Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Catoooo

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Catoooo »

Hoi @Fabel
Wat fijn dat je dit deeld !

Houd je ons verder op de hoogte hoe t verder gaat? 🙂

Ik wist trouwens niet dat moderna meer bijwerkingen schijnt te geven??
Dango

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Dango »

Vandaag de afspraak ingepland , 9 juni de eerste en 14 juli de 2e prik

Ik had de brief dinsdag al gekregen maar moest me eerst even inlezen vandaar dat we een paar weken verder zijn voordat ik een 1e afspraak kon maken , MS verpleeg nog om advies gevraagd maar daar kan ik 2 kanten mee op , ik begrijp dat het lastig is advies te geven met een ziekte die zo onvoorspelbaar is.

Ik meld me t.z.t wel hier met mijn beleving van deze 2 prikken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

Fabel schreef: 14 mei 2021, 10:37 Vaccinatie zit er in! :goed:
Mocht me sochtendsvroeg al melden. Pfizer stond bij deze prik locatie op het menu. Ben ik wel blij mee, want die schijnt minder bijwerkingen te geven dan Moderna.

Wat een circus er omheen zeg. Moest mijn brief, ID en bevestiging aan 6 verschillende mensen laten zien, heb met 3 mensen een gesprek gehad. Máár hij werd gezet en moest daarna 30min wachten. Gelukkig geen enorme imuunreactie, dus snel weer naar huis.

Nu een paar uur later nekpijn, hoofdpijn en verhoging. Dus het doet iig iets :p
gebruik je een remmer? zo ja welke?

heb je veel last van de verhoging?
1207

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door 1207 »

maandag moderna
Dango

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Dango »

1207 schreef:maandag moderna
Hoe weet je welke je krijgt? Ik zie Pfizer of Moderna in de bevestiging staan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Toeter »

Interessant bericht:

https://www.nu.nl/coronavirus/6133300/l ... offen.html

Het zou dus beter kunnen zijn om een langere pauze tussen de 2 prikken te laten. 3,5 keer meer antistoffen.
leeuwtje-nl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door leeuwtje-nl »

Voor 80+ ers!
Fabel

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Fabel »

Vanmiddag was de verhoging al weer voorbij en de nekpijn is ook weggetrokken. Alleen de hoofdpijn blijft in milde vorm.
Voel me een beetje vermoeider, maar niet noemenswaardig.

Ik heb na de vaccinatie 1000mg paracetamol genomen en dat hielp goed genoeg.
Dit had ik ook als aanrader van de MS verpleegkundige gekregen. Puur omdat koorts nog wel eens nadelig kan uitpakken voor MSers.

Voor zover ik het nu kan beoordelen zou ik vaccinatie zeker aanraden. Als dit het is.. scheelt je een hoop Corona ellende.

@Klick Ik gebruik zelf Tysabri als remmer

De verhoging niet veel last van gehad. Gewoon nogal warm. Maar ik had vandaag ook echt als rustdag uitgetrokken voor het geval dat. Gewoon om zeker te zijn dat ik de tijd en ruimte had mocht mijn lichaam echt last krijgen.

@Catoooo
Meer bijwerkingen komt waarschijnlijk door het verschil in de dosering. Gelukkig maakt dit geen verschil in effectiviteit. Maar dus wel in bijwerkingen.
En als MSer heb je daar liever zo min mogelijk van natuurlijk. Vooral de verhoging/koorts.
Dosering: Hier zit een opmerkelijk verschil. Wie zich laat inenten met het vaccin van Pfizer krijgt 30 microgram binnen, bij Moderna is dat 100 microgram.
Trouw heeft wel een aardig informatief artikel over het verschil tussen Pfizer en Moderna hier:
https://www.trouw.nl/zorg/dit-zijn-de- ... ~bc7e4028/

Ben benieuwd hoe ik morgen wakker word en of ik dan meer bijwerkingen ga hebben of niet.
Ik hou jullie op de hoogte ;)
1207

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door 1207 »

Dango schreef: 14 mei 2021, 15:14 Hoe weet je welke je krijgt? Ik zie Pfizer of Moderna in de bevestiging staan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
tussen alle mails, sms'en, codes en qr codes zag ik de naam moderna passeren :)
2e spuit is maand later dus zeker geen astra
shandy49

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door shandy49 »

Heb 29 April de eerste prik ( Pfizer ) gekregen.
Buiten een leger aan hulpverleners waren er 4 mensen die de prik kregen dus geen wachtrijen.
Ik gebruik bloedverdunnend en kreeg bij binnenkomst van een arts de opdracht om me bij een rodekruis jongedame te melden.
Die is de rit meegelopen en na de prik de wond dicht gedrukt gehouden tot ik na 15 wachttijd zonder koffie weg mocht.

Vond alles een beetje overdreven want ik word dagelijks lek geprikt zonder hulpje achteraf.
Na het wachten zei rodekruisdame dat ze een sleutel van de zijdeur had zodat ik niet het hele gebouw door hoefde met de scoot.
Ik gebruik geen remmers en heb nergens last van gehad buiten dat het storte van de regen.

3 Juni mag ik de 2e halen en dan is er een priklocatie opengegaan heel dichtbij mij in de buurt.

Gr. Piet
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp