Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Qanuk00 »

Vraagje ... ik maak me een beetje zorgen om die boosterprik, die zou binnen 9 maanden gegeven moeten zijn. Ik behoorde tot een van de eerste inentingen, dus bij mij begint de tijd te dringen, zijn er meer mensen die daar tegenaan lopen?

Ik volg het nieuws niet zo (wordt er alleen maar somber van :lol: ), dus wellicht dat ik iets over het hoofd zie.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Marina »

Op de website van de Rijksoverheid (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vaccinatie) staat:

"Leeftijd is de belangrijkste voorspeller voor een ernstig beloop van het coronavirus. Mensen van 18 tot 60 jaar worden daarom vanaf januari 2022 van oud naar jong uitgenodigd voor de boostervaccinatie. Zoveel mogelijk in de 7e maand na de laatste vaccinatie of recente coronabesmetting. De Gezondheidsraad laat in een advies weten dat mensen met een onderliggende aandoening (bekend als mensen met een medische indicatie of 'griepprik-groep') of mensen die gevaccineerd zijn met AstraZeneca of Janssen evenveel risico lopen als hun leeftijdsgenoten. Het is daarom niet nodig om hen voorrang te geven. Mensen met een ernstig verminderde afweer hebben een derde vaccinatie aangeboden gekregen als onderdeel van de basisvaccinatie. Dat is wat anders dan de boostervaccinatie."

Dus als je niet tot de groep behoort die een derde vaccinatie aangeboden heeft gekregen (zoals Zeposia-gebruikers bijv.) zou je in januari pas aan de beurt komen afhankelijk van je leeftijd (van oud naar jong).
Er zijn al mensen boos naar het buitenland gegaan om hun boosterprik te halen was in het nieuws te lezen..
Laatst gewijzigd door Marina op 13 dec 2021, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Ze zijn nu aan het kijken of het aangepast zal worden naar de datum van je laatste prik - veel logischer. Zou morgen in de persconferentie duidelijk moeten worden...

https://www.nationalezorggids.nl/dossie ... oster.html
Marina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Marina »

:thumbup: beter inderdaad!
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

ze zijn eindlijk wakker geworden :thumbup:
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

oh dat hoop ik dan ook, mijn laatste prik was 18 juni dus over 4 dagen zit ik op het halve jaar waarvan steeds gezegd wordt dat je afweer dan lager is...
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

het is de enige juiste weg. anders tref je juist die mensen die je de vorige keer vanwege kwetsbaarheid voorrang gaf.

mijn laatste was 22-6

als ze “onze” groep open gooien dan kan het snel gaan, hebben we denk ik voor oud en nieuw nog een prik. 🤞
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

zoals ik het net hoorde 45+ en de griepprikkers...ik val in beide dus ik neem aan dat ik inderdaad tussen nu en oud en nieuw kan
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

de griepprikkers heb ik ook gehoord idd (ik val in die groep.. <45jr), maar ik denk niet dat dit gaat lukken.
ja, het afspraak maken wel, maar het zetten van de prik dit jaar nog? nee
leeuwtje-nl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door leeuwtje-nl »

Tsja, ik ben wel een griepprikker (al neem ik hem nooit), maar ook voor het eerste vaccin kreeg ik toch echt geen vervroegde uitnodiging! Maar goed, ik heb mijn 3e al gekregen, al was het voor mij dan weer geen booster.... Die zou ik dan weer over een maand of 5 moeten krijgen!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp