MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Catoooo

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Catoooo »

@AngelNoa En.. shit was wat jouw naam nou? Hihi

Dank jullie wel. Ik wil indd gewoon de eerlijke ervaringen horen 😃 daarheen je toch t meeste aan 👍

En dan kan ik hier nu rekening mee houden, en wie weet probeer ik wel aan te dringen op moderna.. tenzij daar nog meer nare ervaringen over komen. Haha
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Tsja, mijn moeder kreeg buikloop van de moderna.
Wat je met het vaccin hoopt is een lichte afweerreactie teweeg brengen, dus niks merken is nou ook weer niet altijd goed.

@raimonnea ik las afgelopen week van iemand wiens moeder in het verleden ook al eens heftig reageerde op vaccins. De dame in kwestie heeft deze enting daarom in het bovenbeen laten zetten = grotere spier van de bovenarm, als ik het goed begrijp.
Dat zou misschien ook een optie voor jou kunnen zijn? Korte broek, afritsbroek of rok aan en dan is het net zo makkelijk om te zetten.
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
Toeter

Bericht door Toeter »

Ik heb die steek in mijn borst ook gehad! Ik dacht 'dat kan niet van de Pfizer zijn, vast maagzuur ofzo

Maar nu ben ik wel benieuwd

Ik heb mijn bijwerkingen ingediend bij Lareb, misschien kunnen jullie dat ook doen, dan gaan ze hopelijk onderzoeken waar het vandaan komt.
raimonnea

Bericht door raimonnea »

.
Laatst gewijzigd door raimonnea op 10 jul 2021, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb het nu even voor je opgezocht: doordat de dijbeenspier inderdaad een grotere spier is, wordt de vloeistof sneller en makkelijker door je lichaam opgenomen. Je hebt dan ook minder last van stijfheid.
(Instructie voor intramusculair injecteren van Vilans, blz. 1 en 2)

En deze mevrouw deed dat inderdaad om minder bijwerkingen te ervaren. Of dat uiteindelijk ook heeft gewerkt weet ik niet, maar zo staat het dus ook in deze verpleegkundige instructie.
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

lareb had de dame van de Hap het inderdaad over bij mij. En daar staan behoorlijk wat bijwerkingen per vaccin vermeld.

wat de steken betreft; bij mij was het een hele vinnige steek maar even zo gauw weer weg. Ademhalen was dus niet anders dan anders. Maar wel eng genoeg dus om aan de bel te trekken; wie verwacht dat nou van een vaccin? je krijgt een lijstje mee met de meest voorkomende klachten; pijn en stijfheid op de prikplek, spierpijn, hoofdpijn, moeheid, koorts...maar er zijn dus vele vele andere klachten die ook gelinkt kunnen worden.
groetjes,
Angelique

~every scar i have makes me who i am~
raimonnea

Bericht door raimonnea »

.
Laatst gewijzigd door raimonnea op 10 jul 2021, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

raimonnea schreef: 24 mei 2021, 09:38 Dus angelnoa die bijwerkingen die je nu hebt, waarvan je het niet vertrouwt/pijnlijk, staan dus niet in de bijsluiter? Zoals die steken?
Sorry ik heb geen idee; ik heb geen bijsluiter in handen gehad...je krijgt dat ingespoten en thats it. Ik denk dat niemand een bijsluiter heeft? Ik heb alleen een overzichtje met informatie over het vaccineren. En dat zijn de klachten die je in de media hoort. Zoals ik zei; de hoofdpijn, stijve arm, pijn op de prikplek, spierpijn en moe zijn.

Overigens was het na een dag of 5 weg gelukkig. Ben alleen nog erg snel moe en heb wel zere knieen, maar dat zijn ook MS-minpunten bij mij.
groetjes,
Angelique

~every scar i have makes me who i am~
Nessa

Bericht door Nessa »

AngelNoa schreef: 24 mei 2021, 15:17 Ik denk dat niemand een bijsluiter heeft?
Internet wel😁

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -comirnaty
Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat - zolang je maar niet opgeeft.
Catoooo

Bericht door Catoooo »

Haai, nou mijn infuusje is bijna klaar met de tysabri 🙂 kan ik 3r weer 5 weekjes tegen aan hihi

Maar ik noemde hier nog ff dat ik me wel een beetje onzeker voel qua t vaccin waar ik morgen voor ingepland sta..

Dus ze heeft heel lief met de naar mijn idee beste ms neuroloog hier gebeld wat hij saar van zegt..

Hij raadde haar aan om ff naar de apotheek te bellen in t ziekenhuis hier.

Die gingen t voor haar uitzoeken.

Toen ze terug werd gebeld bleken zij dat dus gedaan te hebben en nog overleg gehad te hebben met die neuro.

En ik kan 'm met een gerust hard nemen

Wel een NOTE zegt ze net.. dit besluit is wel op mij persoonlijk omdat ik enorm stabiel ben..

Dus t kan voor een andere patiënt wel anders zijn dus!!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp