Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
tomorrow

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door tomorrow »

raimonnea schreef: 06 mei 2021, 16:41 Mijn vader heeft trombose, weet niet of dit de erfelijke vorm is.
Maak me zorgen omdat bij steeds meer vaccins trombose als boosdoener naar boven komt en zware bijwerkingen tot erger veroorzaakt. Dilemma :hmmm: .
Sneu dat je vader trombose heeft, maar het type trombose dat -een enorm minimaal aantal mensen mogelijk zou kunnen krijgen- van astra zeneca of Janssen, heeft absoluut niets te maken met de trombose van je vader, je hebt daar dan ook geen verhoogd risico op, dus dat is ook geen dilemma.

Daarnaast: als je hier rondhangt omdat je daadwerkelijk MS hebt, krijg je waarschijnlijk Pfizer of Moderna en daar is die heel specifieke vorm van trombose (die jouw vader niet heeft en waar jij ook absoluut geen hogere kans op hebt en die uberhaupt uitzonderlijk zelden voorkomt) niet bij beschreven.
tomorrow

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door tomorrow »

Klick schreef: 06 mei 2021, 18:15 ik heb ook denk ik meer risico op trombose, zit in de familie.

pfizer of moderna zijn beide mrna vaccins, daar heb ik het beste gevoel bij.

is er risico op een schub na vaccinatie?
Trombose in je familie....heeft absoluut geen invloed op de beschreven uitzonderlijke vorm van trombose bij astra zeneca en janssen. Die trombose in jouw familie is compleet anders en heeft een andere oorsprong. Jouw risico is niet hoger dan die van ieder ander.

Anderen kunnen wel sneller een kans op een gezond leven krijgen als jij je vaccin afslaat (want voor alle duidelijkheid, ik heb er geen enkele baat bij jou te overtuigen je vaccin te nemen: vaccineren doe je namelijk volledig voor jezelf in een pandemie, hoe eerder, des te beter voor jezelf, maar laat het vooral zitten als je voor anderen wilt zorgen)

Bij Pfizer en Moderna is deze vorm van trombose überhaupt niet beschreven.
Zonnetje79

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Zonnetje79 »

Leeuwtje, ja dat staat inderdaad in de bevestiging brief.

Ik weet ook niet goed waarom er nog niet zo veel moderna geprikt is. Zal vast wel omdat er nog niet genoeg was
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

@tomorrow begrijp me goed ik heb absoluut geen twijfel en ga de prik halen. De vragen die ik heb hebben te maken met interesse en voorbereiding.

@Zonnetje79 ik denk omdat moderna later is goedgekeurd.
En dat er geen onderscheid wordt gemaakt in de brief, ik denk omdat het een standaard brief is voor heel het land en alle priklocaties van de ggd. Soort verwachtingenmanagement.
Sara

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Sara »

De kans op trombose als je daadwerkelijk COVID krijgt is veel en veel groter dan bij vaccinaties. En COVID is echt nog wel even onder ons.

Ik wil wel weer es naar de bioscoop, naar een restaurant, een museum, m'n vrijwilligerswerk, een verjaardag, met het OV zonder zorgen.

Allemaal voor de prijs van twee prikken. Ik vind het een prima ruil!
Knillis

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Knillis »

Ik sluit me graag aan bij jou Sara! M’n eerste prik zit er al weer 6 weken in, nu nog even wachten op de 2e (duurt denk ik nog 4 tot 6 weken helaas) en dan hopen we deze zomer toch weer naar ons geliefde Oostenrijk te mogen afreizen.

Mijn man heeft inmiddels 2 Moderna vaccinaties gehad dus hopelijk kan hij binnenkort weer wat meer “vrijheid” krijgen zonder steeds bang te zijn zo vreselijk ziek te worden want hij behoort echt te de risicogroep.

Succes voor allen die nog wachten en/of nog twijfelen of ze zich willen laten vaccineren of juist niet en welk vaccin het gaat worden.
Billy

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Billy »

Ik heb nog nooit zo'n omslachtige manier van een afspraak maken meegemaakt! Heb er dus ook nog geen...

Ik kreeg online 3 locaties en voor iedere locatie 1 optie. Omdat de dichtsbijzijnde locatie mij al 3u kost met de taxi, wil ik geen andere. Je kunt geen ander moment opvragen. Denk log later nog wel een keer in... Dat ging niet meer. Ik bellen, helemaal geen opties bij de dichtsbijzijnde locatie. Bel na het weekend maar terug.

Cookies gewist, online nog een keer geprobeerd. Maar nu was alles nog verder weg 🤣.
leeuwtje-nl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door leeuwtje-nl »

O jeetje, wat een gedoe.... Hoop dat je binnenkort naar de locatie van jouw keuze kunt!
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

wat een gedoe.. ik snap dat ze niet met iedereen rekening kunnen houden maar dit is wel erg lastig.
Sara

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Sara »

Dit is toch wel volslagen kl*te geregeld, @Billy.

Is er trouwens niet een mogelijkheid om thuis geprikt te worden als het reizen echt te gek wordt?

Zo blij dat mijn leeftijdscategorie door de huisarts geprikt wordt, dus dichtbij. Maar daar heb jij niks aan.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp