Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
leeuwtje-nl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door leeuwtje-nl »

Inmiddels 2 dagen later. Dag 1: stijvere arm, dag 2 wat hoofdpijn en 's middags 2 uur geslapen (doe ik anders nooit). Maar daar blijft het verder wel bij qua reacties. Ik kreeg dus Pfizer en gebruik Gilenya.
Ruby+

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Ruby+ »

Afgelopen week heb ik mijn eerste vaccinatie met Pfizer gekregen. Ik had enkel de eerste dag last van een stijve arm. Daarna nergens meer last van gehad. Ik gebruik momenteel Tecfidera.
Marina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Marina »

Gisteren eindelijk mijn 1e vaccinatie gehad (van Pfizer) en heb enkel wat last van een pijnlijke arm op de plek van de prik m.n. als ik de arm draai.
Geen taartje maar een ijsje gegeten ;).

Hier werd overigens in de wachtruimte ook muziek gedraaid, maar wel heel zachtjes en hele rustige muziek.
Wat mij tegenviel was de afstand die ik af moest leggen van de parkeergarage naar de eigenlijke prikplek en dat er een behoorlijke rij wachtenden stond. Was heel blij dat vriend mee was en hij me in een rolstoel kon rijden die ze gelukkig wel klaar hadden staan :thumbup:
Dango

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Dango »

Zo , de eerste Pfizer prik zit er vandaag in.

Ik heb deze op verzoek in mij been laten zetten , niets gevoeld en nu ook nog geen probleem.

Ik heb als het nog moet komen liever pijn in mijn been dan in mijn arm

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

noira

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door noira »

Vanmorgen kreeg ik mijn 1e prik met moderna.

Na een kwartier werd ik toch onwel in de wachtruimte!

Ontzettend warm ( zweet brak me uit ), wat misselijk , algehele malaise.

Basisarts en 2 verpleegkundige om mij heen.

Op de brancard naar een ingerichte EHBO plek.

Tja, vervolgens koelen en nog eens koelen toen ging het na een minuut of 15 weer wat beter.

Wachtruimte zat vol en het was voor andere mensen die net geprikt waren ook niet fijn om te zien.

Inmiddels thuis, ietwat rillerig maar verder alles wel redelijk.

Ben een beetje in vertwijfeling........had ik de prik wel moeten nemen?

Iemand ook zo'n ervaring?
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

wat naar! dat is schrikken..

heb je het idee dat het de ms was die reageerde op de afweerreactie (koorts)?
noira

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door noira »

Klick schreef: 11 jun 2021, 12:21 wat naar! dat is schrikken..

heb je het idee dat het de ms was die reageerde op de afweerreactie (koorts)?
Ja daar heb ik sterk het vermoeden van.
leeuwtje-nl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door leeuwtje-nl »

Kun je binnen 15 minuten na vaccinatie dan al zo'n heftige koorts hebben? Klinkt ook wel een beetje als een allergische reactie. Een buurvrouw van mij had ook zo'n reactie in de wachtruimte, die heeft geen MS.
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

als je geholpen bent door alleen koeling, lijkt t toch je afweer.
wil je iets positiefs horen? het lijkt erop dat je lijf wel wat doet met het vaccin en dan lijkt me de kans groot dat je antistoffen maakt.

@leeuwtje-nl ik had zelf een keer iets gegeten met de lunch wat bedorven bleek.. half uurtje later ging t compleet mis.. draaiduizelig dusdanig dat ik niet meer kon blijven staan, ik was aan de wandel, voelde me prima tot t gebeurde koos de lange route.. toen k rillerig en geschrokken thuis kwam bleek ik koorts te hebben.. zakte vrij snel dag later was alles weer ok.
leeuwtje-nl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik snap dat koorts deze reactie kan geven, maar het lijkt me erg snel om binnen 15 minuten na een vaccin koorts te krijgen van dat vaccin. Maar dit kan natuurlijk wel het geval zijn geweest, in dat geval heeft het lichaam wel echt een enorm snelle reactie gegeven.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp