Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Zonnetje79

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Zonnetje79 »

Ik ben ook niet echt een voorstander van het AZ vaccin. Maar ja weet ook niet goed wat dan te doen. Aangezien we alleen de keuze hebben wel of niet AZ

Hoop dat ik toch een ander kan krijgen.
Bram_MSinbeeld

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Veel mensen, (niet alleen mensen met MS), twijfelen over het AstraZeneca-vaccin, sommigen wantrouwen het zelfs.

Vooral mensen met MS waren al terughoudend door de gemelde gevallen van myelitis in de fase 3 studie. Veel twijfelden extra toen ze lazen dat het vaccin maar 62% effectief leek na de studies. Na de recente tijdelijke pauze in het toedienen van dat vaccin is dat wantrouwen nog verder toe genomen.

Dat wantrouwen is niet terecht, in dit filmpje leg ik rustig en uitgebreid uit:
  • waarom de pauze er was, en wat dat betekend;
  • waarom de myelitis transversa gevallen uit de fase 3 studie geen bron van extra zorg zijn;
  • dat de effectiviteit hoog lijkt te zijn na de ‘real-world’ studies uit Schotland en Engeland en zelfs niet onderdoet voor de effectiviteit van het Pfizer/BioNtech vaccin.
Afbeelding
MSweb

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door MSweb »

Dank je wel, Bram!

Op MSweb staat nu ook het nieuwsbericht omtrent deze video van jou. Dus voor wie liever (ook) wat tekst leest, kijk hier:
https://msweb.nl/actueel/dossiers/coron ... t-terecht/

Groetjes
josfromglos

Astra Zenica vaccin

Bericht door josfromglos »

Ter info, mijn echtgenote en ik hebben beiden de bovenstaande (eerste) vaccin twee weken geleden geinjecteerd gekregen, dit vanwege onze leeftijd en het feit dat wij, in medisch opzicht, serieuze problemen kennen/ hebben gekend.... Mijn echtgenote had een lichtelijk pijnlijke bovenarm, maar dit verdween spoedig. Ikzelf had een soort van, wat ik zelf zou beschrijven als een 'MS relapse', waarbij ik voor zo'n twee dagen totaal geen kontrole meer had over mijn benen/ blaas en mij ronduit belabberd voelde.... Ik 'heb' PPMS maar kan normaliter nog 'lopen', zij het met een 'support' ('stok?'), en ben gelukkig nog redelijk zelfstandig; ik kan bijvoorbeeld nog steeds auto rijden (and 'thank god' for that!).

Dus onze/mijn ervaring is er een van 'lang leve de medische wetenschappers' die ons in leven proberen te houden! Ik hoop dat ook jullie je spoedig meer beschermd zullen voelen.
Zonnetje79

Re: Astra Zenica vaccin

Bericht door Zonnetje79 »

Fijn dat je melding maakt hoe het is verlopen met het prikken van het vaccin
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Bedankt voor het uitschrijven redactie MSweb!
tomorrow

Re: Astra Zenica vaccin

Bericht door tomorrow »

josfromglos schreef: 22 mar 2021, 19:02 Ter info, mijn echtgenote en ik hebben beiden de bovenstaande (eerste) vaccin twee weken geleden geinjecteerd gekregen, dit vanwege onze leeftijd en het feit dat wij, in medisch opzicht, serieuze problemen kennen/ hebben gekend.... Mijn echtgenote had een lichtelijk pijnlijke bovenarm, maar dit verdween spoedig. Ikzelf had een soort van, wat ik zelf zou beschrijven als een 'MS relapse', waarbij ik voor zo'n twee dagen totaal geen kontrole meer had over mijn benen/ blaas en mij ronduit belabberd voelde.... Ik 'heb' PPMS maar kan normaliter nog 'lopen', zij het met een 'support' ('stok?'), en ben gelukkig nog redelijk zelfstandig; ik kan bijvoorbeeld nog steeds auto rijden (and 'thank god' for that!).

Dus onze/mijn ervaring is er een van 'lang leve de medische wetenschappers' die ons in leven proberen te houden! Ik hoop dat ook jullie je spoedig meer beschermd zullen voelen.
Misschien dat je een vaccin gekregen hebt door jullie leeftijd, maar door medische problemen hebben jullie zéker geen vaccin gekregen, wat een raar en ongeïnformeerd verhaal verhaal zet jij hier op het forum....

Fijn dat jullie weinig klachten hadden van de vaccinatie (dat was ook niet te verwachten, natuurlijk),
en nu maar hopen dat het werkt, want dat weet jij natuurlijk niet.
Sara

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Sara »

HI @tomorrow

Jos, op wie je reageert woont in Groot Brittannië. Daar zou de vaccinatiestrategie wel es heel anders kunnen zijn dan in Nederland, toch?
Bram_MSinbeeld

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Twijfel je nog over de corona-vaccins, en wil je die twijfel uitspreken, daarover discussiëren of een vraag stellen? Laat dan een berichtje achter onder onze webpagina, Facebook-post of LinkedIn-bericht.

Afbeelding
josfromglos

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door josfromglos »

@'tomorrow'...... Net als ik zo'n jaar geleden als een klein jochie (tijdelijk) werd geweerd op deze site omdat ik met 'cijfers' kwam aanzetten mbt COVID-19 'cases' (hetgeen 'we' nu helaas dagelijks voorgeschoteld krijgen) als ook de bevolkingsgroei in de wereld, krijg ik nu van jou zo'n ronduit negatieve reaktie.
Voor alle duidelijkheid, dit was puur informatief bedoeld, ik wilde slechts ervaringen uitwisselen, hetgeen blijkt uit het bericht dat ik plaatste ..... Overigens, mijn echtgenote had een hersenbloeding in het verleden en het zal je niet verrassen(?) dat ik PPMS heb, de redenen dat wij reeds de eerste vaccine hebben ontvangen (en zou ik toch bijna mijn geestelijk gehandikapte dochter vergeten die de injektie zelfs nog vroeger ontving!). Het is slechts wanneer ik zoals nu op een onjuiste manier word benaderd, dat ik in de verdediging ga, dus bij deze.
En weet je wat, zelfs na bijna 26 jaar baal ik er nog steeds van als ik Oranje zie verliezen tegen Turkije! Ik wens jullie 'fellow dutchmen', met name diegenen die door soortgelijke omstandigheden ook op deze site meelezen, alle sterkte toe. Overigens, vooralsnog hebben mijn echtgenote en ik, na wat 'strubbelingen' in de eerste dagen na de injektie, geen blijvende 'reakties' op de (1e) vaccinatie gekend. It's better to be safe than to be sorry!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp