Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Toeter »

Enkele tientallen overleden op 34 miljoen vaccinaties: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210408_97064656
1207

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door 1207 »

Toeter schreef: 17 apr 2021, 07:40 Enkele tientallen overleden op 34 miljoen vaccinaties: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210408_97064656
tja
nog steeds is de kans op bijwerkingen door een onnozele pijnstiller een pak groter toch beschouwt iedereen dat als perfect veilig.
.
jammer genoeg iets, dat soort verhoudingen, dat teveel mensen niet kunnen bevatten.
zet 200 man samen op een plein en dat is veel volk, spreek over 200 miljoen mensen en niemand kan dat bevatten

er circuleert nu een longfoto van een Nederlandse covidpatient die door alle commotie een vaccin geweigerd heeft.
die zijn longen zijn kapot, je meot echt geen arts zijn om dat te zien, maar door die paar gevallen op miljoenen vaccins weigerde hij. het vaccin had hem een ziekenhuisopname en kapotte longen bespaard.

er is trouwens nooit 100% garantie op veiligheid maar uiteindelijk maak je die afwegingen.
we gaan niet 90% vd medicatie afschaffen omdat die statistisch gezien onveiliger zijn als deze 3 of 4 vaccins, daaronder vallen ook ms-remmers hé
Knillis

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Knillis »

1207 schreef: 17 apr 2021, 08:06 er circuleert nu een longfoto van een Nederlandse covidpatient die door alle commotie een vaccin geweigerd heeft.
die zijn longen zijn kapot, je meot echt geen arts zijn om dat te zien.
er is trouwens nooit 100% garantie op veiligheid maar uiteindelijk maak je die afwegingen.
we gaan niet 90% vd medicatie afschaffen omdat die statistisch gezien onveiliger zijn als deze 3 of 4 vaccins, daaronder vallen ook ms-remmers hé
Mijn longen zagen er in oktober bijna net zo uit maar dan als gevolg van een veel gebruikte antibiotica (Furabid/nitrofurantoine). Ik heb geluk gehad dat een longarts dit op de spoedeisende hulp vrij snel ontdekte anders heeft. Ik denk dat ik het anders niet meer na had kunnen vertellen.

Ben dus blij de eerste prik (AstraZeneca) gehad heb want ook nog eens covid oplopen loopt bij mij niet goed af want mijn longen zijn nog steeds niet helemaal hersteld. Ik zal blij zijn als ik de 2e prik krijg maar dat duurt nog wel even. Intussen maar heel voorzichtig blijven.
1207

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door 1207 »

Toeter schreef: 17 apr 2021, 07:36 ook voor mij voelt het verkeerd om me in te laten spuiten met iets waardoor ik het risico loop te sterven aan het 'medicijn'. Terwijl er gewoon een vaccin is dat die bijwerking niet heeft.
gevoel en angst zijn slechte raadgevers, ook bij die andere vaccins is er misschien een dodelijke bijwerking die misschien pas opduikt bij 1 op 10 miljoen of meer vaccinaties.
de redelijkheid en ratio is gewoon verdwenen
20% kans door het virus en 0,0004% kans door het vaccin en toch is dat in uw beleving, ge zijt zeker niet alleen, blijkbaar min of meer hetzelfde of zeker vergelijkbaar.
geen verwijt maar de geest is en blijft een raar beestje

dat de overheid/overheden maandelijks switchen wie ze nog wel/niet AZ gaan geven helpt inderdaad niet maar is ook hopeloos irrationeel

je loopt geen risico, ik zou ook liever kiezen als ik mocht maar dat zal niet zijn.
ik kies voor johnson omdat het maar 1 spuit is, mocht het zo zijn.
Nette

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Nette »

Ik heb me uiteindelijk wel laten vaccineren, ik zit in de risico-groep om verschillende redenen.

De mogelijk klachten die je kunt krijgen met covid19 zijn ook niet om blij van te worden, ik griezel er zelfs van.

Doe ik het niet voor mijzelf dan help ik mijn omgeving ermee zoals mijn dochter en haar mede-clienten die ook in de risico-groep zitten.

Heb de 1e prik gehad van Astra-Zeneca en nergens last van, de 2e ga ik ook halen.
Saar33

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Saar33 »

Hier ook astrazeneca gehad 8 april. 12 juni tweede vaccinatie. De neuroloog had liever dat ik eerst volledig gevaccineerd zou worden, voordat ik start met Ocrevus. Dus nu 12 en 26 juli starten met infuus.
Ik ben blij met mijn keuze en blij met mijn huisarts die het mogelijk heeft gemaakt.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Toeter »

1207 schreef: 17 apr 2021, 18:45
20% kans door het virus en 0,0004% kans door het vaccin en toch is dat in uw beleving, ge zijt zeker niet alleen, blijkbaar min of meer hetzelfde of zeker vergelijkbaar.
20% trombose is alleen bij mensen die in het ziekenhuis belanden door zeer ernstige corona.

De kans dat ik zeer ernstige corona krijg is heel klein, want ik ben: jong, vrouw, gezond BMI, ik rook niet. Sterker nog: volgens mij heb ik al corona met mild verloop gehad. Destijds kon er nog niet grootschalig getest worden.

En ik kan prima inschatten dat het risico op overlijden heel klein is, maar voor mij is het risico even groot als overlijden doordat ik corona krijg. Zie onderzoek.
1207

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door 1207 »

Toeter schreef: 18 apr 2021, 18:25 20% trombose is alleen bij mensen die in het ziekenhuis belanden door zeer ernstige corona.
weet ik niet maar gemiddeld heb je 20% kans om ziek te worden en 1% kans om aan covid te overlijden. Dat is een gemiddelde over de gehele bevolking en bij risicogroepen zoals wij ligt dat cijfer natuurlijk stukken hoger
De kans dat ik zeer ernstige corona krijg is heel klein, want ik ben: jong, vrouw, gezond BMI, ik rook niet.
klopt, maar die kans is nog steeds vele male hoger, tov die 0,0004% of 1 op 6 à 7 miljoen, om door een vaccin ziek te worden of te overlijden.
door ouderen te vaccineren is de leeftijd op intensieve bijna overal drastisch gedaald en zijn dertigers en veertigers geen uitzondering meer.

ik wil gewoon wijzen op die compleet foute aanname alsof de risico's vergelijkbaar zouden zijn en het daarom wijs is om af te zien van een vaccin.
Sterker nog: volgens mij heb ik al corona met mild verloop gehad. Destijds kon er nog niet grootschalig getest worden.
dat maakt niet uit
je kunt makkelijk een 2e maal besmet worden, je kunt makkelijk met andere varianten besmet worden, ... je aanname dat je het al hebt gehad is een gok en ik snap dat. Dan heb je het gevoel dat je bij de groep hoort die niet ziek zal worden en een vaccin eigenlijk niet nodig is
En ik kan prima inschatten
ik vrees dat je dat niet kunt.
statistisch zijn de feiten wat ze zijn en uzelf inbeelden dat de risico's vergelijkbaar zijn is simpelweg zelfbedrog
In Vlaanderen ziet men gewoon dat de gevaccineerde rusthuisbewoners het virus nog krijgen maar niet ziek worden, laat staan naar het ziekenhuis moeten.
wat niet betekent dat er af en toe, ook hier praten over promilles, een pechvogel tussenzit

ik lag op revalidatie naast een ms-patient die, dat ligt quasi zeker vast, door covid een opstoot kreeg en nu halfzijdig verlamd is.
met vaccin was dit niet gebeurd, of was de kans zo kleingeweest als 6 juiste cijfers op de lotto.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Toeter »

1207 schreef: 19 apr 2021, 09:36 weet ik niet maar gemiddeld heb je 20% kans om ziek te worden en 1% kans om aan covid te overlijden. Dat is een gemiddelde over de gehele bevolking en bij risicogroepen zoals wij ligt dat cijfer natuurlijk stukken hoger
20% heeft covid gehad. Dat is niet hetzelfde als 20% kans om het te krijgen. De kans om covid te krijgen heb je zelf ook enigszins invloed op namelijk.

We zijn het overduidelijk niet eens 1207. Neemt niet weg dat ik nu niet eens Astra zou krijgen, al zou ik het willen.

MS op zich maakt je voor covid geen risicogroep.

Maar binnen de MS-groep zijn inderdaad veel mensen die meer risico lopen op ernstige corona: de mensen met ppms, de rolstoel afhankelijken, degenen die bepaalde medicijnen gebruiken en de mensen met verzwakte ademhalingsspieren.

En inderdaad moeten zij gewoon zo snel mogelijk gevaccineerd en is het risico op trombose verwaarloosbaar.

Ik hoop gewoon dat iedereen er veilig doorheen komt en we zo snel mogelijk niet meer hoeven te vrezen.
1207

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door 1207 »

Maar binnen de MS-groep zijn inderdaad veel mensen die meer risico lopen op ernstige corona: de mensen met ppms, de rolstoel afhankelijken, degenen die bepaalde medicijnen gebruiken en de mensen met verzwakte ademhalingsspieren.
ik voldoe aan 3 vd 4 criteria

je hoeft het niet eens te zijn maar insinueren en suggereren dat de kans op tromboses (en andere bijwerkingen) door het vaccin of de ziekte vergelijkbaar zou zijn is toch gewoon fake news, om een modern woord te gebruiken, en/of bullshit, om een ouderwets woord te gebruiken.

btw
ik heb al corona gehad en heb geluk gehad dat het mild was
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp