorkomen) is nog niet gevonden.

Verder is de incidentie hoogstwaarschijnlijk een onderschatting: zo had de UK geen enkel geval, tot ze daadwerkelijk in de papieren doken en er ineens 30 tevoorschijn toverden.

Verder is de kans dat je als twintiger of dertiger dood gaat aan corona van dezelfde orde van grootte en zijn er veiliger alternatieven.

Meerdere goede redenen dus om AZ stil te leggen voor mensen <60.
1207

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door 1207 »

tomorrow schreef: 15 apr 2021, 20:43 Verder is de kans dat je als twintiger of dertiger dood gaat aan corona van dezelfde orde van grootte en zijn er veiliger alternatieven.
dat je dit nog maar durft schrijven is veelzeggend :)
een trombose is geen doodvonnis hé

dus ook een trombose door covid is geen doodsvonnis, de kans om door covid een trombose te krijgen is 20% waartegen de kans op trombose door zeneca/johnson 0.000X% is

trouwens, bij zeneca zijn me geen doden bekend door het vaccin
bij Johnson 1 iemand op een stuk of 7 miljoen uitgedeelde dosissen.

dan moet je gewoon kijken wat tegen mekaar opweegt, niets is 100% veilig en zelfs aspirine is, qua kans op bijwerkingen, gevaarlijker als de covidvaccins
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Toeter »

1207 schreef: 16 apr 2021, 10:50 dat je dit nog maar durft schrijven is veelzeggend :)
een trombose is geen doodvonnis hé
Het stond gewoon op nu.nl:

https://www.nu.nl/coronavirus/6126663/a ... elijk.html

En er zijn wel doden. Nu 1 in Nederland op 5 tromboses. In andere landen meer.

En ja het risico om te sterven aan het vaccin is 1 op een half miljoen, maar ook voor mij voelt het verkeerd om me in te laten spuiten met iets waardoor ik het risico loop te sterven aan het 'medicijn'. Terwijl er gewoon een vaccin is dat die bijwerking niet heeft.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp