Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Nina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Nina »

:haha: taartje nog niet gehaald maar ga ik alsnog doen denk ik. Fijn om hier alle ervaringen te lezen.
Hier ook nog even een update van mijn kant: naast dus een wat stijve bovenarm in de eerste 1/2 dagen, beetje pijn op de prikplek als ik erop drukte en één dag hoofdpijn, ben ik verder alleen nog wel steeds ontzettend moe (meer moe dan normaal/gemiddeld) sinds de prik afgelopen zaterdag. Maar ik mag niet klagen vind ik. Ben eigenlijk blij dat dit alles is en verwacht dat de vermoeidheid ook wel weer zal teruggaan naar het voor mij normale niveau.
Fratema

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Fratema »

AZ gehad. eind april en eind mei

Geen centje last, alleen de 1e prik een dag erna de hele dag het gevoel dat ik m'n ochtendkoffie nog niet gehad heb.

Het gevoel van opluchting en bevrijding is geweldig! Volgende week weer 2 dagen naar m'n werk en daar verlang ik naar, echt. Echte levende mensen om mij heen in plaats van zo'n ^@$%&^% beeldscherm
leeuwtje-nl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat heerlijk voor je, Fratema! :klap:
Jantien

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Jantien »

1 mei ben in gevaccineerd met Pfizer. Toen ik daarna thuiskwam kon ik niet staan of lopen. Ik kreeg ook tremoren en moest stotteren. Ik moest met de rolstoel naar wc en bed gebracht worden.
Normaal kan ik wel 200m lopen en heb ik geen rolstoel nodig. Wel gebruik ik een stok en/of een rollator en scootmobiel . Nu een maand later is mijn loopvermogen wel verbeterd maar ik ben nog niet op mijn oude niveau.
Ik neem dus geen 2e prik.
Dit is mijn ervaring.
Laatst gewijzigd door Jantien op 05 jun 2021, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Jee zeg Jantien, dat is heftig!
Heb je al wel eens eerder slecht of allergisch gereageerd op vaccins of medicijnen?
Jantien

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Jantien »

Van diverse medicijnen heb ik veel last van bijwerkingen. Ik heb nu ook een DNA paspoort medicatie. Vooraf aan de apotheek gevraagd welk vaccin het beste bij mij past. Dat wist hij niet omdat over de vaccinaties weinig bekend is. Dus daar had ik niks aan.
Ik had nog niet vermeld dat ik SP ms heb, 69 jaar oud ben en geen ms medicatie/remmers gebruik.😊
Laatst gewijzigd door Jantien op 05 jun 2021, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Heftig. :slecht:

Ik las toevallig afgelopen week hoe sommigen mensen inderdaad allergisch kunnen reageren op Pfizer/Moderna omdat in deze polyethyleenglycol verwerkt zit, dat zou dan een stof zijn die vaker in vaccinaties voorkomt.
Dat zit niet in Janssen en daarom zou, bij mensen die al een geschiedenis hebben van allergische reacties, Janssen de voorkeur hebben.

Je apotheker zal je vraag hebben beantwoord met de kennis van dat moment hoor, ik las het ook pas afgelopen week in een bericht over de prikstop van Janssen. Waarin ook werd genoemd dat hulpverleners dit vaccin heel erg graag nog willen kunnen geven aan dak- en thuislozen, omdat het soms al heel wat is als je iemand eenmaal naar de priklocatie krijgt, laat staan een tweede maal...
Jantien

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Jantien »

D-Cheryl dank je wel voor deze info. :thumbup: Ik zal het de volgende keer vragen aan de apotheker.
Nessa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Nessa »

D-Cheryl schreef: 03 jun 2021, 21:59 Heb je al wel eens eerder slecht of allergisch gereageerd op vaccins of medicijnen?
Dit is toch 1 van de vragen die de GGD je voorlegt? Ik heb een keer allergisch gereageerd op Nanogam en kreeg om die reden op de vaccinatielocatie een gesprek met een verpleegkundige. Ook moest ik 30 minuten wachten en is de EHBO tussentijds komen controleren.
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Ik kan me voorstellen dat bij voortschrijdende kennis over Covid en de vaccins dit soort maatregelen worden bijgesteld naar een 'advies op maat'.

Bij ons was in de wachtruimte na de prik ook een voorste rij voor de mensen die 30 minuten ter observatie blijven moesten vanwege verscherpt toezicht, en alle mensen die het normale kwartiertje bleven zaten op de stoelen daarachter.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp